Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Hehe, ble anklaget for maphack idag. Ganske underholdende å høre på motstanderen whine om at han skal sende replay til blizz osv. :p

Det var bare noen fine plasserte siegetanks really.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For blizzard gidder å bruke tiden sin på å se en replay som muligens inneholder juks vet jeg.

Ble ble anklagd for maphack selv for litt siden også. Instant feedbacket 2 drops som var på vei inn i basen min. Så de på grunn av en observer, som utelukkende var der for å spotte drops. Hadde naturligvis en HT på kanten også.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Dårlig start på NASL streamen men håper de ordner det etterhvert.

Anyways er jeg den eneste tossen (platinum) som sliter mot Zerg? Alltid når jeg forge-fe eller 3gate expander så taper jeg :/ Sliter uansett hva de gjør og spesielt når det er mutas... Eneste jeg vinner med nå mot zerg er 4gate. Når er det dere pleier å angripe når dere ffe/3gate expander? Og hvordan dealer dere med mutas på maps som shakuras etc?

Men jeg må si at jeg elsker å møte terran :D Med DT expand så vinner jeg 90%+

Som protoss er 2 base 6 gate med +1 attack veldig sterkt, og knuser alle muta builds, uansett om de er 2 eller 3 baser.

Lenke til kommentar

Anyways er jeg den eneste tossen (platinum) som sliter mot Zerg? Alltid når jeg forge-fe eller 3gate expander så taper jeg :/ Sliter uansett hva de gjør og spesielt når det er mutas... Eneste jeg vinner med nå mot zerg er 4gate. Når er det dere pleier å angripe når dere ffe/3gate expander? Og hvordan dealer dere med mutas på maps som shakuras etc?

Som protoss er 2 base 6 gate med +1 attack veldig sterkt, og knuser alle muta builds, uansett om de er 2 eller 3 baser.

men du kan ikke vite at det er et muta build i tide til å gjøre 6gate +1attack... så d du essensielt gjør er å satse på at han gjør x (eller potensielt xy) men om personen gjør build y eller z eller yz eller xz taper du instant....

dette er absolutt ikke en god løsning i mine øyne.

Lenke til kommentar

men du kan ikke vite at det er et muta build i tide til å gjøre 6gate +1attack... så d du essensielt gjør er å satse på at han gjør x (eller potensielt xy) men om personen gjør build y eller z eller yz eller xz taper du instant....

Tja...

6 gate +1 attack er jævlig vanskelig å stoppe uansett.

Mot lings, zealot + sentries.

Mot roaches, stalkers + noen få sentries.

Det funker bra helt til toppen det, grunnen til at zeg slutta med muta ling var den builden.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Vil det ikke alltid være delvis sånn? Satser ikke zergen som går muta like fullt på at protoss ikke går 6-gate?

AtW

Lenke til kommentar

Vil det ikke alltid være delvis sånn? Satser ikke zergen som går muta like fullt på at protoss ikke går 6-gate?

AtW

Jo det er det vi gjør.

2 base timing knuser ling muta før man får ut mutas.

Jeg spiller ofte ling mut, og kjenner den builden godt (mid masters zerg).

Det fungerer bare hvis du kan tvinge fram kansellering av expo eller få god surround midt på mappa med masse lings, og det kan ikke folk i plat.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

AtW

fordi 6gate +1 attack er nokså all-inn så kan alltids en 2base muta build (gitt at zergen er aktiv med scouting) klare å ha putte ned spines til å holde et slikt angrip.

ville heller si at problemet for zergen ligger i hvor vanskli han har for å vite om det er et "all-inn" eller et pressure build

utifra dette kan en protoss presse med en 2base 4gate build for eksempel, og tvinge frem de samme spinecrawlersene, og dermed putte seg selv forann uansett

jeg syntes PERSONLI ikke 6gate er en god løsning ettersom du da følger stein-saks-papir logikken, men noen av de mer suksessfulle protossene liker jo absolutt å spille slik.... (tenker på ogsMC når jeg sier dette)

men du må være klar over at hvis du løser ditt problem mot et build med en "cheese" så vil du mest sansynli ikke få en altfor god win% fortsatt, grunnet cheesen's natur....

Tja...

6 gate +1 attack er jævlig vanskelig å stoppe uansett.

Mot lings, zealot + sentries.

Mot roaches, stalkers + noen få sentries.

Det funker bra helt til toppen det, grunnen til at zeg slutta med muta ling var den builden.

den er kommet sterkt frem igjen i toppen gitt at mange av de nye mapsene er sterkt tilpaset til muta-builds (for eksempel tal'darim, crevasse, etc) dette ser vi hos darkforce, nestea spesielt, mange andre zergs kryddrer det litt mer inn i spillet sitt.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke 6 gate +1 attack er noen som helst form for cheese.

