Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Da var spillet avinnstallert. Noen kan ting som å multitaske, tenke strategisk og logisk, andre kan ikke. Et helt år i bunnen og uten noen form for fremgang sier vel sitt.

Det var gøy så lenge det varte. GG.

Velkommen etter, jeg vandret tilbake til Red alert 3 for lenge siden. Det kommer vell ikke å vare lengre en til heart of the swarm blir utgitt før jeg er tilbake i blizzard territorium. Logisk tenkning er er vell ikke den egenskapen som har mest å si i strategispill da det meste man gjør strider mot all fornuft ;)

Du må vel ha litt logikk i tankegangen din når du skal velge units i forhold til countring? Du fortsetter da ikke å lage Roaches om du ser motstanderen din går mass Voidrays, selv om dette er allmennkunnskap for de aller fleste med normale ferdigheter i spillet.

Det er hva jeg definerer som strategi, å for.eksempel å bygge extractor i fienden sin base for å forhindre deres vespene produsksjon er en startegi, men det er ikke logisk i et relistisk perspektiv :)

Sabotasje har vel alltid vært ansett som strategisk viktig i krig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..og i svært mange tilfeller er det ikke annet enn sløsing av resurser.

med mindre de gjør hardcore 4-gate eller et type nex first/forge expand så er effektivt?

alle ordentlig protoss builds som har gateway first, og ikke er 4gate trenger jo begge gas FØR han får drept din extractor?

Lenke til kommentar

Sabotasje har vel alltid vært ansett som strategisk viktig i krig?

Jeg tror dog det sjeldent har vært regnet som effektiv sabotasje å bygge ett raffineri inne i fiendens territorium....

AtW

Ikke se på det som å bygge noe, se på det som å forurense naturressursene (zerg) eller legge hindringer i veien med bygningsmaterialet (protoss).

Er tross alt kun Terran som bygger bygninger, og de bruker jo stort sett ikke den taktikken.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her på lan og sliter...jeg er ikke veldig god starcraft spiller. Det har seg slik at det skal være konkurranse etterpå. Som Protoss spiller, har noen en taktikk jeg burde prøve meg på mot en annen protoss spiller som er bedre en meg? Jeg tenker på en rush taktikk, f.eks 2 gateway push med zealots?

:)

Lenke til kommentar

Ah, det var godt å møte diamond spillere igjen. Jeg husker hvor artig jeg syns det var første gangen det skjedde i sesong 1. Selv om jeg tror diamond er litt utvannet i forhold til sesong 1 med tanke på at det er flere ligaer over.

Uansett, er det bare meg eller er det utrolig mye BM i diamond league?

Av de 5 eller noe matchene jeg har spilt mot diamond-league folk hittil har ALLE klikket vinkel istedenfor å gg. I platinum league sa folk som regel gg eller bare dro.

Lenke til kommentar

Da vant jeg første runde, neste runde vil jeg bruke 2 gateway igjen. Derimot på siste runde skal jeg spille mot han som har kommentert kampene - problemet er at han da vet hvordan jeg spiller. Har noen andre bra ideer? Jeg har spilt litt med han før, og jeg vet at han spiller protoss, og bruker mye Psionic storm + mass zealots og stalkers. Istad under en trenings kamp hadde han 14 gateways. Hvordan kontrer jeg best dette? (som toss)

Lenke til kommentar

Da vant jeg første runde, neste runde vil jeg bruke 2 gateway igjen. Derimot på siste runde skal jeg spille mot han som har kommentert kampene - problemet er at han da vet hvordan jeg spiller. Har noen andre bra ideer? Jeg har spilt litt med han før, og jeg vet at han spiller protoss, og bruker mye Psionic storm + mass zealots og stalkers. Istad under en trenings kamp hadde han 14 gateways. Hvordan kontrer jeg best dette? (som toss)

Colosssus banker den stilen.

Lenke til kommentar

Colosssus banker den stilen.

Takk! ;)

Lenke til kommentar

Cheeser du? Hvilken rase?

Å ikke si gg er forøvrig ikke dårlige mannerer, men heller ikke gode. Mer likegyldig.

Spiller protoss. Ikke cheeset en game i hele mitt liv.

Men å ikke så gg er nok ikke dårlig mannerer. Men her har jeg så langt opplevd alt fra:

"WTF AM I SUPPOSED TO DO FORCEFIELD EZMODE"

til

"TOSS SO IMBA LOL U WUD BE BRONZE TERRAN"

på under 10 games -_-

Stort sett av terrans som failer en 1-1-1 all in eller prøver proxy 2-rax eller noe sånt. Er visst mye av det i diamond.

Hadde forresten også nettopp en terran som BARE lagde thors, marauders, og tanks.

Jeg pumpet immortals fra 4 robo facilities. Var ganske gøy. Midt i gamen sa han: "gg" men dro ikke. Sånt er irriterende også.

Lenke til kommentar

veldig mange protosser som tror de ikke cheeser selv om de gjør det :\

Kommer ann på hva man definerer som cheese det, da.

Er 6 gate en cheese?

Er 7gate blink en cheese?

Er 1 base stargate play automatisk cheese? (sett at man lager mer enn kun én void og en phoenix)

Etc.

Lenke til kommentar

Ja spørs vel om man kan kalle cannon-rush mot 15 hatch cheese.

Hvis taktikken min er forge fast expand og zerg lager hatch før pool ser jeg meg fri til å slenge opp noen kanoner, hvilket ofte blir referert til som "cheese". Men det er jo ikke som om jeg har noe valg.

Men for zergs er vel alt som hindrer dem å macro slik at de kan vinne "cheese".

Lenke til kommentar

Kom meg til finalen!!Nå slo jeg nettopp ut en zerg spiller som har spilt Starcraft i mange år..

Neste er finalen, semi fanel mellom de to andre finalistene starter straks. Jeg vil enten møte Toss eller terran, mest sannsynligvis toss. Så blir spennede! ^^

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ah, det var godt å møte diamond spillere igjen. Jeg husker hvor artig jeg syns det var første gangen det skjedde i sesong 1. Selv om jeg tror diamond er litt utvannet i forhold til sesong 1 med tanke på at det er flere ligaer over.

Uansett, er det bare meg eller er det utrolig mye BM i diamond league?

Av de 5 eller noe matchene jeg har spilt mot diamond-league folk hittil har ALLE klikket vinkel istedenfor å gg. I platinum league sa folk som regel gg eller bare dro.

Husker jeg spilte i diamond og vant mange av matchene mine da spillet først kom ut. Herregud, nivået er høyere nå. Nå sliter jeg med å henge med i toppen av platinum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...