Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

AtW

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

Grunnen er vel snarere at det du sier er direkte feil, la meg sitere deg: "Som sagt er det alltid problemer med release av store titler, uansett DRM løsning". Når jeg spør omutdyping om dette (fordi det er rent pølsevev å påstå noe sånt), så fremstiller du det som jeg påstår at spill aldri har problemer på release, det er lite annet enn useriøs argumentasjon. Om jeg sier "det er ikke riktig at det alltid er sånn", så er det langt ifra det samme som "det er aldri sånn". Man trenger i prinsippet bare en stor lansering som ikke har hatt problemer med release for å motbevise påstanden din, og det er mange eksempler.

AtW

Greit jeg skal bite i meg at det ikke alltid er problemer, men det må da være mulig å legge merke til når det blir brukt en smule overdrivelse vel? Greit nok at vi skriver på nettet, og ikke har noe tonefall eller kropsspråk etc å gå etter, men en viss dose fornuft er da lov?

Men jeg har da vel så vidt jeg kan se aldri prøvd å fremstille det som at du sier det aldri er problemer ved release. Da er det i så fall noe missforståelse ute å går, selv om at det for meg virket som du var helt ukjent med tekniske problemer på en release dag. Derfor poengterte jeg at det faktisk er det med andre spill en Blizzard også. Men hvis det er nødvendig med noen linker og slikt, så skal jeg med glede finne fram noen til deg.

Forresten var det veldig greit av deg og sitere den delen hvor jeg overdrev noe, isteden for der jeg sa at "det har vært problemer på release dagen med store titler". Skal ikke si for mye om hvordan ting gjøres her, men andre forum jeg er medlem av så er det veldig populært og kun sitere den delen av noen andres innlegg som styrker din egen.

Det er ikke en smule overdrivelse, det er en voldsom overdrivelse, som regel går det greit, også med store titler. Når du skriver "Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si", så er det ikke akkurat en særlig voldsom tolkning å mene at du insinuerer at jeg mener det aldri er problemer.

Det eneste som sto i innlegget jeg oprinnelig svarte på om slike problemer var det jeg siterte. Jeg siterer de innleggene eller deler av innleggene jeg svarer på. (forsøker ihvertfall). Jeg prøver å ikke sitere deler av innlegg eller hele poster jeg ikke har noen kommentar til.

Og uansett hvor vanlig eller ikke det er, og om man synes det har vært et stort problem eller ikke, så skjønner jeg ikke helt holdningen at dette ikke er blizzard sin skyld/ansvar, de har selv valgt å gjøre det slik, noe som ikke har vært nødvendig på noe vis, og må således selv ta de store eller små konsekvensene av sitt valg.

AtW

Meg bekjent er det ikke noen "enkleste" rase, det kommer an på smak og behag.

Ok, hva er den greiste rasen om man ønsker lange matcher med store kamper?

AtW

Lenke til kommentar

Meg bekjent er det ikke noen "enkleste" rase, det kommer an på smak og behag.

Vil jo alltid være noen taktikker som er enklere å pull eoff for en noob enn andre da. Er kansje zerg best siden da kan jeg kjøre et simpelt zergling rush?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting: jeg har aldri spilt sc eller sc2, men skal begynne med det, og må øve meg opp fra bunnen av. Hvilken rase er best om det eneste målet er å oppnå så høy rank som mulig?

Det er umulig for deg å oppnå "høy rank som mulig". De tre rasene har forskjellige spillestiler, men er uhyre balansert.

Jeg tror det var slik at Zerg er veldig micro-avhengig (altså, mye kontroll over mange units), mens Protoss er mer makro-avhengig (færre-kraftigere units), og terran midt i mellom.

Legg merke til "jeg tror". Jeg er langt ifra noen ekspert.

