Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Hvorfor sitte her å diskutere SC2 når man kan spille SC2 online?

 

Fordi man sitter på jobb og SC2 på jobben blir vel kanskje sett ned pittelittegranne på? Gleder meg til å komme hjem og øve i de nå 40 kampene jeg har igjen før jeg blir voldtatt i placement :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

 

AtW

 

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

 

Det er vel ikke selskaper og spill som opererer utelukkende med multiplayerfunksjon du refererer til?

 

Ikke nødvendigvis nei. Som Slimda poengterte så var det MASSE problemer med Spore ved release for eksempel. Kunne sikkert gravd fram en hel del linker, men regnet med at det ikke er for vanskelig og søke litt selv med google.

 

Kan da alltids greie å finne fram noen linker, men det blir først etter helga.

Lenke til kommentar

Mao. er det store problemer med releaser hvor det krever internettilgang for å spille singleplayer. Som igjen bare sørger for at mange rett og slett må ty til piratvirksomhet for å i det hele tatt få lov til å spille spillet de har betalt for.

 

Gjengangeren er vel at det gjøres betraktelig vanskeligere for ærlige kunder, mens piratene klarer seg uten problem.

Lenke til kommentar

 

 

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

 

AtW

 

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

 

Grunnen er vel snarere at det du sier er direkte feil, la meg sitere deg: "Som sagt er det alltid problemer med release av store titler, uansett DRM løsning". Når jeg spør omutdyping om dette (fordi det er rent pølsevev å påstå noe sånt), så fremstiller du det som jeg påstår at spill aldri har problemer på release, det er lite annet enn useriøs argumentasjon. Om jeg sier "det er ikke riktig at det alltid er sånn", så er det langt ifra det samme som "det er aldri sånn". Man trenger i prinsippet bare en stor lansering som ikke har hatt problemer med release for å motbevise påstanden din, og det er mange eksempler.

 

AtW

 

Hvorfor sitte her å diskutere SC2 når man kan spille SC2 online?

 

Hvorfor ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Meg og Ajaco har tenkt til å lage noen nybegynner guides ( videoer ), noe dere føler vi bør ha med?

 

Personlig hadde jeg ønsket en viss fokus på tekniske og kontrollmessige ting, hvorda klarer de gode å produsere units samtidig som de følger med på kamper, hoppe effektivt fram og tilbake på brettet, micromanagment osv? Større strategier og sånn er mer moro å finne ut av alene synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Give it a rest. Du gjentar deg selv til det kjedsommelige nå. De fleste her inne er enig om at ikke-eksisterende Lanløsning er idiotisk. De er også enig om at oppkobling til Battle.net for singleplayer også er unødvendig, selv om det ikke utgjør et stort problem generelt. De fleste er også enig om at Blizzard innehar copyright og verner den slik de vil, om du ikke liker det må du nesten svelge den kamelen, selv om du er i din fulle rett til å diskutere det (med måte).

 

Det er hvertfall ikke i min interesse å lese samme diskusjonen om og om igjen hver gang jeg klikker meg inn her. La direkte problemløsning for den enkelte og annen mer gameplay relatert diskusjon råde. Pliz?

Lenke til kommentar

Meg og Ajaco har tenkt til å lage noen nybegynner guides ( videoer ), noe dere føler vi bør ha med?

 

Hvordan tilpasse seg motstanderen/div. strategier? Tenker på hva slags units counterer hva osv...

 

Vet at jeg sliter med det, fokuserer som regel bare på en/to units uansett hva motstanderen min gjør, jeg har nemlig null peiling på alle unitsa i spillet, samt hva som er bra mot hva og omvendt.

Lenke til kommentar

Meg og Ajaco har tenkt til å lage noen nybegynner guides ( videoer ), noe dere føler vi bør ha med?

 

Personlig hadde jeg ønsket en viss fokus på tekniske og kontrollmessige ting, hvorda klarer de gode å produsere units samtidig som de følger med på kamper, hoppe effektivt fram og tilbake på brettet, micromanagment osv? Større strategier og sånn er mer moro å finne ut av alene synes jeg.

 

AtW

Enig. Hvilke control-groups er mest effektiv, hvilke for Nexus/Gateway/army. F.eks. day9 sitt tips om å putte inn cybernetic-core inn i en control-group mens den bygges, for å lett sjekke ut når den er ferdig og starte warp-gate teknologien så snart som mulig uten å forlate "battle-field". Slike ting som ikke er så synlig for spillerne, men hjelper vanvittig med å få bedre multitasking.

