Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Liker de fleste nye maps, med unntak av searing crater som bare er veto automatisk :)

 

Har også gått tilbake på tidligere utsagn ... prøvde litt protoss som jeg hadde tenkt å spille, men blir nok å fortsette med zerg for meg - er bare mer moro for meg.

Searing Crater er det eneste av mappene jeg anser som decent. De 3 andre er jo helt forferdelige.

hehe er du terran?

Nei. Akkurat derfor jeg hater de andre mappene. Kan vise deg noen screenshots fra en post jeg lagde på wellplayed.

 

 

Abyssal Caverns (abysmal, derp)

iefKdA.png

 

Nerazim Crypt

ibKazk.png

ibO1tO.png

ibOuV2.png

 

Antiga shipyard:

ieouRM.png

ienTke.png

iej2p0.png

 

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så den artikkelen, leste den tidligere i dag.

 

Konklusjonen min var at du (dessverre) ikke ante noe om zerg, fordi du analyserte det nesten utelukkende ut fra TvP.

 

Det er veldig åpenbart hvorfor man som zerg vetoer akkurat den mappen, men den er jo rimelig bra for terran også så ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så den artikkelen, leste den tidligere i dag.

 

Konklusjonen min var at du (dessverre) ikke ante noe om zerg, fordi du analyserte det nesten utelukkende ut fra TvP.

 

Det er veldig åpenbart hvorfor man som zerg vetoer akkurat den mappen, men den er jo rimelig bra for terran også så ...

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Fordi den er perfekt for cannon rush og bunker contain, pylon block for ramp til main, eller bunker, du kan cannon rushe fra 3 retninger (minst), noe som gjør det umulig å scoute for en enslig overlord - du må ha minst 2 i basen din samt en drone på patrol, siege tanks og colossus kan bruke ledges over alt, det er utrolig mange chokes for forcefields, eller steder du kan plassere tanks og kite ting inn i range ... osv osv osv.

 

Kort sagt, en map som er designet for å ikke fungere for zerg.

 

Men det er den eneste som er virkelig dårlig.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Fordi den er perfekt for cannon rush og bunker contain, pylon block for ramp til main, eller bunker, du kan cannon rushe fra 3 retninger (minst), noe som gjør det umulig å scoute for en enslig overlord - du må ha minst 2 i basen din samt en drone på patrol, siege tanks og colossus kan bruke ledges over alt, det er utrolig mange chokes for forcefields, eller steder du kan plassere tanks og kite ting inn i range ... osv osv osv.

 

Kort sagt, en map som er designet for å ikke fungere for zerg.

 

Men det er den eneste som er virkelig dårlig.

3 retninger å canon-rushe fra har ufatteli lite å si for "om den er balanced for ZvP" eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Fordi den er perfekt for cannon rush og bunker contain, pylon block for ramp til main, eller bunker, du kan cannon rushe fra 3 retninger (minst), noe som gjør det umulig å scoute for en enslig overlord - du må ha minst 2 i basen din samt en drone på patrol, siege tanks og colossus kan bruke ledges over alt, det er utrolig mange chokes for forcefields, eller steder du kan plassere tanks og kite ting inn i range ... osv osv osv.

 

Kort sagt, en map som er designet for å ikke fungere for zerg.

 

Men det er den eneste som er virkelig dårlig.

3 retninger å canon-rushe fra har ufatteli lite å si for "om den er balanced for ZvP" eller ikke.

... du måtte henge deg opp i en liten ting?

 

Gidd å les TL eller noe, så ser du at alle zergs er enige om at den er autoloss. Ser ikke noen grunn til å diskutere med deg hvis du ikke vet noe om det.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Fordi den er perfekt for cannon rush og bunker contain, pylon block for ramp til main, eller bunker, du kan cannon rushe fra 3 retninger (minst), noe som gjør det umulig å scoute for en enslig overlord - du må ha minst 2 i basen din samt en drone på patrol, siege tanks og colossus kan bruke ledges over alt, det er utrolig mange chokes for forcefields, eller steder du kan plassere tanks og kite ting inn i range ... osv osv osv.

