Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja. Heng deg opp i en fotballen. Folk kan like andre ting enn deg. Du trenger ikke si at det er feil bare fordi du mener noe annet.

eeeh, folk kan fint like andre ting, men om de ikke kan stødfast bak deres meninger og argumentere godt for dem så føler jeg ikke det er rart at jeg ser mine meninger som de sterkeste (eller som du hentyder: "de mer riktige")

har du en fotballspiller som du vil nevne som motkomponent på mitt forje spørsmål?

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å argumentere med folk som ikke kan skrive.

hadde lignende diskusjoner på barneskolen, da var det ikke "ikke kan skrive" men andre lignende "puns" om du vil.

lærte meg etterhvert at man verken kan tape eller vinne i noe slikt for man føler seg dum uansett side

Har mange norske fotballspillere jeg liker, selv om de ikke er blant de beste her i landet en gang. Hvilke grunner som ligger bak er totalt irrelevant.

hvorfor er du så forsikti med å gi ut noen navn her? er disse spillerne et spesialtilfelle for at du er deres fans? de er ikke tilfeldigvis regionelt best i ditt gitte område?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva det er du vil krangle om. Hvilke fotballspillere jeg liker har vel ingen verdens ting med Starcraft å gjøre? Virker heller bare som noe tilfeldig du valgte å henge deg opp i.

Jeg synes Destiny og TLO er spillere som er morsomme å se på, og du trenger ikke sammenligne de med bronse spillere, og fortelle oss hvorfor det er så feil å like de. Alle har ikke de samme meningene som deg, og det virker det som du har problemer med å forstå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva det er du vil krangle om. Hvilke fotballspillere jeg liker har vel ingen verdens ting med Starcraft å gjøre? Virker heller bare som noe tilfeldig du valgte å henge deg opp i.

Jeg synes Destiny og TLO er spillere som er morsomme å se på, og du trenger ikke sammenligne de med bronse spillere, og fortelle oss hvorfor det er så feil å like de. Alle har ikke de samme meningene som deg, og det virker det som du har problemer med å forstå.

selvfølgelig har ikke alle de samme meningene som meg, ingen har nemlig de samme meningene som meg.

jeg ville at du skulle nevne noen for å gi et mer solid grunn for argumentet ditt, om noen legger frem en vag teori er det vanskeli å si seg enig/uenig ettersom den er for vag til å ha basis i fakta, ettersom den blir mer spesifisert kan man gjør seg en mening om den gitte teorien stemmer/ikke stemmer, dette gjelder i alle områder fra fysikk-psykologi

min sammenligning med bronze-destiny ser jeg ikke problemet med, dere la frem argumentet: hans spillestil er kanskje ikke best, men den er morsom/original

du beskriver faktisk bronze-league på mange måter på egenhånd, det eneste jeg gjorde var å poengtere ut meningen som kunne bli oppfattet bak ordene

jeg innser at det muligens ikke var du i starten, men valgte å bruke order <<du>> likevel for enkelthetens skyld

Lenke til kommentar

Både Destiny og TLO er jo to personligheter innen SC2-scenen. Da spesielt Destiny. Mange har fått litt mer innsyn i han som person enn andre spillere som uten tvil er bedre. Fanbase påvirkes av mange faktorer. Om du vil ha fotballeksempler, så har jo f.eks. Stoke og Man. City mange norske supportere i forhold til hvilke meritter de har. Blackpool erobret også mange norske hjerter med sin innsats i fjorårets/årets Premier League, selv om de rykket ned. Ellers kan man se på hvordan Brann utkonkurrerer Vålerenga på supporterfronten, selv om Vålerenga representerer en større by, og har sterkere prestasjoner. Mange liker fotballspilleren Rory Delap fordi han kaster langt. Kan vel sammenligne det å bare kaste langt med det å bare gå for infestors... :p

