Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er deres favoritt komentator?

Personlig digger jeg Husky, og spesielt Nerdalert musikken^^

Er veldig glad i Tastosis (Tasteless og Artosis).

 

Day9 er helt ok, men har fått litt nok av han i det siste.

 

djWheat er ganske kul.

 

IdrA er ingen fast kommentator, men jeg fryder meg når jeg hører på han, eller andre progamere, kommentere et game. Gir en innsikt veldig få/ingen casual-gamers faktisk sitter på. Dette er også mye av grunnen til at jeg liker tastosis, da begge to spiller SC2 på et respektabelt nivå. De vet hva de prater om.

 

Ellers er jeg veldig lite glad i Husky. Alt for mange ord med bullshit i minuttet.

Lenke til kommentar

er enig i nesten alt til ajacoover,har ikke fått nok av day9 tho, men skulle ønskehan kunne stoppet den veldige noob-appeleringen, men dette er det ikke nødvendigvis han som vil (kan godt være det han skal gjør ifølge oppdragsgiver)

 

liker ikke husky/hd tho, men det har ikke noe med antall ord i minuttet, heller content.

 

likte veldig godt demuslim som commentator, såvel som idra, wolf er også nokså god faktisk

 

edit: digger JP, og syntes qxc var ganske ok og

 

veste commentator hittil: killymilkis

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Tastosis og Day[9] liker jeg veldig godt. DJWheat liker jeg ikke, samme med TotalBiscuit, fordi de ikke forstår spillet i noen særlig stor grad. Kelly hatet jeg aksenten til, men hun forsto faktisk hva som skjedde i spillet.

 

Wolf og QXC var morsomme, Idra er en veldig god kommentator syntes jeg. Dårligste vil jeg kanskje si var Moletrap han var helt uten humor og kan ikke spillet - synd, for han var god som brood:war kommentator. Klazart likte jeg og godt en gang i tiden, men det er jo brood:war.

 

Liker egentlig ikke Husky, men syntes han gjorde en veldig god jobb i MLG nå, så all ære til han for det. MrBitter var også bra der.

Lenke til kommentar

Misliker Husky sterkt. Finner han meget støyete å høre på i tillegg til at han har lite å si. Sett han med Mr. Bitter og du har en horribel kombo.

Og han ser så utilpass ut i en formel setting iforhold til youtube-helten vi alle kjenner. Han kler overhodet ikke dress og jeg klarer ikke la være å le litt av han hver gang.

 

Day9 er altfor bråkete i mine øyne. At han lager 6 lings istedet for 4 er ikke "O MY GOD SOOOO SICK". Vær entusiast når det passer, ikke heleeeee tiden. Hans kommentering i Nvidia-cup er mye bedre.

 

Tastosis er helt på toppen :)

 

Wolf litt lenger nede, passer fint med Torch. Men med Unstable blir det.. ustabilt. QXC var bra bare fordi det brøyt med trenden, men om det hadde blitt mye QXC, så hadde jeg gått så lei.

 

Moletrap kan brenne med Kelly, men Doa klarer seg heeeelt OK.

 

Mest useriøse kombo er 2DG og TLO :wee: .

 

 

 

 

du sier at om ladder mapsene er små og appelerer mer til cheese så vil det cheeses mer i tournaments?

tror du virkelig spillere er så dumme?

da vil jo spillere som nestea vinne alt hver eneste gang fordi han spiller til mappen (macroer) og allerede kan holde den cheesen på en mindre map, og nå møter den på en større map (altså cheesens effektivitet er redusert)

tournament=hovedsakeli specatator entertainmennt

ladder=player entertainment

antallet spillere som skal bruke ladderen til å trene for tournies er såpass lavt at man ikke kan tilpasse den til dem, de gode spillerne har allerede et 2 sifra tall med treningspartnere (noen et 3-sifra med potensielle)

 

Det jeg mener er at om ladder skal være radikalt forskjellig fra turneringskart i form for spillerstil, så ville det føre til et skille som er mye større enn det allerede er. Å være en ladder-kriger og selv om du slår turneringsspillere vil disse ikke ble sett på som bedre. Om disse skulle sitte på cheesy kart og lære seg effektive taktikker som passer på kartet, og egentlig ikke tilsier gode mekanismer som de ikke kan bruke på større kart vil det ikke medføre seg særlig positivt.

 

Kjedelig å se på, kjedelig å spille med og kjedelig å spille mot.

