Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

isåfall ville vel forge-fe vært utdødd? eller er dette en hemlihet blant zergs? skulle likt å spille litt mot d der jeg

Nei for det virker bare på noen maps, og det funker bare om wall-innen er svak.

vell, vil du virkeli basere et build på at en wall-inn er svak, og protossen ikke fikser dette?

Lenke til kommentar

isåfall ville vel forge-fe vært utdødd? eller er dette en hemlihet blant zergs? skulle likt å spille litt mot d der jeg

Nei for det virker bare på noen maps, og det funker bare om wall-innen er svak.

vell, vil du virkeli basere et build på at en wall-inn er svak, og protossen ikke fikser dette?

July gjorde jo dette i MLG. Baserte en build på at protossen sin wall-in var svak.

Lenke til kommentar

isåfall ville vel forge-fe vært utdødd? eller er dette en hemlihet blant zergs? skulle likt å spille litt mot d der jeg

Nei for det virker bare på noen maps, og det funker bare om wall-innen er svak.

vell, vil du virkeli basere et build på at en wall-inn er svak, og protossen ikke fikser dette?

July gjorde jo dette i MLG. Baserte en build på at protossen sin wall-in var svak.

bitbybitprime kom vel til ro16 et eller annet år og..... va er pointet ditt?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det er fult mulig å basere en build på motstanderen sine svakheter. Det er som regel det alle builds baserer seg på...

du baserer d ikke på en svakhet, du baserer d på "jeg håper han ikke gjorde dette den gangen!"

denne ideologien er essensielt en cheese, jeg sier ikke at du ikke skal chees'e, men jeg spurte om han virkeli ville bruke lang tid på å øve inn et slikt build, som vi essensielt til slutt kan definere som cheese

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det er fult mulig å basere en build på motstanderen sine svakheter. Det er som regel det alle builds baserer seg på...

du baserer d ikke på en svakhet, du baserer d på "jeg håper han ikke gjorde dette den gangen!"

denne ideologien er essensielt en cheese, jeg sier ikke at du ikke skal chees'e, men jeg spurte om han virkeli ville bruke lang tid på å øve inn et slikt build, som vi essensielt til slutt kan definere som cheese

Når man lager en build, baserer man den på svakheter hos den andre rasen, eller på toppnivå - den andre spilleren.

 

Altså.. July sitt banelingbust mot NaNiwa (tror jeg det var) på Tal'darim Altar var en build som var nøye planlagt, fordi han visste wall-in'en ikke ville være så solid. Dette er en svakhet han har sett hos mange protosspillere, og tar derfor utbytte av det. En kan jo selvfølgelig si at det var risky i form av at protossen poteniselt kunne laget en double wall-in, og samtidig gitt faen i økonomien sin, men det er ikke slik det funker.

 

Hvis man skal gå rundt med tankegangen om at en ikke skal gjennomføre en build fordi det er potensiale for at motstanderen skal countre det du gjør, kan man egentlig bare gi opp SC2.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det er fult mulig å basere en build på motstanderen sine svakheter. Det er som regel det alle builds baserer seg på...

du baserer d ikke på en svakhet, du baserer d på "jeg håper han ikke gjorde dette den gangen!"

denne ideologien er essensielt en cheese, jeg sier ikke at du ikke skal chees'e, men jeg spurte om han virkeli ville bruke lang tid på å øve inn et slikt build, som vi essensielt til slutt kan definere som cheese

Når man lager en build, baserer man den på svakheter hos den andre rasen, eller på toppnivå - den andre spilleren.

 

Altså.. July sitt banelingbust mot NaNiwa (tror jeg det var) på Tal'darim Altar var en build som var nøye planlagt, fordi han visste wall-in'en ikke ville være så solid. Dette er en svakhet han har sett hos mange protosspillere, og tar derfor utbytte av det. En kan jo selvfølgelig si at det var risky i form av at protossen poteniselt kunne laget en double wall-in, og samtidig gitt faen i økonomien sin, men det er ikke slik det funker.

