Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har hørt om 6pool rushet, derfor jeg tenkte at zerg var best for meg fordi hvis jeg skal slå en som er bedre enn meg er et rush eneste mulighet.

Rushing er risikant, og de fleste som er gode takler en f.eks. 6pool rush i søvne. Ingen av rasene har en "I win" button, bare på de aller laveste nivåene fungerer en strategi for hver kamp. Disse kommer du nok ikke til å lære her :tease:.

Edit:

Forøvrig er protoss en grei rase å begynne med, siden mekanikken er mest lik "standard" RTS.

Endret av Patton
Lenke til kommentar

Ja jeg har hørt om 6pool rushet, derfor jeg tenkte at zerg var best for meg fordi hvis jeg skal slå en som er bedre enn meg er et rush eneste mulighet.

Personlig synes jeg ikke det høres særlig nybegynnervennlig ut om alle skal rushe, ikke særlig morsomt heller egentlig, blir ikke det veldig ensformig?

AtW

Lenke til kommentar

som sagt har jeg aldri spilt spillet, så jeg er på det aller laveste nivået. Jeg hører dere sier alt dette "balance"-svadaet, men på mitt nivå er jeg overbevist om at det finnes noen enkle rush som vil funke mot de fleste noobs. Kom med dem!

Lenke til kommentar

Dessverre er det ofte der man blir stående om man ikke lærer seg å kontre ymse rush.

Jeg havnet først i gold, men er nå pushet opp i platinum, og jeg må si det er uhyre mye mer morsomt å spille kamper som er 15 min+.

Desto høyere rank du kommer desto mindre cheese taktikker. Nå skal det sies at jeg ser ikke på en strategi som cheese om det er early aggression som knekker meg. Da ser jeg igjennom replayen og noterer meg bak øret at det er viktig å scoute på det tidspunktet for å bygge units istedenfor å teche sånn at jeg kan holde i mot tidlig push.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke det høres særlig nybegynnervennlig ut om alle skal rushe, ikke særlig morsomt heller egentlig, blir ikke det veldig ensformig?

AtW

Vel, mitt mål er bare å oppnå så høy ranking som mulig. Etterhvert som jeg vinner kamper vil jeg jo ikke lenger bli matchet mot noobs da.

for øvrig enig med han over meg: man må lære seg spillet slik det er ment å bli spillt. Skal man spille "no rush 15" kan man heller spille sim city.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

AtW

Jeg ser på det som smak og behag, og ikke en begynner/veteran problemstilling. Noen liker å rushe, andre elsker å teche. Det finnes nok av begge typer hos nybegynnerene og eliten. Derfor blir det som regel ikke ensformig, da man ikke vet hvilken type motstander man treffer.

Lenke til kommentar

AtW

Vel, mitt mål er bare å oppnå så høy ranking som mulig. Etterhvert som jeg vinner kamper vil jeg jo ikke lenger bli matchet mot noobs da.

Ok, kan jeg spørre hvorfor du bare vil oppnå så høy ranking som mulig?

AtW

AtW

Jeg ser på det som smak og behag, og ikke en begynner/veteran problemstilling. Noen liker å rushe, andre elsker å teche. Det finnes nok av begge typer hos nybegynnerene og eliten. Derfor blir det som regel ikke ensformig, da man ikke vet hvilken type motstander man treffer.

Tenker mer på for spilleren som rusher jeg, om man tar dette såkalt 6-pool-rushet hver gang, så kan det vel ikke være alt for mange variasjoner innefor den? Det blir jo ganske mekanisk hva man gjør? Få mulighet til variasjon?

AtW

Lenke til kommentar

Aluxex: Kan gi deg to enkle rush med zerg og protoss

Protoss: Send en probe til basen til fienden med en gang du starter, og lag pylon et sted han ikke finner den i nærheten av basen hans. Når denne er ferdig bygger du to gateways (Kalles proxy double gate rush) og peser ut zealots. Husk å bygge probes.

Zerg: 6 pool. Sier seg selv. Lag pool med en gang, bygg drones til 7, og send lings etter det. Gå på arbeiderne.

Lenke til kommentar

AtW

Tenker mer på for spilleren som rusher jeg, om man tar dette såkalt 6-pool-rushet hver gang, så kan det vel ikke være alt for mange variasjoner innefor den? Det blir jo ganske mekanisk hva man gjør? Få mulighet til variasjon?

AtW

Jeg personlig liker å variere, men det finnes folk som elsker å bruke akkurat den samme "winning formula" gang etter gang, så lenge den gir en lett seier. Jeg vil tro at variasjonen kommer av seg selv. Etter min erfaring kommer man ikke så langt med den samme taktikken for hvert spill. Hvis man ønsker å vinne mest mulig, så blir man tvunget til å prøve forskjellige taktikker.

Jeg har heller ingen ambisjoner om å oppdra folk til å spille på den "riktige" måten, så hvis noen ønsker å spille (etter min mening) kjedelig, så er det deres sak/problem.

Lenke til kommentar

cause its fun =)

Om målet ditt er å eie (cheese) nye spillere. Go for it.. Men du vil ikke oppnå så høy rang som mulig av det. Du kommer til et punkt, hvor cheesing ikke lenger er effektivt og du vil da bli grusa ganske enkelt fordi du mangler det grunnleggende av ferdigheter.

Lenke til kommentar

cause its fun =)

Om målet ditt er å eie (cheese) nye spillere. Go for it.. Men du vil ikke oppnå så høy rang som mulig av det. Du kommer til et punkt, hvor cheesing ikke lenger er effektivt og du vil da bli grusa ganske enkelt fordi du mangler det grunnleggende av ferdigheter.

I høyere ligaer er det nesten ikke noen som gidder å prøve å cheese heller. ;)

Lenke til kommentar

takk for det. tror jeg har bestemt meg for at jeg skal begynne med zerg.

Ok, kan jeg spørre hvorfor du bare vil oppnå så høy ranking som mulig?

cause its fun =)

Med zerg kan du gå for mutalisk så tidlig som mulig. Samle opp rundt 4-6 av de og så fly inn i basen og gå rett for harvesters. Economy breaker 101.

Du spiller vel practice, så dere er godt beskyttet tidlig pga. steinene, watch out for reapers hvis du spiller mot terran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...