Det er faktisk en veldig sterk build, som kan videreføres med veldig mye forskjellig avhengig av hva motstandern gjør.

Du ofrer noe økonomi for å kunne angripe på den måten, men det må zerg gjøre for å stå i mot også.

Det funker jo da også suverent best som en oppfølger til forge fast expand, så hvis du gjør 3 gate expand, så vurder kanskje noe annet og, er ikke eneste builden som finnes, men det er generelt en veldig, veldig sterk build, som fungerer bra helt opp til grandmaster hvis du gjør det riktig, og som dominerer alle svake zergspillere fordi den krever en veldig godt planlagt scouting tidspunkt, med riktig reaksjon i ettertid.

Hvis du kommer opp i masters og den slutter å fungere for deg, så lær deg kanskje noen andre builds, men den fungerer helt garantert mot de motstanderne du møter før det.

Lenke til kommentar

Å si at MC spiller stein-saks-papir er latterlig når du ser hvordan han kan få nesten hva som helst til å fungere. Man har ikke en så god win rate hvis man prøver å vinne med flaks hvert game.

Nå spiller vel stort sett MC:

- Forge expand (cannon contain / rush hvis han ser en åpning for det)

- 1 gate cyber core

- Stargate, 1 void ray + phoenix harass (nekt 3. base hvis han kan)

- Flere gateways

- DT's eller blink stalkers først, den andre etterpå, mens han fortsatt bedriver phoenix harass hvis han ikke mister dem.

Men han varierer, for selv om det er det han mener er best, så er det lett å spille mot hvis du vet 100% at det kommer.

Det er også en build som krever mye av spilleren, og jeg tror ikke jeg vil anbefale en i platinum å gjøre det med mindre han virkelig gidder å studere og se hva som får han til å gjøre de forskjellige valgene i builden (den har mange variasjoner avhengig av hva han ser).

Lenke til kommentar

MC's mest brukte build er vel fortsatt 4gate, men ok han er en meget solid macro spiller som så mange mener, jeg er uenig tho, men jeg bøyer meg for den almenne meningen.

Hva faen? MC sin mest brukte taktikk er 4gate? I PvP - ja, mye mulig. Overall? Nei. Skjer ikke.

Dårlig macro/mechanics? Wat. Er jo det som gjør fyren så sinnsykt god. Du så jo det mot Boxer på Crossfire igår også.

Lenke til kommentar

MC's mest brukte build er vel fortsatt 4gate, men ok han er en meget solid macro spiller som så mange mener, jeg er uenig tho, men jeg bøyer meg for den almenne meningen.

Du gir ingen mening. Du sier at du er uenig i at han har god macro, mens du samtidig mener han har god macro fordi det er den "almenne meningen"? Du motsier deg selv i en setning.

4 gate er også langt i fra MC's mest brukte build. Det er ganske sjeldent man ser han 4 gate utenfor PvP.

Lenke til kommentar

I PvZ ?

Eh nei.

Absolutt ikke.

Det er vel matchupen vi diskuterte ...

Lenke til kommentar

Hva faen? MC sin mest brukte taktikk er 4gate? I PvP - ja, mye mulig. Overall? Nei. Skjer ikke.

Dårlig macro/mechanics? Wat. Er jo det som gjør fyren så sinnsykt god. Du så jo det mot Boxer på Crossfire igår også.

d er forskjell på å ikke ha god macro, og å ikke velge å spille macro games....

forøvrig så gir jeg opp dette fordi det ikker er første gang jeg har denne diskusjonen, vi får se om 1 år når folk kanskje har begynt å virkelig lære å holde av de fleste type cheeses, om MC er i code S fortsatt da, vil jeg ikke bare bli svært overrasket, men jeg vil bli skuffet, for det vil inngå at jeg har feil, noe jeg ikke dealer bra me :p

til den som sa "du motsier deg selv" så kan jeg bare si at du mistolket det jeg skrev muligens, eller meningen bak ordene.

uansett gg, greit han er en solid macro spiller som spiller meget safe't

Lenke til kommentar

vi får se om 1 år når folk kanskje har begynt å virkelig lære å holde av de fleste type cheeses, om MC er i code S fortsatt da, vil jeg ikke bare bli svært overrasket

Vel, hvis mange brood:war pro's bytter beite før den tid, så kan han fort bli dyttet nedover (er nok ett tyvetalls av dem som ville gruset de aller fleste av dagens spillere rimelig fort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...