Lenke til kommentar

Meg og Ajaco har tenkt til å lage noen nybegynner guides ( videoer ), noe dere føler vi bør ha med?

 

Dere kan jo blandt annet fortelle om Advanced buldings tabben. Første "test/noob" matchen jeg prøvte online fant jeg ikke ut hvordan jeg lagde metal stuff me terran før jeg omtrent var ferdig, så jeg endte opp med å mass produce marines, reapers og marauders. Fungerte forøvrig fint det men :p

 

Jeg begynner å kjenne Terran ganske godt nå, men kan omtrent ingenting om verken Zerg eller Protos, så dere kan jo fortelle om dem. Tech treer, units o.l.

 

Sliter også fortsatt litt med hvilke units som er bra til å countre andre units, men det finner jeg nok utav når jeg har fått spilt det litt mer.

 

Edit: en annen ting dere også kunne gått igjennom er hotkey bruk

Endret av Sjark
Lenke til kommentar

Nå så jeg ikke hele, men banelingbust er for enkelt å kontre. Om man scouter (slik alle gjør) nest så er det jo bare å bygge fac, rax og bunker isteden for supplydepots foran choke. Du trenger egentlig ikke scoute, om han denier deg scout eller venter med lings for lenge bør man forvente banelings. Det koster deg uansett ikke noe å bygge rax og fac der. Så når busten har vært, så dundrer man bare ut med marauders med stun.

 

edit: Så nå at det gjaldt low-level. Vel Cheese er uansett ikke veien å gå om man vil bli god. Bommer man med denne taktikken vil de fleste gode valse rett over deg etterpå.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Mao. er det store problemer med releaser hvor det krever internettilgang for å spille singleplayer. Som igjen bare sørger for at mange rett og slett må ty til piratvirksomhet for å i det hele tatt få lov til å spille spillet de har betalt for.

 

Gjengangeren er vel at det gjøres betraktelig vanskeligere for ærlige kunder, mens piratene klarer seg uten problem.

 

Det er vel per definisjon ikke "piratvirksomhet" sålenge du faktisk innehar en lovlig og ekte kopi/lisens av produktet ;) Men ja, skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar

 

 

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

 

AtW

 

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

 

Grunnen er vel snarere at det du sier er direkte feil, la meg sitere deg: "Som sagt er det alltid problemer med release av store titler, uansett DRM løsning". Når jeg spør omutdyping om dette (fordi det er rent pølsevev å påstå noe sånt), så fremstiller du det som jeg påstår at spill aldri har problemer på release, det er lite annet enn useriøs argumentasjon. Om jeg sier "det er ikke riktig at det alltid er sånn", så er det langt ifra det samme som "det er aldri sånn". Man trenger i prinsippet bare en stor lansering som ikke har hatt problemer med release for å motbevise påstanden din, og det er mange eksempler.

 

AtW

 

Greit jeg skal bite i meg at det ikke alltid er problemer, men det må da være mulig å legge merke til når det blir brukt en smule overdrivelse vel? Greit nok at vi skriver på nettet, og ikke har noe tonefall eller kropsspråk etc å gå etter, men en viss dose fornuft er da lov?

 

Men jeg har da vel så vidt jeg kan se aldri prøvd å fremstille det som at du sier det aldri er problemer ved release. Da er det i så fall noe missforståelse ute å går, selv om at det for meg virket som du var helt ukjent med tekniske problemer på en release dag. Derfor poengterte jeg at det faktisk er det med andre spill en Blizzard også. Men hvis det er nødvendig med noen linker og slikt, så skal jeg med glede finne fram noen til deg.

 

Forresten var det veldig greit av deg og sitere den delen hvor jeg overdrev noe, isteden for der jeg sa at "det har vært problemer på release dagen med store titler". Skal ikke si for mye om hvordan ting gjøres her, men andre forum jeg er medlem av så er det veldig populært og kun sitere den delen av noen andres innlegg som styrker din egen.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting: jeg har aldri spilt sc eller sc2, men skal begynne med det, og må øve meg opp fra bunnen av. Hvilken rase er best om det eneste målet er å oppnå så høy rank som mulig?

 

Har bare spilt ett par dager selv, men tror jeg trygt kan si at ingen av racene er best, alle er balanserte, og alt handler om hva du foretrekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...