Jeg synes personlig det er festligere å se f.eks. Destiny vs TLO enn det er å se MC vs Losira eller noe i den duren. En ting er at de er vestlige, en annen ting er jo det med spillestil. Skal du se stiliserte perfekt utførte games, så værsågod. Men det er faktisk gøyere, synes jeg, å se Destiny og TLO spille. De er jo svingode, de også. Det er høyt nivå på det. Å sammenligne det med å se replays fra bronze blir litt søkt egentlig. Det skaffes jo til eksempel også mye interesse når Day[9] spiller mot Tasteless. De er jo et godt nivå under TLO og Destiny. Men de er to interessante personligheter, det er brødre, og derfor er det noe folk liker å se. R jo gøy å se Destiny spille lzm, tho han ikke spillr så saft hele tidn...

Endret av The Grand Vizier
  • Liker 1
Lenke til kommentar

selvfølgelig har ikke alle de samme meningene som meg, ingen har nemlig de samme meningene som meg.

jeg ville at du skulle nevne noen for å gi et mer solid grunn for argumentet ditt, om noen legger frem en vag teori er det vanskeli å si seg enig/uenig ettersom den er for vag til å ha basis i fakta, ettersom den blir mer spesifisert kan man gjør seg en mening om den gitte teorien stemmer/ikke stemmer, dette gjelder i alle områder fra fysikk-psykologi

min sammenligning med bronze-destiny ser jeg ikke problemet med, dere la frem argumentet: hans spillestil er kanskje ikke best, men den er morsom/original

du beskriver faktisk bronze-league på mange måter på egenhånd, det eneste jeg gjorde var å poengtere ut meningen som kunne bli oppfattet bak ordene

jeg innser at det muligens ikke var du i starten, men valgte å bruke order <<du>> likevel for enkelthetens skyld

150 ord og én punktum? Du gjør lesing til en ekstremsport!

Støtter meg til dem som synes TLO vs Destiny er artig. At jeg gjerne ser en med orginal tacts, er ikke det samme som å beskrive en i bronze.

En i bronze gjør ting planløst, har apm på 40 og møter sannsynligvis andre på samme nivå. TLO møter folk i grand master. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder ta del i denne diskusjonen; jeg antar homesmasher troller?

Edit:

PLO-->TLO. =)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
jeg ville at du skulle nevne noen for å gi et mer solid grunn for argumentet ditt, om noen legger frem en vag teori er det vanskeli å si seg enig/uenig ettersom den er for vag til å ha basis i fakta, ettersom den blir mer spesifisert kan man gjør seg en mening om den gitte teorien stemmer/ikke stemmer

Eg går ut frå at du har hyllemeter med både eigne og andres vitskaplege rapportar og studiar som gjev grunnlag for:

- favorittmat

- favorittdrikke

- favorittgodteri

- favorittfilm/-TV-serie

- favoritt*

dette gjelder i alle områder fra fysikk-psykologi

Nettopp. Skalaen du har satt opp går kun innanfor vitskaplege område. Så kvifor skal ein måtte underbygge personlege oppfatningar om kva ein finn underhaldande i Starcraft, som på ingen måte er eit vitskapleg område? Dette handlar om kva ein finn underhaldande, kva ein ler av, kva ein tykkjer er gøy. Det er ikkje helsereformer, hindring av gjeldskriser eller innføring av nye politiske styresett. Din eigen presentasjon av argumentasjonen din inviterar på ingen måte til ein diskusjon på det akademiske nivået du ser ut til å meine at den burde ligge på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eg går ut frå at du har hyllemeter med både eigne og andres vitskaplege rapportar og studiar som gjev grunnlag for:

- favorittmat

- favorittdrikke

- favorittgodteri

- favorittfilm/-TV-serie

- favoritt*

Trenger jeg dette for å spør om en men solid grunn å kunne argumentere mot?

om du sier "du er dum" må jeg da ha bøker med studier for menneskets inteligens og utvikling for å spørre et så enkelt spørsmål som: "hvorfor?" eller "hvilkne egenskaper ved meg tenkte du på da?"