 

Hvis man skal gå rundt med tankegangen om at en ikke skal gjennomføre en build fordi det er potensiale for at motstanderen skal countre det du gjør, kan man egentlig bare gi opp SC2.

omg, men du baserer den jo ikke på svakheten hos rasen, du baserer den på en personlig-svakhet du tror motstanderen har (at han er for lat/dårli til å gjør et sikker wallin), neste gang vil dette ikke funke for july mot naniwa, ettersom han umuli kan være så dum at han gjør samme feil 2 ganger på rad... så da er mitt spørsmål, på DITT nivå, vil du virkeli bruke tid på dette, ettersom om dette blir populært/merket, så vil folk lett "hard-countre det" uten å måtte investere inn i å "hard-counte det"

personlig hadde jeg nesten foretrukket om du sa at du øvde inn et nytt type 6pool, ettersom det i hvert fall ikke kan "hard-countres" av kun å ikke være for lat....

Lenke til kommentar

omg, men du baserer den jo ikke på svakheten hos rasen, du baserer den på en personlig-svakhet du tror motstanderen har (at han er for lat/dårli til å gjør et sikker wallin), neste gang vil dette ikke funke for july mot naniwa, ettersom han umuli kan være så dum at han gjør samme feil 2 ganger på rad... så da er mitt spørsmål, på DITT nivå, vil du virkeli bruke tid på dette, ettersom om dette blir populært/merket, så vil folk lett "hard-countre det" uten å måtte investere inn i å "hard-counte det"

personlig hadde jeg nesten foretrukket om du sa at du øvde inn et nytt type 6pool, ettersom det i hvert fall ikke kan "hard-countres" av kun å ikke være for lat....

Det er jo en svakhet hos rasen. Skal protoss fast-expande på et map som Tal'darim altar har de ikke råd til å peise på med double wall-in, økonomi, kanoner, OG units innen zergen har banelings på døra di. Det går bare ikke opp. Det er derfor en build som baserer seg på at protoss ikke har store sjanser for å overleve et slikt bust, når de kjører F-FE på det mappet. Skulle NaNiwa ha overlevd, måtte han ha kjørt en annen build... noe som igjen hadde resultert i en annen build fra July.

 

Det er ikke NaNiwa sin spillestil som gjorde July sin build effektiv, det er det generelle metagamet, mappet de spilte på, samt måten dagens forge fast expand funker på.

 

Og nei, NaNiwa hadde nok ikke gjørt samme feil to ganger på rad. Hvilket betyr at han hadde kjørt på med en 1-base opener, eller 1-gate expand fremfor forge expand.

 

Alle builds baserer seg på svakheter i metagamet til motstanderen. Protoss air builds er ofte effektive fordi zergs er alt for glade i å drone opp, og techer derfor langsomt. En kan derfor ta utbytte av dette ved å teche fort til air selv, og gjøre skade før han har evo chamber eller nok queens oppe.

 

En kan jo si at denne builden er "risky" i form av at zergen kan teche fort til evo chamber og få opp spores tidlig, eventuelt pumpe queens non-stop. Det forandrer ikke faktum at de aller, aller færreste zergs gjør dette, og at builden derfor er svært effektiv med tanke på dagens metagame, og baserer seg derfor rundt en svakhet hos den gjennomsnittlige zergspilleren.

 

Det samme gjelder banelingbustet til July.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

omg, men du baserer den jo ikke på svakheten hos rasen, du baserer den på en personlig-svakhet du tror motstanderen har (at han er for lat/dårli til å gjør et sikker wallin), neste gang vil dette ikke funke for july mot naniwa, ettersom han umuli kan være så dum at han gjør samme feil 2 ganger på rad... så da er mitt spørsmål, på DITT nivå, vil du virkeli bruke tid på dette, ettersom om dette blir populært/merket, så vil folk lett "hard-countre det" uten å måtte investere inn i å "hard-counte det"

personlig hadde jeg nesten foretrukket om du sa at du øvde inn et nytt type 6pool, ettersom det i hvert fall ikke kan "hard-countres" av kun å ikke være for lat....