 

Kort sagt, en map som er designet for å ikke fungere for zerg.

 

Men det er den eneste som er virkelig dårlig.

3 retninger å canon-rushe fra har ufatteli lite å si for "om den er balanced for ZvP" eller ikke.

... du måtte henge deg opp i en liten ting?

 

Gidd å les TL eller noe, så ser du at alle zergs er enige om at den er autoloss. Ser ikke noen grunn til å diskutere med deg hvis du ikke vet noe om det.

Jeg hang meg opp i detaljen fordi den er feil, og at noe er på TL gjør ikke at det automatisk blir riktig

 

Disse zergene du snakker om som sier at dette er autoloss kan jeg desverre ikke betegne som noe annet enn late, om du har evnen til å være litt aktiv i en så slow-paced del av gamen, kan du lett sikre alle frontene... du kan lett henge din worker på en probe, og da vil han ikke kunne mineral-blocke heller.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Fordi den er perfekt for cannon rush og bunker contain, pylon block for ramp til main, eller bunker, du kan cannon rushe fra 3 retninger (minst), noe som gjør det umulig å scoute for en enslig overlord - du må ha minst 2 i basen din samt en drone på patrol, siege tanks og colossus kan bruke ledges over alt, det er utrolig mange chokes for forcefields, eller steder du kan plassere tanks og kite ting inn i range ... osv osv osv.

 

Kort sagt, en map som er designet for å ikke fungere for zerg.

 

Men det er den eneste som er virkelig dårlig.

3 retninger å canon-rushe fra har ufatteli lite å si for "om den er balanced for ZvP" eller ikke.

... du måtte henge deg opp i en liten ting?

 

Gidd å les TL eller noe, så ser du at alle zergs er enige om at den er autoloss. Ser ikke noen grunn til å diskutere med deg hvis du ikke vet noe om det.

Jeg hang meg opp i detaljen fordi den er feil, og at noe er på TL gjør ikke at det automatisk blir riktig

 

Disse zergene du snakker om som sier at dette er autoloss kan jeg desverre ikke betegne som noe annet enn late, om du har evnen til å være litt aktiv i en så slow-paced del av gamen, kan du lett sikre alle frontene... du kan lett henge din worker på en probe, og da vil han ikke kunne mineral-blocke heller.

... den er ikke feil. Samme problem med bunker rush og cannon. Du kan ikke scoute det med 1 overlord, og ikke nødvendigvis med 2, samt at du må ha en drone på patrol på ramp. Totalt er det ødeleggende for hvor sinnsykt lett det er å få autowin for T/P vs Z.

 

I tillegg, det er en kombinasjon av faktorer som gjør den håpløs for zerg.

 

Blink stalkers for eksempel er autowin hvis du ikke er jævlig dårlig på micro. Colossus kan bruke cliffs konstant.

 

Ingen kompetent protoss taper med ett 2 base all in push på den mapen.

 

Det er omtrent like ille mot terran, siege tanks osv, men ikke fullt så ille.

 

Likevel, her viser du null forståelse for zerg spillestil, det er en helt håpløs map for zerg.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Hvorfor? Ja, det er to innganger til naturalen din, og det kan være vanskelig å holde. Til gjengjeld har du en relativt lett 3rd å holde.

Fordi den er perfekt for cannon rush og bunker contain, pylon block for ramp til main, eller bunker, du kan cannon rushe fra 3 retninger (minst), noe som gjør det umulig å scoute for en enslig overlord - du må ha minst 2 i basen din samt en drone på patrol, siege tanks og colossus kan bruke ledges over alt, det er utrolig mange chokes for forcefields, eller steder du kan plassere tanks og kite ting inn i range ... osv osv osv.

 

Kort sagt, en map som er designet for å ikke fungere for zerg.