i så fall, så beklager jeg dypt at jeg ikke leste meg frem til bakgrunnen for et hvert ord jeg brukte i de tidligere setningene, og beklager og for fremtidige setninger

Nettopp. Skalaen du har satt opp går kun innanfor vitskaplege område. Så kvifor skal ein måtte underbygge personlege oppfatningar om kva ein finn underhaldande i Starcraft, som på ingen måte er eit vitskapleg område? Dette handlar om kva ein finn underhaldande, kva ein ler av, kva ein tykkjer er gøy. Det er ikkje helsereformer, hindring av gjeldskriser eller innføring av nye politiske styresett. Din eigen presentasjon av argumentasjonen din inviterar på ingen måte til ein diskusjon på det akademiske nivået du ser ut til å meine at den burde ligge på.

vil først fremme at jeg verken ønsker å se meg selv, eller i det hele tatt ser meg selv som en akademiker, dette ville jeg trodd folk kunne illuminere ut ifra tekstenes oppbyggelse (spesielt ettersom 90% av kritikken mot meg handler om tegnsetting og lignende tull)

da jeg sa fysikk til psykologi mente jeg egentli å skape et vidt spekter, ettersom psykologi handler om bakgrunnen for menneskenes sinn (som til dels kan ses på som vitenskapelig) og bakgrunn for menneskers følelser(som det så absolutt ikke finnes noe vitenskapelig ved, ettersom dette er totalt individuelt bestemt og umuli å forutsi i en nøyaktighet).

poenget ved det var hovedsakeli å utfordre en personsmeninger, noe både jeg og diskutanter verden over har sett sin glede av siden de store greske filosofers tid, spesielt på et nettsted som "diskusjon.no" ville jeg sett dette som noe som ikke nødvendigvis ble sett på som "sært"

jeg har aldri nektet en fyr å like destiny's spill, jeg dro kun allusjonen til at alle argumentene sarsi brukte kunne man bruke for hvorfor det er gøy å se spillet til en bronze-leaguer og (men merkeli nok har ikke folkene i bronze mange views... verden er rar huh?)

Lenke til kommentar

Tror bokhylle-greiene lenger oppe skulle bety "Du har ingen bøker som sier hva som er fasiten på hva folk liker", eller noe.

Det er forskjell på å se på spillere som spiller godt, men annerldes, og spillere som spiller dårlig og annerledes.

Bronze-spillere har en særegen stil, men dette er fordi de ikke vet bedre.

Noen gode spillere (f.eks Destiny) spiller også med en særegen stil. Hvis du ser på GSL så er det sjeldent man ser Destinys infestortunge builds. Disse er kanskje ikke mest effektive og mest balanserte mot alle mulige builds. Likevel er det et friskt pust og noe nytt.

I tillegg er også personlighet en viktig ting. Noe som går igjen blant alle de mest populære streamerne er at de viser hvem de er, snakker med publikum, viser følelser etc etc. Lettere å like en person enn et nick...

Lenke til kommentar

Tror bokhylle-greiene lenger oppe skulle bety "Du har ingen bøker som sier hva som er fasiten på hva folk liker", eller noe.

Det er forskjell på å se på spillere som spiller godt, men annerldes, og spillere som spiller dårlig og annerledes.

Bronze-spillere har en særegen stil, men dette er fordi de ikke vet bedre.

Noen gode spillere (f.eks Destiny) spiller også med en særegen stil. Hvis du ser på GSL så er det sjeldent man ser Destinys infestortunge builds. Disse er kanskje ikke mest effektive og mest balanserte mot alle mulige builds. Likevel er det et friskt pust og noe nytt.

I tillegg er også personlighet en viktig ting. Noe som går igjen blant alle de mest populære streamerne er at de viser hvem de er, snakker med publikum, viser følelser etc etc. Lettere å like en person enn et nick...

ikke så vanskeli å forsvare sin mening var det? :p

forøvrig så syntes jeg det er ok å se på destiny spille selv, akkurat som jeg likte å se på bitbybitprime

det alltid en håle, og om fienden ser den er han som regel fucked

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...