Såklart, en sjelden cheese går greit (selv om det ikke er noe særlig morsomt å se på), men når det preger stilen til en person så mister jeg interessen.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Det jeg mener er at om ladder skal være radikalt forskjellig fra turneringskart i form for spillerstil, så ville det føre til et skille som er mye større enn det allerede er. Å være en ladder-kriger og selv om du slår turneringsspillere vil disse ikke ble sett på som bedre. Om disse skulle sitte på cheesy kart og lære seg effektive taktikker som passer på kartet, og egentlig ikke tilsier gode mekanismer som de ikke kan bruke på større kart vil det ikke medføre seg særlig positivt.

det er noen ting jeg ikke skjønner helt her:

det du sier om skille og map forskjell er forsåvidt rett, det har vi sett i tidligere spill også, det jeg har problemer med å forstå er hvorfor dette skille er så ille?

man må da forstå at ladder=\tournament

 

om man virkelig er en god spiller kan man fortsatt helt fint sette seg ned på en liten map og spille macro game (spesielt om motstanderen din er en av disse dårligere "ladder-warriorene" som du så tiltaler dem

for eksempel: så er jeg overbevist om at nestea helt fint kunne sotte seg ned å spilt en macro game på steppes of war mot combatex og woopa den nooben

 

i tillegg føler jeg det og er viktig å nevne at det faktisk ike er så ille som det lett kan hørtes ut her (ja steppes of war var helt forferdelig) MEN maps som kanskje ikke direkte tilsier "HUGE MACRO GAME" som f.eks xel'naga caverns har likevel en god trend for å ende opp i macro games i tournaments, så derfor kan jeg rett og slett ikke se probelemet for en pro om han skulle velge å trene macro på denne mappen på ladderen, selv om det er mulig (til og med bedre) å cheese her enn på terminus re

 

må innrømme at rent prosentvis har jeg personlig sett flere macro games på xel'naga caverns enn på terminus re i gsl

Lenke til kommentar

Hvem er deres favoritt komentator?

Personlig digger jeg Husky, og spesielt Nerdalert musikken^^

 

Tastosis på en god førsteplass, Day9 er også ganske bra, men litt vill til tider, Wolf er vel grei, synes egentlig han halvfeite-fyren som kommenterer NASL også er ok, men han har en tendens til å plutselig bli veldig ivrig på litt rare tidspunkt. Er ikke noe stor fan av Husky, men jeg synes han virkelig har blitt bedre. Det er noen komboer som passer bedre enn andre også. Ofte synes jeg folk som feks stiller day9 litt spørsmål passer bra med han, så han roer seg litt ned og kommer med litt analyse :)

 

AtW

Lenke til kommentar

gnurk: alle er tjent med at laddermapsene og turneringsmapsene er de samme. Og hva som er "skikkelig" starcraft hadde jeg trodd du kom til å vite for du sier du har spilt bw? Men en spiller som mener bitbybit skal ha stemmerett når det kommer til hva som er gode games, er det ikke interessant å diskutere med, virkelig.

Lenke til kommentar

gnurk: alle er tjent med at laddermapsene og turneringsmapsene er de samme. Og hva som er "skikkelig" starcraft hadde jeg trodd du kom til å vite for du sier du har spilt bw? Men en spiller som mener bitbybit skal ha stemmerett når det kommer til hva som er gode games, er det ikke interessant å diskutere med, virkelig.

Det er akkurat denne manglende argumentasjonen jeg ikke forstår, du forkaster spillere som bitbybit, og setter bare et punktum for va som er "skikkelig starcraft"

jeg mener bitbybit skal ha stemmerett når det kommer til ladder-map-poolen, han skal faktisk ha like mye stemmerett som for eksempel ogsMC eller imNestea, eller den bronze-spilleren i finland som har spilt 1000 games men bare aldri klarer å bli bedre...

ladderen tilhører alle som har kjøpt starcraft, den er dominert av alle som spiller starcraft

jeg har selvfølgeli ikke noen statistikk å vise til, men når jeg tenker på hvor dårlige en stor % av spillerne er, og vor mye cheesing det er i master/diamond (LOW-TIER VEL OG MERKE)

så kan jeg bare konkludere med at det nok er en stor bit av kaka som faktisk foretrekker/liker små maps

 

det er her den store forskjellen på torunament og ladder er

ladder er for alle som har kjøpt starcraft, og skal tilpasses ALLE SOM SPILLER

 

tournament er vel hovedsakeli for spectator-experience og skal tilpasses mest mulig underholdende games å se på

 

 

vist ikke du kan forstå dette eller komme med et rasjonalt motargument, så vet jeg ikkke hva mer jeg kan si...

