Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vant første match, men tapte 3 på rad..Hoved grunn til tapet var at jeg ikke klarte å fokusere, det var midt på natta, jeg hadde allerede vært oppe i langt over et døgn. Desverre gjorde jeg mange slurve feil på de neste matchene. :(

hehe angående kommentatorene, det var noen som fikk i seg litt mye redbull! haha

Lenke til kommentar

Å herre, jeg har nesten ikke spilt protoss, og jeg hadde spilt bedre enn det der. Noen skulle sagt ifra om at det var en turnering i området, så kunne jeg skaffa meg en gratis TG billett...

sagt d før, sier d igjen vi nordmenn kan ikke sc2

kan finne en gamer fra mer eller mindre alle nabolandene våre med turneringsresultater over våre :\

Lenke til kommentar

Å herre, jeg har nesten ikke spilt protoss, og jeg hadde spilt bedre enn det der. Noen skulle sagt ifra om at det var en turnering i området, så kunne jeg skaffa meg en gratis TG billett...

sagt d før, sier d igjen vi nordmenn kan ikke sc2

kan finne en gamer fra mer eller mindre alle nabolandene våre med turneringsresultater over våre :\

Vi har en relativt god en nede i Australia.

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Targa

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/IEM_Season_VI_-_Global_Challenge_Guangzhou#cite_note-4 Sjekk SEA qualifier spoileren.

Han ble seedet over spillere som mOOnGLaDe, FXOFilthy og FXOtgun

Lenke til kommentar

Vi har flere tidligere og nåværende norske grandmaster-spillere, men ingen som er konsist representert i store tourneys.

my point excactly :)

selv om han ajaco nevnte nyli var tl open finalen, som er en nokså hard tourny egentli, men jeg spår ingen "superstar" av ham akkurat :p

Lenke til kommentar

TargA har vel drevet på lenge med RTS. Var en habil nightelf i WC3. Selv om jeg best husker han for hans jevnlige tap for en inaktiv Creolophus. Husker blant annet en jallakvalifisering. Lurer på om det var til et slags VM, der Creolophus egentlig bare kjørte halvseriøse strategier. Men det er jo selvsagt sterkt å slå ut en spiller som SlayerSGolden i en bo3, slik han gjorde i TL Open.

Lenke til kommentar

Det er forresten finalen som var mest spennede, spesielt match 1 og 2. Også kampen mellom Jørgen H og Kolbjørn (cool b) var morsom fordi cool b gikk ikke inn for å vinne men for å trolle. Det kan man tydligvis se når han kun produserer bunkre! hehe

Når jeg ser på mine kamper i finalen, gjorde jeg veldig mange feil! Jeg er ikke noe spesielt god spiller fra før, men jeg gjør feil jeg vanligvis ikke gjør. Det er virkelig ikke det smarteste å ha finale i et RTS spill midt på natta etter å allerede ha døgna..

For min del har jeg bestemt meg at innen neste Lan (om ca 2 måneder) skal jeg ha klart å komme meg til Gold league, så noen som har noen direkte tips om hva jeg bør forbedre? :)

Som dere ser er mange av matchene spilt på Acoz kontoen, det er min konto, men folk lånte min pc av enkelhet.

Lenke til kommentar

Det er forresten finalen som var mest spennede, spesielt match 1 og 2. Også kampen mellom Jørgen H og Kolbjørn (cool b) var morsom fordi cool b gikk ikke inn for å vinne men for å trolle. Det kan man tydligvis se når han kun produserer bunkre! hehe

Å herre.

--

For å bli bedre i SC2 må du bare spille mer. Rett og slett. Jobb med macroen din. Lær deg noen forskjellige builds. Øv deg på multitasking.

Er en del nyttige tråder på teamliquid også.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=266019

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=253300

+ taktikkforumet, og mye annet.

Lenke til kommentar

jeg vil si at å bli god er et resultat av en meget komplisert ligning med 3 hovedfaktorer, talent, antall timer lagt inn, og om du spiller <<rett>>

om jeg legger inn like mange timer som en progamer i 2 år, men gir f'n i resultater og 6pooler hver game, med et leave om d ikke fungerer så vil jeg nok ikke bli en særli go spiller :\

Lenke til kommentar

Regner med du kanskje legger en annen mening i ordet resultater enn det jeg gjør nå. Men må bare påpeke det. Det å gi litt faen i resultater når du spiller ladder er en god egenskap. Virker som mange har det problemet at de er 'redd' for å spille ladder. Legger gjerne press på seg selv om at de må vinne for å rykke opp. Da er det ikke gøy å spille, og man gir fort opp. For å komme til gold er det vel egentlig bare å spille og 'tenke sjæl'. Etter det er det sikkert fordelaktig å studere litt buildorders, og begynne å jobbe med spesifikke ting. Enkle mål er bra. (f.eks. innen 6 minutter skal jeg ha klart å bygge x marines/stalkers/roaches) Gjerne sammenlign med hva bedre spiller har, og hvordan de får det til. Resultatet av å oppnå disse delmålene er jo i direkte konsekvens bedre makro.

Men hvis man ikke gidder alt det stresset der, fungerer det også bra å bare bytte til protoss.

Lenke til kommentar

Jeg kunne gått 3rax hver game, for å vinne stort sett alle games mot protoss. Men jeg velger heller å gå "drop heavy" eller 1-1-1. Vinner mindre, men lærer mer.

Ligger replayene fra turneringen ute noe sted? Har lyst til å ta en titt.

Du finner de her, det plager meg at han har skrevet navnet mitt feil! hehe jeg heter Christopher og ikke Christofher. lol

Sendt melding så jeg håper han snart får fiksa det. :)

Jeg er ute etter replayfilene, ikke de forferdelige kommentarne der :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...