Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

I høyere ligaer er det nesten ikke noen som gidder å prøve å cheese heller. ;)

Derfor vil den en standard-cheese-build sjelden fungere på det nivået. Og om du kommer deg opp til nivået utelukkende ved cheese, så kommer en til å bli grusa. Rett og slett.

Men skal ikke sankke for høyt, jeg er enda på nivået at jeg glemmer å produsere SCVs og bruke ressurser :wee: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor vil den en standard-cheese-build sjelden fungere på det nivået. Og om du kommer deg opp til nivået utelukkende ved cheese, så kommer en til å bli grusa. Rett og slett.

Men skal ikke sankke for høyt, jeg er enda på nivået at jeg glemmer å produsere SCVs og bruke ressurser :wee: .

Se på bloggen min på innlegget mitt som handler om å forbedre silver/gold spillestilen, og bli mye bedre ved å tenke på små ting som forandrer mye.

Akkurat nå spiller jeg i Gold League, og gikk fra rank 37 til 14 på 4 kamper, og akkurat nå holder jeg på med en build som fungerer veldig bra for Protoss, for meg, og jeg holder på å finjustere den til det punktet hvor jeg kan få opp antall gateways veldig fort, men fortsatt ha masse units så fort som mulig, men det kommer etter mye trening. :)

Lenke til kommentar

Derfor vil den en standard-cheese-build sjelden fungere på det nivået. Og om du kommer deg opp til nivået utelukkende ved cheese, så kommer en til å bli grusa. Rett og slett..

Men jeg har jo lyst å spille mot gode folk ikke sant? For meg er det lite givende å leke med noobs, om man venner seg til spillestilen med å bygge masse defenses og fylle en skjerm med units før man angriper, så vil dette gjøre deg automatisk dårligere enn du behøver å være.

Lenke til kommentar

Med zerg kan du gå for mutalisk så tidlig som mulig. Samle opp rundt 4-6 av de og så fly inn i basen og gå rett for harvesters. Economy breaker 101.

Du spiller vel practice, så dere er godt beskyttet tidlig pga. steinene, watch out for reapers hvis du spiller mot terran.

Liknende strategi som jeg gjør det ^^

(Banshee med eventuelt Cloak) Har "enda"(har ikke spilt mange kampene) ikke feilet.

Folk er stort sett forferdelig dårlige til å sjekke hva motstanderen sin driver med noe som gjør slikt harass veldig enkelt.

Noen andre som synes Practice match var kjipt? Hatet spill hastigheten og begrensningene på banen. Folk var forholdsvis dårlige også :p En prøvde faktisk å rushe meg med battle cruisers...

Det tar ÅR og DAG å få ut og er super lett å micro'e med 2-3 viking.

Hett tips til andre nybegynnere, Build order!

Samme her, når jeg har mer enn 16 scv's og begynner å styre rundt med en hær blir det litt mye å følge med på.

Har ofte altfor lite gas også...

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Derfor vil den en standard-cheese-build sjelden fungere på det nivået. Og om du kommer deg opp til nivået utelukkende ved cheese, så kommer en til å bli grusa. Rett og slett..

Men jeg har jo lyst å spille mot gode folk ikke sant? For meg er det lite givende å leke med noobs, om man venner seg til spillestilen med å bygge masse defenses og fylle en skjerm med units før man angriper, så vil dette gjøre deg automatisk dårligere enn du behøver å være.

Om man antar matchmakingen fungerer, så slipper du jo uansett på sikt å spille mot folk som er mer noob enn deg selv. Og blir man ikke automatik dårligere av å venne seg til en kjapp fastsatt rushstil som bare fungerer mot noobs også?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Du spiller stort sett mot folk på ditt eget nivå. Hvis du ble "feilplassert" blant noobs, så rykker du temmelig kjapt opp til det nivået du hører hjemme.

Lenke til kommentar

Om man antar matchmakingen fungerer, så slipper du jo uansett på sikt å spille mot folk som er mer noob enn deg selv.

AtW

Er det som er poenget. Jeg har lyst å finne en taktikk som gjør at jeg har over 50% sjanse til å slå de som er like god som meg.

Lenke til kommentar

Spilte 2 kamper i nybegynnerligaen igår.

første hadde aldri spilt strategi før så det ble slakt.

Andre kampen var 2vs2 og partneren min forlot gamet etter han hadde bygget sine ting og en del enheter. Da fikk jeg plutselig 2 store baser å passe på.

Jeg kjørte på med masse Zealots til basene deres og klarte nesten å ta de 2 men GLEMTE disse flyene så di kunne bare stå å skyte på mine enheter :p

Protos er jo rimelig lett å spille som nybegynner egentlig?

Bygger veldig fort med shift tekninkken når di ikke trenger å stå å bygge men kan bare plassere en bygning og gå videre.

Lenke til kommentar

Når spillestilen kan forhåndsprogrammeres med en makro, blir det for dumt. Da kan du jo slå en terning og si at det teller som en vinn hvis du får oddetall, og tap på partall. Det er like spennende.

Det som skiller gode mot dårlige er tilpasningsevne (og såklart hvor vandt en er med spillet og styring rundt :wee: ). Om rushen feiler, hva gjør du da? Kaster in håndkleet?

Ellers fungerer Mmmm ganske bra som Terran :wee: . Mass marine, marauder, medivac. Ikke optimal, men relativt solid.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Om man antar matchmakingen fungerer, så slipper du jo uansett på sikt å spille mot folk som er mer noob enn deg selv.