Lenke til kommentar

HVorfor skal man tilrettelegge for cheese på ladderen da?`Alle er tjent med at ladderen er konkurransedyktig, og gir skikkelige games, ellers blir det som med dota, at de gode spillerne trekker vekk fra BNET og finner sine egne isolerte arenaer å spille på.

Lenke til kommentar

Angående mapsa ville jeg definnitivt foretrukket gsl mapsa:P

 

men en del av ladder mapsa er svært bra mener jeg spesielt Shakuras platau og Tal darim altar.

 

byttet fra zerg til random siden jeg ikke likte close posision + bunker-photon cannon rush på rampen... ser att turneringer har bannet slike taktikker ved å putte ett supply depot ved rampen noe som gjør att slike taktikker ikke funker...

 

leser att dustin bowder-lead designer mener att cheese vil bli for svakt om alle mapsa er store eller att man spawner langt unna hverandre. dette er jeg uenig i... cheese er betraktelig mye vanskeligere å stoppe enn det er å utføre spesielt på close posisions... som random taper jeg 70% av gangene jeg blir cheeset som zerg på close posisions 50% som protoss og 20% som terran.

 

Potensielle løsninger ville vært

 

1 Blizzard kunne vurdert å hatt 1 hardcore ladder med tournament maps og den ladderen de har nå?

 

2 hatt ett eget map pool-delevis eget map pool for master-grandmaster og muligens high diamond, spillere som er på soppas høyt nivå att de bryr seg om mapsa...

 

3 fjernet alle close posisions rush distansen på de fleste mapsa er kort nok som den er tar ikke lange tiden å flytte en hær fra ene siden av kartet til den andre...

 

Men spillet har definitivt utviklet seg i riktig retning i det siste ;)

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Hva med å basere maps på league? Hver league har et eget mappool.

 

Bronze/Silver har veldig casual maps, hvor det er mulighet for å cheese osv.

Gold/Plat har litt mer "ordentlige" maps.

Dia/Master/GM har tournament maps.

 

Da blir mappene mer competative etterhvert som skill-nivået blir høyere. På den måten kan de som er casual players kose seg med steppes of war, mens vi heller spiller på Crossfire.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HVorfor skal man tilrettelegge for cheese på ladderen da?`Alle er tjent med at ladderen er konkurransedyktig, og gir skikkelige games, ellers blir det som med dota, at de gode spillerne trekker vekk fra BNET og finner sine egne isolerte arenaer å spille på.

dette skjer vel egentlig allerede med en rekke av topp-spillere

 

og, å lage en mappool basert på league ville krevd en redesign av hvordan league rankingen fungerte

Lenke til kommentar

HVorfor skal man tilrettelegge for cheese på ladderen da?`Alle er tjent med at ladderen er konkurransedyktig, og gir skikkelige games, ellers blir det som med dota, at de gode spillerne trekker vekk fra BNET og finner sine egne isolerte arenaer å spille på.

dette skjer vel egentlig allerede med en rekke av topp-spillere

Nemlig, derfor de må forbedre ladderen, for å unngå dette.

Lenke til kommentar

HVorfor skal man tilrettelegge for cheese på ladderen da?`Alle er tjent med at ladderen er konkurransedyktig, og gir skikkelige games, ellers blir det som med dota, at de gode spillerne trekker vekk fra BNET og finner sine egne isolerte arenaer å spille på.

dette skjer vel egentlig allerede med en rekke av topp-spillere

Nemlig, derfor de må forbedre ladderen, for å unngå dette.

tror hovedproblemet er at de har tilgang til bedre spillere konstant uten å laddre og dermed foretrekker dette, ladder er hovedsakeli for å se hva andre gjør av taktikker for tiden, va som er den siste cheesen etc etc

Lenke til kommentar

Hadde ladderen hatt skikkelige maps ville det vært fullt mulig å pracce der, også for toppspillere. Men selvsagt gidder de ikke bruke tiden sin på å spille maps som slag pits når de vet at de som arrangerer turneringer har såpass peiling at de ikke bruker blizzard sine maps.

Lenke til kommentar

Hadde ladderen hatt skikkelige maps ville det vært fullt mulig å pracce der, også for toppspillere. Men selvsagt gidder de ikke bruke tiden sin på å spille maps som slag pits når de vet at de som arrangerer turneringer har såpass peiling at de ikke bruker blizzard sine maps.

dude, tror du scbw spillerne pracca ladder (de gjorde faktisk ikke d, men de fikk laddra pga man kunne bestemme vem man skulle me på forhånd)

men hovedsakeli vil alltid top practice være med practice partners uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...