Lenke til kommentar

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

AtW

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

Grunnen er vel snarere at det du sier er direkte feil, la meg sitere deg: "Som sagt er det alltid problemer med release av store titler, uansett DRM løsning". Når jeg spør omutdyping om dette (fordi det er rent pølsevev å påstå noe sånt), så fremstiller du det som jeg påstår at spill aldri har problemer på release, det er lite annet enn useriøs argumentasjon. Om jeg sier "det er ikke riktig at det alltid er sånn", så er det langt ifra det samme som "det er aldri sånn". Man trenger i prinsippet bare en stor lansering som ikke har hatt problemer med release for å motbevise påstanden din, og det er mange eksempler.

AtW

Greit jeg skal bite i meg at det ikke alltid er problemer, men det må da være mulig å legge merke til når det blir brukt en smule overdrivelse vel? Greit nok at vi skriver på nettet, og ikke har noe tonefall eller kropsspråk etc å gå etter, men en viss dose fornuft er da lov?

Men jeg har da vel så vidt jeg kan se aldri prøvd å fremstille det som at du sier det aldri er problemer ved release. Da er det i så fall noe missforståelse ute å går, selv om at det for meg virket som du var helt ukjent med tekniske problemer på en release dag. Derfor poengterte jeg at det faktisk er det med andre spill en Blizzard også. Men hvis det er nødvendig med noen linker og slikt, så skal jeg med glede finne fram noen til deg.

Forresten var det veldig greit av deg og sitere den delen hvor jeg overdrev noe, isteden for der jeg sa at "det har vært problemer på release dagen med store titler". Skal ikke si for mye om hvordan ting gjøres her, men andre forum jeg er medlem av så er det veldig populært og kun sitere den delen av noen andres innlegg som styrker din egen.

Det er ikke en smule overdrivelse, det er en voldsom overdrivelse, som regel går det greit, også med store titler. Når du skriver "Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si", så er det ikke akkurat en særlig voldsom tolkning å mene at du insinuerer at jeg mener det aldri er problemer.

Det eneste som sto i innlegget jeg oprinnelig svarte på om slike problemer var det jeg siterte. Jeg siterer de innleggene eller deler av innleggene jeg svarer på. (forsøker ihvertfall). Jeg prøver å ikke sitere deler av innlegg eller hele poster jeg ikke har noen kommentar til.

Og uansett hvor vanlig eller ikke det er, og om man synes det har vært et stort problem eller ikke, så skjønner jeg ikke helt holdningen at dette ikke er blizzard sin skyld/ansvar, de har selv valgt å gjøre det slik, noe som ikke har vært nødvendig på noe vis, og må således selv ta de store eller små konsekvensene av sitt valg.

AtW

Du kan jo si at jeg insinuere til det med den setningen, men så var det et svar til at du sa direkte at det er ukjent for deg at det er problemer ved release. Greit nok så gikk jeg ut ifra at du plukket opp at det var overdrivelse inne i bildet.

Mente det ikke som at du siterer ting du ikke vil kommentere på, men at du heller plukker fram den delen av et innlegg du vil kommentere på som best styrker din påstand. Ikke at jeg skal si at det var det du gjorde, men kan nesten se sånn ut.

Har forresten aldri sakt at ikke det er dems sin skyld. Det er nesten umulig å forutsi hvor stor load på server det blir ved release, dermed er det også vanskelig å finne ut hvor mange/kraftige servere man trenger. Og som jeg og andre har sagt, så var det generelt sett får problemer med spillet på release. At dette skal klages så mye over fatter jeg ikke. Men i dette tilfellet vil jeg si at de som klager på det har seg selv å klandre for at de ikke skjekket hva slags krav spillet har. Altså hvis dere hadde lest at man måtte logge på battle.net selv for å spille SP (dog man trenger ikke være koblet til konstant), så ville dere også skjønt at det ville være fare for at noen kan få tekniske problemer den første dagen. Når det er sakt så tviler jeg ikke på at Blizzard kommer til å ta seg av de konsekvensene for valgene de har tatt.