AtW

Er det som er poenget. Jeg har lyst å finne en taktikk som gjør at jeg har over 50% sjanse til å slå de som er like god som meg.

Haha laugh.gif. Beklager, men det finnes ikke en slik taktikk. Hvis det er du leter etter, så er ikke Starcraft 2 spillet for deg. Du er nok tvunget til å arbeide for vinnene. Ingen cruise-control skillz her i gården.

Lenke til kommentar

Virker som du bør lære deg å holde et nærmere øye på hva din motstander driver med. Dersom du er Terran, bruk scanner mer aktivt. ;)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er spurt om før, eller om det i det hele tatt er riktig sted å spørre..

Men er det ikke mulig å kjøpe spillet på nett via Steam feks?! Finner det ikke der, eller under "On Demand" hos CDON..

Steam?

Dette er et Blizzard spill. Ikke Valve. Det har ingenting på Steam å gjøre. Men dersom du ønsker å kjøpe en digital versjon kan du jo prøve hjemsidene til blizzard..

http://eu.battle.net/en/info/digital-purchase

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med dagen i dag. Startet dagen med å vinne 4 games på rad, og tapte en, så vant jeg to, tapte en, og vant 4 games. :) Er rank 9 i Gold League akkurat nå. :thumbup:

Akkurat nå har jeg koffeinsjokk av å drikke 2 liter te på 40 minutter. :roll: Må vel pisse hvert 5 minutt etterhvert nå.

Har i hvertfall lært i dag at å scoute mye oftere og jevnere er utrolig mye bedre enn å stacke units. Jeg kan f.eks hente et eskempel fra den ene gamen min, jeg så at motstanderen gikk for Gateway, Cybernetics Core og Forge. Og alle som bygger forge pleier å mure seg inne på 1-base akkurat som han gjorde, hvor han i tillegg bygget pylon for å stenge seg inne.

Og siden jeg hadde scoutet det visste jeg at jeg bare trengte litt defense, så gikk jeg 3 base - 14 gateways og 4 robotics facility for å bygge masse Immortals, samt jeg alltid sjekket mappet for mulige expands, og slo dem ut hele tiden. Så husk det: Hvis en opponent 1-baser med masse photon cannons, så bare expand. Ikke prøv å ødelegg inngangen og ta han, bare vent til han går tom for minerals i første base, og sørg for at du har map controll hele tiden for eventuelle expands.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Jeg må få rævva i gir, og spiller mer multiplayer. For øyeblikket har jeg kun soset rundt i campaignen, tatt meg god tid - og egentlig somlet veldig mye. Har vel spilt 7 multiplayer matcher eller noe. Også har jeg gjort litt challenges.

Jaja. Tenker å gjøre campaignen 100% ferdig iallefall. Alle achis skal med! Det er ikke så alt for mange achis i SC2 (sammenlignet med wow). Så tenker å være litt achievement whore. Så har jeg noe å gjøre. Og litt variasjon fra multiplayer.

Edit: Er det koffein i te? :o

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Jeg må få rævva i gir, og spiller mer multiplayer. For øyeblikket har jeg kun soset rundt i campaignen, tatt meg god tid - og egentlig somlet veldig mye. Har vel spilt 7 multiplayer matcher eller noe. Også har jeg gjort litt challenges.

Jaja. Tenker å gjøre campaignen 100% ferdig iallefall. Alle achis skal med! Det er ikke så alt for mange achis i SC2 (sammenlignet med wow). Så tenker å være litt achievement whore. Så har jeg noe å gjøre. Og litt variasjon fra multiplayer.

Edit: Er det koffein i te? :o

Har tenkt til å få alle achievements i Single player selv, når jeg blir litt bedre, og får litt mer tid. :)

I noen type teer, så er det koffein i den.

Lenke til kommentar

Må si jeg er fornøyd med meg selv også, er vel første gang jeg har klart og counter Reaper rush effektivt som Protoss. Sendte ut en tidligere scout en det jeg planla, så at han gikk Barracks -> Tech så da antokk jeg at han kom med Reapers så jeg satt opp Forge og Cannons. Det stoppa Reaper rushet mens jeg fikk spammet på med Zealots til og angripe den nesten tomme basen hans :)

Lenke til kommentar

Må si jeg er fornøyd med meg selv også, er vel første gang jeg har klart og counter Reaper rush effektivt som Protoss. Sendte ut en tidligere scout en det jeg planla, så at han gikk Barracks -> Tech så da antokk jeg at han kom med Reapers så jeg satt opp Forge og Cannons. Det stoppa Reaper rushet mens jeg fikk spammet på med Zealots til og angripe den nesten tomme basen hans :)

En bedre taktikk er å scoute og se om han har en barracks med tech lab, og en refinery. Hvis du ser det, så begynner du å bygge stalkers med chrono boost du bør ha samlet opp. Klarer du å ta ut de første reaperne uten at han får tatt ut noen probes, er du i en god ledelse. Men ikke fly inn i basen hans med en gang i tilfelle han har noe ekstra, bare vent litt og bygg noen ekstra gateways og spam så masse zealots + stalkers du kan, for så å ta et timing attack og angripe han i det han holder på å sette økonomien tilbake på beina, og han begynner å sette opp factory.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...