Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil si at dette er kanskje en av de mest smertefrie launches av et så stort spill på lenge. Man kan f.eks se på BC2 sin :whistle:

At Blizzard oppfordrer til piratkopiering? Latterlig. Jeg er ikke for Blizzard sin politikk rundt oppkobling til battle.net. Men at noen problemer med launch skal oppfordre til noe ulovlig? Nei bruk andre dårlige unnskyldninger når du skal rettferdiggjøre slikt, det gjør jeg.

Som betalende kunde så jeg at piratene tilsynelatende spilte i vei uten problemer, samtidig som jeg ble sittende uten å komme inn i spillet fordi aktiveringen til Blizzard ikke fungerer. Med dette viser Blizzard at det lønner seg å piratkopiere hvis man vil kunne spille når som helst og hvor som helst.

Det er heller ikke bare problemer i forbindelse med launch, hvis det er slik det sies, at man må være oppkoblet hver gang maskinen starter på nytt, ellers kommer man ikke inn i spillet i det hele tatt. Samtidig kommer piratene inn selv om de måtte botte på nytt en million ganger og nappe ut nettverkskabelen.

Piratkopiering lønner seg altså. Ikke bare fungerer det bedre, men det er mye billigere også. Viser Blizzard oss.

Til syvende og sist behandler man bare ikke betalende kunder slik. Siden jeg er klok av skade, men sannsynligvis sulten på mer SC2, er det ikke sikkert Blizzard får pengene mine når ekspansjonene kommer ut...

Var det ATWindsor jeg diskuterte med om hvor lang tid det tar å få ferdig hele serien? I følge Blizzard har de visst estimert 18 måneder på å få ferdig andre del, som handler om Zerg.

Noe som kan forklare dette er at de to ekspansjonene visstnok skal bli veldig forskjellige fra hverandre. Zerg er mer som en RPG, og man skal "power up" Kerrigan. Protoss handler om diplomati, hva nå det måtte bety. Det blir nok RTS i bunnen, men med forskjellige måter å gjøre det på.

18 måneder med start når? Når Wings ble utgitt? For seks måneder siden? Fra jul?

Høres litt tvilsomt ut om Heart of the swarm blir RPG/RTS, men det trenger ikke være så drastisk forskjell. Vi har allerede en ganske bra RPG-bit og helter, så alt de trenger å gjøre er å utdype det nærmere. Vi vil jo naturligvis ha Kerrigan som hovedperson i stedet for Raynor, og jeg tviler på at zerger setter seg ned og forsker på ting de har stjålet. De er mer interessert i å ødelegge alt de kommer over, enten det beveger seg eller ikke. Kanskje vi kan heller mutere nye krefter til helte-Kerrigan vi kan bruke i kampanjen i stedet for til enhetene? Og uansett hvor mektig hun er vil det jo være idioti å gå opp mot to store hærer helt alene, uten å bry seg om sin egen hær. ;)

Når det gjelder protoss og diplomati vil jeg tippe vi kan påvirke forskjellige klaner og grupper. Kanskje vi kan velge å støtte Raynor, Mengsk eller Dark Templar? Historien kan utvikle seg forskjellig etter hvilke valg vi tar. :)

Det eneste jeg er litt bekymret for er om det tar for lang tid å utvikle expansionene, så allerede i Heart of the swarm kan grafikken begynne å bli litt utdatert. Om det tar 18 å utvikle en expansion snakker vi tre år til vi har protoss-expansionen. Det er lenge i spillverdenen. :ermm:

Hvis du leser linken, står det:

"No, we're estimating about 18 months from release of Wings of Liberty to when the next one comes out."

Det er også en link med beskrivelse av neste kapittel, og det med RPG.

Kanskje diskusjon.no burde ta tak i den elendige synligheten på linker...

Lenke til kommentar

Tusen takk!

Når det gjelder det å måtte være konstant på internet, jeg regner med det kun gjelder ved aktivering og Multiplayer? Internet tilgjengelighet er ikke det hele tatt et problem for meg, men greit å vite på forhånd.

Som sagt er det alltid problemer med release av store titler, uansett DRM løsning. Det er bare sånn det er, men etter å ha lest de andre postene dine, så tror jeg nok jeg må gi opp å diskutere dette her.

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg snakket til deg snartenkt.

Da burde du kanskje lese det jeg skriver, for der står det at jeg snakker om SC2 og singleplayer.

Jukse?

Neste gang håper jeg forresten du gjør det litt mer tydelig hvem og hva du svarer på.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Strategispillene var bedre før da de ikke var 3D (man trengte ikke bra grafikkort), hva i huleste trenger man det for?! Da kunne det zoomes ut uten at det gikk ut over ytelsen. Alle grafikkhorer kan drite og dra når det gjelder strategispill.