Lenke til kommentar

er det umulig å oppnå så høy rank som mulig? :ermm:

Det er umulig i den forstand at det er folk som har spilt Starcraft i 12 år, og kjemper i verdenseliten. De er så uoppnåelig gode at det vil ta deg flere år med konstant spilling før du har sjans. :p

Lenke til kommentar

Lurer på en ting: jeg har aldri spilt sc eller sc2, men skal begynne med det, og må øve meg opp fra bunnen av. Hvilken rase er best om det eneste målet er å oppnå så høy rank som mulig?

Det er umulig for deg å oppnå "høy rank som mulig". De tre rasene har forskjellige spillestiler, men er uhyre balansert.

Jeg tror det var slik at Zerg er veldig micro-avhengig (altså, mye kontroll over mange units), mens Protoss er mer makro-avhengig (færre-kraftigere units), og terran midt i mellom.

Blir litt omvendt, zerg er mer macro orientert pga. høy produksjon av MYE units, map control osv. Det er selvfølgelig så mye micro man ønsker.

Micro får man aldri nok av i kamper uansett, og det er nok ganske likt.

Tror nok zerg er vanskeligst pga. mye macro. Terran og protoss er ganske like med tanke på macro. Kanskje en anelse mer macro som terran.

Som protoss er det viktigere å trekke units med lav helse / tomt skjold unna, sånn at de slutter å ta skade og skjoldet kan regenne.

I hvertfall mine inntrykk. Personlig spiller jeg både Protoss og Zerg, men ikke terran. Jeg liker ikke måten man produsere units på, passer meg dårlig. (Altså queing av units hele tiden.)

Endret av Hrym
Lenke til kommentar

Omvendt ja? Det er muligens slik, når jeg tenker meg om.

Uansett hva man spiller, er Protoss den kuleste rasen. :p

Tja, i de fleste kamper har man stalkers + zealots og noen sentries, det spørs hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar

er det umulig å oppnå så høy rank som mulig? :ermm:

Nei, som i alle spill: øvelse gjør mester. Har du tid og tålmodighet, kan du komme langt. Selvfølgelig har en viss talent noe å si, men det er mest nødvendig for topp-sjiktet.

Trenden for tiden er at Terran er den beste allrounder og har kanskje de fleste brukbare åpningene. Ellers så har alle rasene sine fordeler og ulemper. Det finnes mange strategier for hver rase hvordan man knuser den andre kjapt og brutalt. En del bærer deg kanskje til platinum/diamond, hvor folk vet hvordan man kontrer "cheese" strategier. Derfra må du lære deg rett og slett å spille bunnsolid.

Endret av Patton
Lenke til kommentar

Faen for en whining det er ang. release dag og aktivering. Herregud sier jeg bare. Et av tiåret's mest etterlengtede spill blir gitt ut og da må man regne med mye pågang. Sånn er det bare, synd trist leit. Selv gikk det knirkefritt for både meg og vennene mine. Å klage på at man trenger nett er tåpelig når det står klart og TYDELIG på coveret at du MÅ HA internettilgang for å kunne spille dette spillet. Det blir som å kjøpe bil og klage på at du må fylle bensin på den. Vi lever i år 2010! Hvem er det som ikke har nett i dag? Dere sitter jo på nettet og whiner om at man må ha nett for å logge seg inn. For en ironi

Piratkopiering lønner seg altså

Hvis ALLE hadde piratkopiert hadde det ikke funnet noe som het SCII så nei det lønner seg ikke.

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

synes ikke noen av dere svarer på spørsmålet...

la meg si det slik: hvilket våpen i cs er best? hvem vet? men skal du introdusere spillet for en nybegynner gir du han ikke ak-47 for den flyr skuddene i alle retninger.

hvilken rase i cnc3 er best? vites ikke sikkert, men skal du introdusere spillet for en nybegynner gjør du lurt i å lære han NoD, da han kan spamme scorpion tanks og vinne 70% av gamesene.

skal du lære en kar å spille cnc generals er nok gla den beste rasen, men for en nybegynner vil china være bedre, pga det er mindre å styre med.