Det er jo en svakhet hos rasen. Skal protoss fast-expande på et map som Tal'darim altar har de ikke råd til å peise på med double wall-in, økonomi, kanoner, OG units innen zergen har banelings på døra di. Det går bare ikke opp. Det er derfor en build som baserer seg på at protoss ikke har store sjanser for å overleve et slikt bust, når de kjører F-FE på det mappet. Skulle NaNiwa ha overlevd, måtte han ha kjørt en annen build... noe som igjen hadde resultert i en annen build fra July.

 

Det er ikke NaNiwa sin spillestil som gjorde July sin build effektiv, det er det generelle metagamet, mappet de spilte på, samt måten dagens forge fast expand funker på.

 

Og nei, NaNiwa hadde nok ikke gjørt samme feil to ganger på rad. Hvilket betyr at han hadde kjørt på med en 1-base opener, eller 1-gate expand fremfor forge expand.

 

Alle builds baserer seg på svakheter i metagamet til motstanderen. Protoss air builds er ofte effektive fordi zergs er alt for glade i å drone opp, og techer derfor langsomt. En kan derfor ta utbytte av dette ved å teche fort til air selv, og gjøre skade før han har evo chamber eller nok queens oppe.

 

En kan jo si at denne builden er "risky" i form av at zergen kan teche fort til evo chamber og få opp spores tidlig, eventuelt pumpe queens non-stop. Det forandrer ikke faktum at de aller, aller færreste zergs gjør dette, og at builden derfor er svært effektiv med tanke på dagens metagame, og baserer seg derfor rundt en svakhet hos den gjennomsnittlige zergspilleren.

 

Det samme gjelder banelingbustet til July.

du skal få lov å baneling buste meg, jeg canon FE'er uten dobbel wall-inn så ser vi om jeg overlever? d var vel en 2base baneling bust om jeg husker rett?

hint: forcefield kommer til å fucke alt

 

edit: nei mange builds baserer seg på å "ta overtak takket være svakheter" men tar ikke nødvendivis noen skade om d ikke finnes en svakhet, et godt eksempel på dette kan f.eks være protoss forge FE intil 1stargate-3gate, derme gå over til 1voidray+5pheonix harass, om zergen ikke har nok defense, kan dette faktiss vinne gamen, men i de fleste scenarioer, så ender d bare opp med å gi tossen mapcontroll, med sjanse til å snipe units som går ut, i tillegg åpner d for teching til collosus, jeg kan gjerne gjøre dette mot deg mens du vet jeg gjør d, om du finner en måte å spille på en måte vor du "knuser det" så gjør d gjerne, (om jeg ser 6 pool så kommer jeg til å diffirere, desverre)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Du er kjempeflink til å argumentere. Det der blir som et "skal vi sloss"-argument.

 

Jeg spiller ikke zerg, og er derfor ikke i stand til å utføre et banelingbust i nærheten av hva July gjorde. Det hadde jeg forsåvidt ikke fått til dersom jeg spilte Zerg heller, da han er langt, langt, bedre enn meg.

 

Det du sier om forcefields er totalt irelevant. Bustet traff på 5 min 30 sec, og KiWiKaKi hadde ikke en gang cyber core oppe. Ikke sjans i havet til å forsvare bustet.

 

Noe mer du ville si?

 

 

Tok feil av navnene istad, så når jeg henviste til Naniwa tidligere, er det egentlig KiWiKaKi det er snakk om. Ikke at det utgjør noen forskjell.

 

 

Edit: Se der ja. Du la til mer.

nei mange builds baserer seg på å "ta overtak takket være svakheter" men tar ikke nødvendivis noen skade om d ikke finnes en svakhet, et godt eksempel på dette kan f.eks være protoss forge FE intil 1stargate-3gate, derme gå over til 1voidray+5pheonix harass, om zergen ikke har nok defense, kan dette faktiss vinne gamen, men i de fleste scenarioer, så ender d bare opp med å gi tossen mapcontroll, med sjanse til å snipe units som går ut, i tillegg åpner d for teching til collosus, jeg kan gjerne gjøre dette mot deg mens du vet jeg gjør d, om du finner en måte å spille på en måte vor du "knuser det" så gjør d gjerne, (om jeg ser 6 pool så kommer jeg til å diffirere, desverre)

Hvordan får du en build som 1 voidray + 4 phoenix til å ikke være en build som tar fordel av svakheter hos zerg rasen? Det er en grunn til at det ikke er like populært mot terran... Nettop fordi terran står mye sterkere mot en slik build grunnet marines.