Jeg vil si at SC2 er på grensen til uspillbart. Alle enheter er så store og klumpete, har ikke sett maken. Sliter med å få oversikten når jeg spiller. Hype hype hype.

http://www.youtube.com/watch?v=s7k3ZM6bQx4

Det er jo helt greit at ikke alle liker spillet, men jeg må innrømme endel av det i den videoen framstår som sutring, klaging over grafikken er 75% av dieoen, og endel av det andre er litt sånn "ooh, jeg var god i SC1 og SC2 er ikke likt", det er i mine øyne for dumt å klage på at man ikke må bruke masse tid på meningsløs micormanagment som PCen kan gjøre like effektivt for deg.

AtW

Lenke til kommentar

Mulig det var uklart for deg, beklager det, jeg svarte jo på innlegget over mitt. Også ATW har tatt opp dette med at man må logge seg på online. Selv kunne jeg godt tenkt meg at det ikke var nødvendig, da jeg av og til ferierer på et hus langt ut i havgapet hvor det ikke er noe internett, men jeg kan leve med det. LAN-parties er jeg ferdig med, men jeg syns i utgangspunktet det burde vært mulig. Jeg likte godt chattingkanalene i originalen (b-net) og hadde fortrukket at det hadde vært mulig i SC2 også.

Det er uansett slik at jeg er fornøyd med spillet. Jeg liker mye av det Blizzard gjør, de gir ut ferdige spill og bygger ikke opp unødvendig mye hype slik som funcom feks har tabbet seg på. Det er ting jeg ikke er fornøyd med, eksempler nevnt over, men det er småtterier. Da er jeg mye mindre fornøyd med hvordan denne tråden har utviklet seg med side opp og side ned med mishagsyttringer. Jeg hadde håpet på en tråd hvor man kunne diskutert taktikk, kommet med tips og utvekslet ideer, men det er tydeligvis ikke det som gjelder. Denne tråden preges mere av fjas på nivå med trade-chat i wow for de som er kjent med det. Bare håper det er litt modne folk der ute som kan prege denne tråden fremover. Jeg takker for meg.

Lenke til kommentar

Strategispillene var bedre før da de ikke var 3D (man trengte ikke bra grafikkort), hva i huleste trenger man det for?! Da kunne det zoomes ut uten at det gikk ut over ytelsen. Alle grafikkhorer kan drite og dra når det gjelder strategispill.

Jeg vil si at SC2 er på grensen til uspillbart. Alle enheter er så store og klumpete, har ikke sett maken. Sliter med å få oversikten når jeg spiller. Hype hype hype.

http://www.youtube.com/watch?v=s7k3ZM6bQx4

Det er jo helt greit at ikke alle liker spillet, men jeg må innrømme endel av det i den videoen framstår som sutring, klaging over grafikken er 75% av dieoen, og endel av det andre er litt sånn "ooh, jeg var god i SC1 og SC2 er ikke likt", det er i mine øyne for dumt å klage på at man ikke må bruke masse tid på meningsløs micormanagment som PCen kan gjøre like effektivt for deg.

AtW

Legg merke til at videoen er fra 2007.

Han klager mye over hvordan ting ser ut. Han vet tydeligvis bedre enn Blizzard hvordan SC-universet skal se ut.

Han mener også det er for mye automatisering, som han mener minimerer verdien av ekstremt mye øving. Han sier at Blizzard burde høre "listen to the community who made StarCraft what it is".

Her kunne jeg neppe vært mer uenig. Blizzard må følge sin egen visjon for spillverdenen og gameplay, og ikke la seg påvirke av folk bare fordi de har sterke meninger.

Lenke til kommentar

Dette er ikke relativt harmløst. Det er en direkte og uakseptabel inngripen i min eiendom. Jeg har kjøpt og betalt for dette spillet. Da skal ikke Blizzard komme her og nekte meg å spille det offline fordi de ikke har kompetanse nok til å holde serverne sine oppe.

Går det virkelig ann.... noen folk er så fulle av det at jeg vet ikke hva jeg skal si. Greit nok at du nå eier et kopi av spillet, men du har kjøpt produktet som det er. Hvordan Blizzard velger å beskytte spillene sine har jo du ingenting med. At ikke du gjorde nok research på forhånd til å finne ut om du vil like produktet eller ikke er jo kun din feil.

Btw hva har Blizzard sin kompetanse med å holde servere oppe noe med at du ikke kan spille SP offline? And for the record, når du først har logget på så kan man spille offline.

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

AtW

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

Lenke til kommentar

AtW

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

Det er vel ikke selskaper og spill som opererer utelukkende med multiplayerfunksjon du refererer til?

Lenke til kommentar

Spore-spillet hadde jo enorme problemer ved lanseringsdato, nettopp grunnet at login-serveren deres knelte. Resultatet var at ingen fikk spille.

Det er vel ikke helt riktig, noen (en god del fikk spille), dog hadde vel ikke de anskaffet det helt lovlig. Det var jo ute cracket før release hvis jeg ikke husker helt feil.

Har forøvrig ikke hatt noen problemer med å registrere spillet selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...