Selvsagt er sc blandt de mest balanserte spillene i verden, men for en nybegynner vil det vel være ett eller annet simpelt rush som vil funke de fleste gangene mot en jevngod noob?

Lenke til kommentar

Hehe, det er heller omvendt. Zerg krever god makro. Av den enkle grunn at Zerg trenger som oftest en expansion mer enn motstanderen for å henge med. Og at du alltid trenger å balansere antall droner mot antall attackunits siden man har et begrenset antall larver.

Protoss har vel den enkleste macroen pga av chronoboost og warpgates.

Og personlig syntes jeg Terran har veldig slitsom makro med tanke på alle de addonsene man kan ha på bygninger.

Men, jeg vil ikke si noen rase trenger mer micro enn noen annen. Kommer ann på situasjoner.

Lenke til kommentar

synes ikke noen av dere svarer på spørsmålet...

la meg si det slik: hvilket våpen i cs er best? hvem vet? men skal du introdusere spillet for en nybegynner gir du han ikke ak-47 for den flyr skuddene i alle retninger.

hvilken rase i cnc3 er best? vites ikke sikkert, men skal du introdusere spillet for en nybegynner gjør du lurt i å lære han NoD, da han kan spamme scorpion tanks og vinne 70% av gamesene.

skal du lære en kar å spille cnc generals er nok gla den beste rasen, men for en nybegynner vil china være bedre, pga det er mindre å styre med.

Selvsagt er sc blandt de mest balanserte spillene i verden, men for en nybegynner vil det vel være ett eller annet simpelt rush som vil funke de fleste gangene mot en jevngod noob?

Finn en replay her av som er god med Protoss http://www.sc2win.com/

Og så spiller du protoss   :thumbup:

Lenke til kommentar

Faen for en whining det er ang. release dag og aktivering. Herregud sier jeg bare. Et av tiåret's mest etterlengtede spill blir gitt ut og da må man regne med mye pågang. Sånn er det bare, synd trist leit. Selv gikk det knirkefritt for både meg og vennene mine. Å klage på at man trenger nett er tåpelig når det står klart og TYDELIG på coveret at du MÅ HA internettilgang for å kunne spille dette spillet. Det blir som å kjøpe bil og klage på at du må fylle bensin på den. Vi lever i år 2010! Hvem er det som ikke har nett i dag? Dere sitter jo på nettet og whiner om at man må ha nett for å logge seg inn. For en ironi

Hvis ALLE hadde piratkopiert hadde det ikke funnet noe som het SCII så nei det lønner seg ikke.

Det som det klages på her er jo ikke at man må ha nett. Men folk er på nett, og allikevel fungerer det ikke. DET er problemet mange opplever. Kjøper man en bil og fyller tanken, men bilen vil allikevel ikke starte, fordi mange andre kjøpte samme bil..!? altså noe man bør kunne klage på. Jeg sier meg allikevel ikke enig i denne klagingen, da dette er noe som vil løse seg av seg selv etter kanskje bare 2-3 dager. Men jeg følte jeg måtte kommentere allikevel, da du absolutt ikke har skjønt hva problemet dreier seg om.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Til tross for at du klager over "whining" så har du tydlgivis ikke lest noen av innleggene, da det framgår som ganske klart at problemet ikke har vært at kjøperen ikke har hatt internett-tilgang. Forøvrig fikk jeg ikke se coveret før jeg kjøpte det heller, sånn som en digresjon. Å slippe bensin på en bil er ikke så lett å få til for produsenten, og er derfor en ganskje dårlig sammenlikning. Bedre sammenliking hadde kanskje vært at du måtte fylle på zalo på bilen for å starte den, uten noen spesiell grunn :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...