 

Men det er den eneste som er virkelig dårlig.

3 retninger å canon-rushe fra har ufatteli lite å si for "om den er balanced for ZvP" eller ikke.

... du måtte henge deg opp i en liten ting?

 

Gidd å les TL eller noe, så ser du at alle zergs er enige om at den er autoloss. Ser ikke noen grunn til å diskutere med deg hvis du ikke vet noe om det.

Jeg hang meg opp i detaljen fordi den er feil, og at noe er på TL gjør ikke at det automatisk blir riktig

 

Disse zergene du snakker om som sier at dette er autoloss kan jeg desverre ikke betegne som noe annet enn late, om du har evnen til å være litt aktiv i en så slow-paced del av gamen, kan du lett sikre alle frontene... du kan lett henge din worker på en probe, og da vil han ikke kunne mineral-blocke heller.

... den er ikke feil. Samme problem med bunker rush og cannon. Du kan ikke scoute det med 1 overlord, og ikke nødvendigvis med 2, samt at du må ha en drone på patrol på ramp. Totalt er det ødeleggende for hvor sinnsykt lett det er å få autowin for T/P vs Z.

 

I tillegg, det er en kombinasjon av faktorer som gjør den håpløs for zerg.

 

Blink stalkers for eksempel er autowin hvis du ikke er jævlig dårlig på micro. Colossus kan bruke cliffs konstant.

 

Ingen kompetent protoss taper med ett 2 base all in push på den mapen.

 

Det er omtrent like ille mot terran, siege tanks osv, men ikke fullt så ille.

 

Likevel, her viser du null forståelse for zerg spillestil, det er en helt håpløs map for zerg.

jepp, jeg må innrømme at hver gang jeg spiller zerg (som tidligere var min main-race før jeg gikk til random, og fortsatt er min mest suksessfulle race ved en stor margin) så dropper min apm ned til 0 og jeg sitter bare å måper.

 

nå som det er gjort klart og det er åpenlyst for alle at alt jeg gjør i praksis ikke har noen verdi, så vil jeg gjerne spytte ut min verdiløse theory-craft

 

jeg sender ut min drone scout på 12/13 (ingen canon block kommer før d uansett)

jeg plasserer min først overlord til 1 choke, grunnet mappens oppbygning

jeg plasserer min 2nd overlord til å dekke de 2 andre inngangene

jeg sjekker d jeg ikke ser med en xtra drone (som normalt sett patroller ramp før jeg får scoutet fienden (patroll starter rundt 15)

jeg ser ingen workers gjemme seg så jeg sender dronen tilbake til base (trenger ikke patrolle ramp pga jeg vet det ikke er noen probes der

jeg ser en probe komme inn mot basen (og reagerer med en gang ved å sende ut en drone) (MED MINDRE JEG HAR SCOUTET HANS BASE NÅ og har sett en gateway forgeless opening)

jeg probe-chases, med litt micro får jeg inn 2 pokes om han skal opp rampen, beveger han seg mot xpoen for å back-mineral blocke så hugger jeg, om han starter en tester-block så stopper jeg også dette lett med samme dronen

 

jeg taper ikke noe mer econ enn jeg ville gjort på en vilken som helst annen map...

her vil mange si "OMG DU TRENGER DEN ovien mot fiendens base for å scoute"

jeg sier: nei fienden har en kjempe åpen natural, jeg spiler heller både air og dt safe på 2 base (evolution chamber med senere dobbel spore)

og har en 100% garanti for å scoute hans xpo når den kommer opp, i tillegg vil en roach eller ling all inn være xtremt effektiv, vist ikke han allerede plasserer xtra mange canons i forhold til mappet

høres flott ut for meg

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan si noe om singelplayeren både negativt og positivt? Vil helst vite om den er bra eller ikke fordi jeg vurderer å starte opp med singelplayeren utover dette året sammen med onlinedelen :)

 

