Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

btw irritert meg over noe med sc2 lenge, og tenkte jeg kanskje like greit kunne spørr om noen hadde en løsning:

 

da jeg kjøpte min PC var jeg så "lur" å kjøpe quad prossessor på 1.2 per, grunnen til dette var hovedsakeli at dette maksimerte "cpu for pengene" dette viser seg faktisk å være et problem i sc2, siden sc2 som vi alle kjenner bare kjører 2 prossessorer om ganga... har noen en enkel&grei løsning på problemet? eller er jeg nødt til å leve på cpu fra duo 1.2 prossessorer :\

 

FYI, det er ikke quad prosessorer, altså fire prosessorer, men en prosessor med quad core, altså fire kjerner.

 

Hos meg jobber alle kjernene når jeg spiller Starcraft, så enten er jeg på bærtur eller så har du et problem et sted.

Hvordan vet du at alle 4 fungerer for deg når du spillet sc2?

har veldig dårlig cpu spesielt i games med mange, så jeg hørte rundt, og har bare hørt fra veldig mange andre at det ikke går over duo...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw irritert meg over noe med sc2 lenge, og tenkte jeg kanskje like greit kunne spørr om noen hadde en løsning:

 

da jeg kjøpte min PC var jeg så "lur" å kjøpe quad prossessor på 1.2 per, grunnen til dette var hovedsakeli at dette maksimerte "cpu for pengene" dette viser seg faktisk å være et problem i sc2, siden sc2 som vi alle kjenner bare kjører 2 prossessorer om ganga... har noen en enkel&grei løsning på problemet? eller er jeg nødt til å leve på cpu fra duo 1.2 prossessorer :\

 

FYI, det er ikke quad prosessorer, altså fire prosessorer, men en prosessor med quad core, altså fire kjerner.

 

Hos meg jobber alle kjernene når jeg spiller Starcraft, så enten er jeg på bærtur eller så har du et problem et sted.

Hvordan vet du at alle 4 fungerer for deg når du spillet sc2?

har veldig dårlig cpu spesielt i games med mange, så jeg hørte rundt, og har bare hørt fra veldig mange andre at det ikke går over duo...

 

Jeg ser at alle kjernene jobber i f.eks AI suite eller AMD overdrive.

Lenke til kommentar

btw irritert meg over noe med sc2 lenge, og tenkte jeg kanskje like greit kunne spørr om noen hadde en løsning:

 

da jeg kjøpte min PC var jeg så "lur" å kjøpe quad prossessor på 1.2 per, grunnen til dette var hovedsakeli at dette maksimerte "cpu for pengene" dette viser seg faktisk å være et problem i sc2, siden sc2 som vi alle kjenner bare kjører 2 prossessorer om ganga... har noen en enkel&grei løsning på problemet? eller er jeg nødt til å leve på cpu fra duo 1.2 prossessorer :\

Ctrl+shift+esc -> Høyreklikk SC2.exe (eller hva prosessen heter) -> Set affinity -> Reserver kun de 2 første kjernene til SC2. Andre heavy programmer setter du på de resterende kjernene dine.

 

Kan være det funker. Lover ingenting.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

btw irritert meg over noe med sc2 lenge, og tenkte jeg kanskje like greit kunne spørr om noen hadde en løsning:

 

da jeg kjøpte min PC var jeg så "lur" å kjøpe quad prossessor på 1.2 per, grunnen til dette var hovedsakeli at dette maksimerte "cpu for pengene" dette viser seg faktisk å være et problem i sc2, siden sc2 som vi alle kjenner bare kjører 2 prossessorer om ganga... har noen en enkel&grei løsning på problemet? eller er jeg nødt til å leve på cpu fra duo 1.2 prossessorer :\

Ctrl+shift+esc -> Høyreklikk SC2.exe (eller hva prosessen heter) -> Set affinity -> Reserver kun de 2 første kjernene til SC2. Andre heavy programmer setter du på de resterende kjernene dine.

 

Kan være det funker. Lover ingenting.

kk tusentakk :) skal prøve i morgen

Lenke til kommentar

Patch 1.4 (http://eu.battle.net/sc2/en/blog/2852795#blog)

 

Balance

 

General

- Unit vision up ramps has been reduced by 1.

 

 

PROTOSS

Immortal

- Attack range increased from 5 to 6.

Mothership

- Acceleration increased from 0.3 to 1.375.

- The Mothership’s Cloaking Field no longer cloaks all units instantaneously, but rather adds units to the cloak field over time (maximum of 25 per second). This should alleviate “Mothership Lag” issue when a Mothership comes online.

Stalker

- Blink research time increased from 110 to 140.

Warp Prism

- Shields increased from 40 to 100.

 

 

TERRAN

Barracks

- Build time increased from 60 to 65.

Hellion

- Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5.

Raven

- Seeker missile movement speed increased from 2.5 to 2.953.

 

 

ZERG

Infestor

- Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).

Overseer

- Morph cost decreased from 50/100 to 50/50.

- Contaminate energy cost increased from 75 to 125.

Ultralisk

- Build time decreased from 70 to 55.

 

Så får vi bare vente og se hva det blir til

Lenke til kommentar

Enda en gang ser vi Terran blir nerfet. Får meg til å le av folkene som mente at Terran var balansert allerede før GSL season 1.

Nerfet og nerfet. 5 sec på barracks vil kun i noen få tilfelle utgjøre en stor forskjell i TvZ (bunkerrush). HSM er buff. As of blueflame.. ja, de dreper workers på 3 shots istedet for 2. Det var broken, men hovedsaklig et problem i TvT ikke TvZ og TvP. De vil fremdeles (så vidt jeg vet) ta lings på like mange shots, og er derfor ikke en veldig stor forandring.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Har begynt å virkelig komme meg i det siste. MMReren min er laaaangt oppi master, noe som er deilig når man ligger i diamond. :D

 

Det som egentlig har skjedd er bare at jeg har begynt å gå en veldig upgrade-orientert marine-tank i alle matchups ettersom Zerg er for grådige og Terran er for cheesy. Protoss blir det vanligvis straight up games mot, men jeg pleier å komme seirende ut ettersom TvP er min klart sterkeste MU. Sliter mest med Z. Starcraft er endelig gøy igjen. :D

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Ahoi, 14-15 wins i helga med bare to-tre tap. Så ting begynner å gå fremover. Funnet ut at et slags bunkerrush er veldig effektivt mot folk i min divisjon (bronze, lål). Smeller opp en bunker på trappa deres samtidig som den første marinen lages. Fortsetter deretter med to rax som fortsetter å pumpe sammen med et proxy factory som står for tankproduksjonen. Har vunnet veldig mange games der og da, eller ødelagt økonomien deres ved å stenge av expansionmulighetene deres samtidig som jeg selv expander en del.

 

Det jeg er litt redd for er at dette rett og slett er cheesing, og at jeg rett og slett får et slags sjokk når jeg møter folk som countrer dette plettfritt. Er dette i det hele tatt en reell problemstiling?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...