Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Og sammenhengen mellom turneringene du nevner er at de beste spillerne i verden ikke er med. Det virker som protoss ikke kan klare å henge med blant de beste. Det krevde førøvrig en patch som nerfet warpgate timings, og en buff til infestors for at Z skulle "finne ut av hvordan de skulle slå protoss".

 

Gnurk:

 

Hvilken protoss er bedre enn MC?

... akkurat nå ser det jo ut som om Puzzle og Hongun gjør det bra.

 

Og ja, warpgate nerfen burde kanskje reverseres, eller kanskje man skal nerfe terrans (min mening: bygninger kan ikke lenger flytte på seg hvis de har en addon uten en 20-30 sekunder 'release' timer, PDD varer maks 30-45 sekunder).

 

Men jeg syntes egentlig at protoss skriker for høyt om nerfs for fort ... det er kun forrige GSL at de var skikkelig dårlige, og denne runden er det fortsatt 4 igjen - og utenom korea gjør de det bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at du bare plukker ut enkeltspillere sine prestasjoner beviser egentlig bare det motsatte av det du prøver på. Se på de store trendene: Jeg utfordrer deg til å finne et par turneringer der terran har vært underrepresentert i round of 32, og jeg skal finne 10 ganger så mange turneringer der terran er overrepresentert.

 

Denne diskusjonen taper du.

Terran er muligens overpowered, men var jo noen som hadde statistikk på store turneringer 1+2 plass: P ca 25%, Z ca 25%, T ca 50%.

 

Men så er også saken den at ved release var terran overpowered, og koreanerne var mer profesjonelle enn andre land - de valgte i større grad den beste rasen.

 

Så det er litt vanskelig når man ser på korea, og ser terran overrepresentert, og det ikke skjer i europa og USA, og si det er pga balanse - og ikke fordi de smarte med størst talent valgte den beste rasen.

 

Alle visste ved release at terran var best ... hvis du satser på en profesjonell karriere for å tjene penger, så er det ikke ulogisk at du velger den beste rasen ...

 

Mulig T skal nerfes litt, mulig noen ting skal reverseres eller endres, men overall - kan ikke si at P virker spesielt svake.

 

Var insane whining med en gang NesTea (og LosirA) viste Z hvordan man slår P forge expand ... man lot det ikke gå ett par uker en gang før man klagde overalt.

 

Syntes som absolutt minimum at man skal la denne sesongen av GSL bli ferdig, og gjerne gruppespillet neste sesong, før man tar en endelig konklusjon ... kan fortsatt ende med en P som vinner GSL denne sesongen, og da er det nok jævlig mange som føler seg som idioter ...

Lenke til kommentar

Gnurk:

 

Hvilken protoss er bedre enn MC?

Vanskelig å bedømme, men om jeg skal tenke stil-messig på hva som har potensiale til å lage en kontinuerlig-god spiller så vil jeg gjerne nevne puzzle og alicia, mekanikken og/eller microen kan muligens ligge under MC men spillet deres er ofte mye mindre gimmick'i enn MC's

Lenke til kommentar

Men det virker som det er gimmicks som må til for at de skal klare å vinne.

derfor jeg valgte ut de 2 spillerne jeg valgte ut

 

er egentlig litt uenig, men føler at protoss enten må spille veldig gimmick'i ELLER veldig KJEDELIG!! i kjedelig så legger jeg at du sitter å mer eller mindre camper deg nedover sakte men sikkert og tar 4 baser uten å noensinne angripe mer eller mindre, om det så er PvZ eller PvT

Lenke til kommentar

alusex har rett, og vennligst ikke motbevis dette ved å ta frem "Neei jeg så denne ene gamen hvor MC vant med phoenix harass og tilfeldigvis drepte 3 dropships som ble en game-winner" spørsmålet som ligger å lurer da er: om han ikke drepte de 3 dropshipsene, ville han da tapt?

og var han safe 100% av tiden?

Lenke til kommentar

Sant, la oss se bort ifra de flere gamesa MC vant på topp-nivå ved hjelp av phoenix play. La oss også se bort ifra alle gamesa White-ra konsist vinner ved hjelp av warp prism drops. Må selvsagt også se bort ifra Sockes aktive blink stalker-strategier som spilles ut ganske likt muta harass. Må selvsagt også se bort ifra å faktisk vite timinger og pushe på tilsynelatende dårlige øyeblikk, som Huk nyter stor suksess av.

 

Det er selvsagt mer å se bort ifra – men dere vil vel helst turtle eller 4-gate og forvente å vinne for evig.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Ting kan funke èn eller et par ganger fordi de blir tatt på sengen. Problemet er at om terran vet at phoenix kommer, så er det ikek særlig vanskelig å stoppe.

 

Protossene i GSL VET at de kommer til å møte marine/maurader, og de taper likevel. Ta å se noen games fra GSL August, der ryker Protossene ut i ett sett mot maurader-rushes, og de står hjelpeløse igjen med costinnefektive sentries, stalker og zealots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...