Personlig synes jeg SP har for ye dillemaps med ymse gimmicks. I SP så vil jeg gjerne bygge meg opp i ro og mak og kose meg, svært mange av brettene har en eller annen tidsfrist. Jeg synes ihvertfall singleplayeren har litt forbedringspotensial.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan si noe om singelplayeren både negativt og positivt? Vil helst vite om den er bra eller ikke fordi jeg vurderer å starte opp med singelplayeren utover dette året sammen med onlinedelen :)

Jeg elsket den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som kan si noe om singelplayeren både negativt og positivt? Vil helst vite om den er bra eller ikke fordi jeg vurderer å starte opp med singelplayeren utover dette året sammen med onlinedelen :)

 

Personlig synes jeg SP har for ye dillemaps med ymse gimmicks. I SP så vil jeg gjerne bygge meg opp i ro og mak og kose meg, svært mange av brettene har en eller annen tidsfrist. Jeg synes ihvertfall singleplayeren har litt forbedringspotensial.

 

AtW

Ånei, utfordring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen her som kan si noe om singelplayeren både negativt og positivt? Vil helst vite om den er bra eller ikke fordi jeg vurderer å starte opp med singelplayeren utover dette året sammen med onlinedelen :)

 

Personlig synes jeg SP har for ye dillemaps med ymse gimmicks. I SP så vil jeg gjerne bygge meg opp i ro og mak og kose meg, svært mange av brettene har en eller annen tidsfrist. Jeg synes ihvertfall singleplayeren har litt forbedringspotensial.

 

AtW

Ånei, utfordring.

 

Om man er såpass fantasiløs at den eneste måten man klarer å tenke seg å lage en utfordring er tidsfrister, så jo, da har ud ett poeng ;)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om tid ikke skulle være en faktor i et real time strategi-spill, hvor gøy ville det vært å turtle til 200/200 med 3-3-3 hver kamp for så å pushe?

 

Og å si at 'tidsfrist' er den eneste utfordringen campainen har å by på er forøvrig latterlig.

 

Variasjonen av strategi er det som gjør campainen bra. At ikke 100% av alle maps er defensive turtle-oppdrag gjør ikke campainen dårlig. Om en ikke er villig til å bruke strategi i et strategispill er det kanskje ikke riktig sjanger for deg.

Lenke til kommentar

Om tid ikke skulle være en faktor i et real time strategi-spill, hvor gøy ville det vært å turtle til 200/200 med 3-3-3 hver kamp for så å pushe?

 

Og å si at 'tidsfrist' er den eneste utfordringen campainen har å by på er forøvrig latterlig.

 

Variasjonen av strategi er det som gjør campainen bra. At ikke 100% av alle maps er defensive turtle-oppdrag gjør ikke campainen dårlig. Om en ikke er villig til å bruke strategi i et strategispill er det kanskje ikke riktig sjanger for deg.

 

Stemmer, iogmed at det ikke er tidsfrister i multiplayer, så blir jo alle games 200/200 3-3-3. Det er jo kun turtling når det ikke er tidsfrist.

 

Jeg har ikke påstått noe sånn, det er du som later som det ikke går ann å ha utfordringer når det ikke er tidsfrister, ikke meg.

 

Jeg synes det er for lite variasjon, det er alt for mange av de vanlige missions-oppdragene der det er en eksplistitt, eller indirekte tidsfrist, og jeg synes ikke det er et godt virkemiddel. Som oftest er det ett billig triks i mangel på morsommere moåter å skape utfordringer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan si noe om singelplayeren både negativt og positivt? Vil helst vite om den er bra eller ikke fordi jeg vurderer å starte opp med singelplayeren utover dette året sammen med onlinedelen :)

Jeg syntes singelplayer var veldig bra.

 

Den begynner veldig enkelt, og blir vanskeligere etter hvert - en grei læringsgrad, og ikke spesielt vanskelig.

 

Har spilt gjennom 3 ganger, inkludert brutal som er vanskeligste, og syntes det var moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...