 

Igjen kommer du med den "skal vi sloss"-tonen. Det er ikke en diskusjon om hvorvidt jeg klarer å slå deg i en 1v1 eller ikke. Det er en diskusjon om hvorvidt builds tar utnytte av svakheter hos den andre rasen eller ikke..

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Du er kjempeflink til å argumentere. Det der blir som et "skal vi sloss"-argument.

 

Jeg spiller ikke zerg, og er derfor ikke i stand til å utføre et banelingbust i nærheten av hva July gjorde. Det hadde jeg forsåvidt ikke fått til dersom jeg spilte Zerg heller, da han er langt, langt, bedre enn meg.

 

Det du sier om forcefields er totalt irelevant. Bustet traff på 5 min 30 sec, og KiWiKaKi hadde ikke en gang cyber core oppe. Ikke sjans i havet til å forsvare bustet.

 

Noe mer du ville si?

 

 

Tok feil av navnene istad, så når jeg henviste til Naniwa tidligere, er det egentlig KiWiKaKi det er snakk om. Ikke at det utgjør noen forskjell.

 

 

Edit: Se der ja. Du la til mer.

nei mange builds baserer seg på å "ta overtak takket være svakheter" men tar ikke nødvendivis noen skade om d ikke finnes en svakhet, et godt eksempel på dette kan f.eks være protoss forge FE intil 1stargate-3gate, derme gå over til 1voidray+5pheonix harass, om zergen ikke har nok defense, kan dette faktiss vinne gamen, men i de fleste scenarioer, så ender d bare opp med å gi tossen mapcontroll, med sjanse til å snipe units som går ut, i tillegg åpner d for teching til collosus, jeg kan gjerne gjøre dette mot deg mens du vet jeg gjør d, om du finner en måte å spille på en måte vor du "knuser det" så gjør d gjerne, (om jeg ser 6 pool så kommer jeg til å diffirere, desverre)

Hvordan får du en build som 1 voidray + 4 phoenix til å ikke være en build som tar fordel av svakheter hos zerg rasen? Det er en grunn til at det ikke er like populært mot terran... Nettop fordi terran står mye sterkere mot en slik build grunnet marines.

 

Igjen kommer du med den "skal vi sloss"-tonen. Det er ikke en diskusjon om hvorvidt jeg klarer å slå deg i en 1v1 eller ikke. Det er en diskusjon om hvorvidt builds tar utnytte av svakheter hos den andre rasen eller ikke..

jeg mente 1vr+5 pheonix, bare så ingen korrigerer meg der * :p

den baserer seg på svakheter hos rasen som ikke bare kan bli totalt knuse om zergen gjør "x", det var egentli poenget, om enn skjult i sammensurrede ord.

 

jeg trodde faktiss du spilte zerg, så må beklage det, finn en annen til å banelingbuste da, har faktisk møtt lignende flere ganger, de fleste leaver når de ser forcefieldet.

 

edit: møter selvføleli mye dårliere folk enn july, d er selvfølgeli ikke poenget, og microen til july er nokså legendarisk (noe som for meg gjør d ganske rart at han bANELINGBUSTER, menmen) poenget er at, som det andre buildet, om dette buildet virkeli er så bra (og utifra vor sjeldent protosses double-waller) så drar jeg 2 alternative konklusjoner av dette:

1: dette er en hemmlihet, som bare noen få zergs vet om, og de bruker d sjeldent for å holde hemliheten

2: dette er op, og vil spre seg veldi snart og knuse alle som ikke doubler-waller

(hemli 3'er: dette er ikke realiteten)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

jeg mente 1vr+5 pheonix, bare så ingen korrigerer meg der * :p

Liten typo av meg bare, angående antall phoenix.

 

Anyways.. jeg skjønner ikke hva du mener med

den baserer seg på svakheter hos rasen som ikke bare kan bli totalt knuse om zergen gjør "x", det var egentli poenget, om enn skjult i sammensurrede ord.

