Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vel prøve litt ladder igjen, da. :)

Gjør det! goggogogo

 

'' Applying patch 10 out of 20 ''

 

:D

Herlig, haha. Si fra hvis du trenger en kick-start, så kan jeg sikkert hjelpe deg litt :)

 

Edit: Oh. Teamliquid trenger ny grafisk designer. Jeg appliet, og lagde denne som en del av applicationen. Ble ganske fornøyd med resultatet.

 

aQ5Qu.jpg

Endret av Ajaco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

syntes begge graphicsene så veldig bra ut jeg :) men var ikke helt samme stilen som mye av det andre graphic arbeidet til teamliquid, vet ikke om det vil ha noe å si :p

 

edit: er vel virus, men den varke så lett å se, huk var lett :p

post-93392-0-03503900-1316716403_thumb.jpg

 

Hvis du ikke klarer å finne det ut, sjekk navnet på fila :) De fleste jeg har spurt har kommet opp med riktig spiller innen 5 sekunder.. mye pga team-taggen på brystet.

 

Edit: Romis hadde rett. woopwoop

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Man kan si det på en måte: Jeg er veldig glad for at jeg hoppet rett i det og ikke var redd, fordi jeg er faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg holdt energy på nexus nede hele tiden, jeg upgradet relativt fort, jeg hadde ikke problemer med food population, men jeg tapte fordi jeg ikke gjorde som jeg fortalte meg selv i hodet. Jeg hadde 3 baser som minet mens han begynte på sin tredje, så jeg tenkte at jeg skulle bare vente så lenge som mulig for å knuse han i en lang kamp, men jeg løpte inn med 180+ food hær rett inn i tankser, hadde jeg hørt på meg selv hadde jeg nok klart det. =/

 

Hvordan laster jeg opp replays på en grei måte?

Lenke til kommentar

Man kan si det på en måte: Jeg er veldig glad for at jeg hoppet rett i det og ikke var redd, fordi jeg er faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg holdt energy på nexus nede hele tiden, jeg upgradet relativt fort, jeg hadde ikke problemer med food population, men jeg tapte fordi jeg ikke gjorde som jeg fortalte meg selv i hodet. Jeg hadde 3 baser som minet mens han begynte på sin tredje, så jeg tenkte at jeg skulle bare vente så lenge som mulig for å knuse han i en lang kamp, men jeg løpte inn med 180+ food hær rett inn i tankser, hadde jeg hørt på meg selv hadde jeg nok klart det. =/

 

Hvordan laster jeg opp replays på en grei måte?

Pakk replays inn i en .rar fil. Forumet godtar .rar-filer, men ikke .sc2-filer.

 

PS. Mot mech vil du gå zealotheavy, med archon/ht/colossi support. Prioritere armor upgrades.

Lenke til kommentar

Her:

Ser gjennom nå. Oppdatered posten med litt feedback når jeg har sett ferdig.

 

- Første pylon skal ned på 9, ikke 10 supply.

 

- Mot terran vil du helst ikke walle av, da de lett kan snipe bygninger på kanten. Dessuten trenger du ikke bekymre deg for run-bys. Du sparer også mining time på å plassere de første bygningene ved siden av Nexuset, fremfor på rampen. Samme gjelder PvP. PvZ vil du naturligvis bygge ved rampen.

 

- En spesiel grunn til at du valgte å ta gas på 12, før gaten din?

 

- Når du får ut første stalkeren, anbefaler jeg å surre litt rundt på mappet med denne. Den er raskere enn både marines og marauders, så du kan ikke bli drept, så lenge du er forsiktig. Poke opp rampen til mostanderen, og finn ut hva slags tech han har. Iallefall en indikator. Dette kan være gamechanging. Ha den på nagatower til du ser det kommer units mot tårnet.

 

- Gate #4 før expo?

 

- Hotkey roboen din. Viktig.

 

- Når du pusher ut 2. gang, har du ikke med probe for pylon. Jeg vet ikke hvor mye skade du mente å gjøre med pushet - men er alltid greit å ha en pylon eller to ute på mappet uavhengig.

 

- Rett etter du angrep reactoren på raxen ved rampen, sendte han 7 rauders og 2 rines etter deg. Du flyktet, og mistet mange units. Du kunne drept alle de unitene med minimal loss. Det tapte du på.

 

- Du techer for lite. 12 min inn i gamet, du er på 0/0/0, og har ikke annet enn basic gateway units. Zealot charge, colossus, HT, blink stalkers - hva som helst. Du må ha tech for å kunne slå en bio-terran.

 

- Observeren over armien hans gikk aldri inn i mainen. Du MÅ gjøre det, for å finne ut hva han gjør. Hvor heavy han går på upgrades, hvor mange rax han har, hvor mange starport osv. Viktig.

 

- Fin timing på third base.

 

- God reaksjon på droppet, men veldig unødvendig å sende hele armien til mainen for å håndtere 2 dropships. Kun stalkerene hadde holdt i massevis :)

 

- Shield som upgrade #2? Den er dyr, du er ikke archon-heavy, og har ikke air units. Upgrade heller +2 weapon, eller skaff +1 armor.

 

- Grunnen til at du taper engagementen er pga 2 ting. Micro, og unitcomposition. Macroen din er ganske bra, så i den kampen går det kun på micro og unitcomposition. Du har alt for mange stalkers. Stalkers er generelt en ganske dårlig unit vs terran lategame - da særdeles siegetanks (med mindre du har blink). Bruk heller chargelots og archons. Du kunne klart deg med halvparten så mange stalkers. Du focusfiret også tankene - det liker jeg, men jeg liker ikke at du ba samtlige units gjøre det. Det resulterte i at ca 50% av armien din ikke dealte damage store deler av den engagementen. Ta heller en håndfull stalkers + immortalen din, mens du lar resten gjøre sitt. Igjen - chargelots med HT support hadde vært fantastisk i den situasjonen der.

 

Hope I'm not being too hard on you.

 

Er bare noen småting som bør fikses, så er macroen din faktisk ganske god. Fiks litt på tech/upgradetimings, unitcomposition, og scouting.. så ville du slått han der som om han var en 5åring med brukket arm.

 

Edit: Jeg er imponert, dog. Du har ikke spilt på veldig lenge, og jeg må si.. du klarer deg utrolig bra. Macroen din er intakt. Bare å bli vandt med nye metagamet nå, så blir det bra :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...