 

har faktisk møtt lignende flere ganger, de fleste leaver når de ser forcefieldet.

July sin build traff lenge før et forcefield kunne drømme om å se dagens lys, dessuten ville det utgjort minimal forskjell på det mappet. Jeg ser ikke helt hvorfor du drar inn forcefields her, når builden vi prater om treffer før motstanderen har muligheten til å få ut sentries, som en følge av forge expanden.

 

--

 

Edit:

 

edit: møter selvføleli mye dårliere folk enn july, d er selvfølgeli ikke poenget, og microen til july er nokså legendarisk (noe som for meg gjør d ganske rart at han bANELINGBUSTER, menmen) poenget er at, som det andre buildet, om dette buildet virkeli er så bra (og utifra vor sjeldent protosses double-waller) så drar jeg 2 alternative konklusjoner av dette:

1: dette er en hemmlihet, som bare noen få zergs vet om, og de bruker d sjeldent for å holde hemliheten

2: dette er op, og vil spre seg veldi snart og knuse alle som ikke doubler-waller

(hemli 3'er: dette er ikke realiteten)

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet også:

July sin build var et svar på KiWiKaki sin build, og ville aldri i verden funket om han startet med gate first, og bygde choken sin et annet sted. Det er derfor langt fra OP, eller spesielt. Kun et godt svar fra july, og en god måte å utnytte KiWiKaki sitt valg av build, samt mappet.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

edit: møter selvføleli mye dårliere folk enn july, d er selvfølgeli ikke poenget, og microen til july er nokså legendarisk (noe som for meg gjør d ganske rart at han bANELINGBUSTER, menmen) poenget er at, som det andre buildet, om dette buildet virkeli er så bra (og utifra vor sjeldent protosses double-waller) så drar jeg 2 alternative konklusjoner av dette:

1: dette er en hemmlihet, som bare noen få zergs vet om, og de bruker d sjeldent for å holde hemliheten

2: dette er op, og vil spre seg veldi snart og knuse alle som ikke doubler-waller

(hemli 3'er: dette er ikke realiteten)

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet også:

July sin build var et svar på KiWiKaki sin build, og ville aldri i verden funket om han startet med gate first, og bygde choken sin et annet sted. Det er derfor langt fra OP, eller spesielt. Kun et godt svar fra july, og en god måte å utnytte KiWiKaki sitt valg av build, samt mappet.

men d er jo poenget, vist d var en respons, så ville forge-fe bare dødd ut ifølge denne logikken, ettersom july sitt bare knuser denne uten double-wallin, er vi ikke enige om d? derfor finner jeg d svært ulogisk, vist d så er tilfellet, så ville jeg ikke blitt skuffet/provosert om protosser ropte "imba"

 

 

"den baserer seg på svakheter hos rasen som ikke bare kan bli totalt knuse om zergen gjør "x"," med d mener jeg at den ikke er som f.eks et 12drone rush mot terran (vor du håper at han ikke gjor et lower-ramp wallof, ettersom du da vil være dø uansett hva du gjør (eller ligge grasalt langt bak om du løper tilbake)

men den satser på at terranen ikke har rukket walle-off (som terrans som waller oppe ikke har rukket som regel), dermed bruker den en svakhet, som likevel kan bli kontra om terran gjør x (som i dette tilfelle er lower-ramp wallof)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

edit: møter selvføleli mye dårliere folk enn july, d er selvfølgeli ikke poenget, og microen til july er nokså legendarisk (noe som for meg gjør d ganske rart at han bANELINGBUSTER, menmen) poenget er at, som det andre buildet, om dette buildet virkeli er så bra (og utifra vor sjeldent protosses double-waller) så drar jeg 2 alternative konklusjoner av dette:

1: dette er en hemmlihet, som bare noen få zergs vet om, og de bruker d sjeldent for å holde hemliheten

2: dette er op, og vil spre seg veldi snart og knuse alle som ikke doubler-waller

(hemli 3'er: dette er ikke realiteten)

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet også:

July sin build var et svar på KiWiKaki sin build, og ville aldri i verden funket om han startet med gate first, og bygde choken sin et annet sted. Det er derfor langt fra OP, eller spesielt. Kun et godt svar fra july, og en god måte å utnytte KiWiKaki sitt valg av build, samt mappet.

men d er jo poenget, vist d var en respons, så ville forge-fe bare dødd ut ifølge denne logikken, ettersom july sitt bare knuser denne uten double-wallin, er vi ikke enige om d? derfor finner jeg d svært ulogisk, vist d så er tilfellet, så ville jeg ikke blitt skuffet/provosert om protosser ropte "imba"

Hvorfor skulle forge fast expand dødd ut? Det blir som å si at bansheebuilds fra terran ville dødd ut, kun fordi protoss har muligheten til å få ut en observer innen han har cloak, eller fordi zerg kan rushe lair og få overseers tidlig. En build vil alltid kunne countres av en annen... det gjør ikke at builden dør ut. Det finnes ingen builds uten counters, og forge fast expand er overraskende nok inget unntak..

Lenke til kommentar

edit: møter selvføleli mye dårliere folk enn july, d er selvfølgeli ikke poenget, og microen til july er nokså legendarisk (noe som for meg gjør d ganske rart at han bANELINGBUSTER, menmen) poenget er at, som det andre buildet, om dette buildet virkeli er så bra (og utifra vor sjeldent protosses double-waller) så drar jeg 2 alternative konklusjoner av dette:

1: dette er en hemmlihet, som bare noen få zergs vet om, og de bruker d sjeldent for å holde hemliheten

2: dette er op, og vil spre seg veldi snart og knuse alle som ikke doubler-waller

(hemli 3'er: dette er ikke realiteten)

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet også:

July sin build var et svar på KiWiKaki sin build, og ville aldri i verden funket om han startet med gate first, og bygde choken sin et annet sted. Det er derfor langt fra OP, eller spesielt. Kun et godt svar fra july, og en god måte å utnytte KiWiKaki sitt valg av build, samt mappet.

men d er jo poenget, vist d var en respons, så ville forge-fe bare dødd ut ifølge denne logikken, ettersom july sitt bare knuser denne uten double-wallin, er vi ikke enige om d? derfor finner jeg d svært ulogisk, vist d så er tilfellet, så ville jeg ikke blitt skuffet/provosert om protosser ropte "imba"

Hvorfor skulle forge fast expand dødd ut? Det blir som å si at bansheebuilds fra terran ville dødd ut, kun fordi protoss har muligheten til å få ut en observer innen han har cloak, eller fordi zerg kan rushe lair og få overseers tidlig. En build vil alltid kunne countres av en annen... det gjør ikke at builden dør ut. Det finnes ingen builds uten counters, og forge fast expand er overraskende nok inget unntak..

(du sa jeg hadde misforstått sc2 tidligere), men jeg tror desverre d er du som har misforstått min venn, et godt strategispill (som sc2) fungerer desverre ikke slik at build y> build x,

dette hadde vært forferdeli, og gaming på høyt nivå hadde nok ikke eksistert (med mindre du er en skikkeli yatzy-fan)

forge-FE skal egentli kunne være et "saft" build (det er jeg meget sikker på at også blizz mener), derfor om du har et build som du kan gå og se noen gjør d også reagere "ok jeg gjør Y", og derme ha 100% sjanse til å knuse buildet, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal gjøre d?

dermed vil du 100% av gangene gjør build X som knuser build Y, med en gang du ser build Y, dermed vil ikke build Y være forsvarli å bruke lengre, ettersom du "håper han ikke vet om build X (eller muligens scouter i d hele tatt)

 

bansheebuilds fra terran i både TvP og TvT eksisterer fortsatt, fordi selv om motstanderen vet om det og "hard-kontrer" så må personen fortsatt investere (f.eks i obs+arme som blir igjen i basen/canons, eller marines igjen i basen+scans(evt: raven)/turrets)

og du vil fortsatt ha HARASS Potensiale, så vel som potensiale til scout-denial etc etc, buildet fungrer altså fortsatt, selv om motstanderen "hard-kontrer" det... og du kan helt fint vinne game, uten å nødvendivis være bak i d hele tatt....(og sånn burde spillet virkeli være)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...