Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

aha, takker for alle de utfyllende svarene, spillet virker å være stabilt nok for Ati brukere og virker som mitt type spill.

Jeg vil gjerne si noe først før jeg forsvinner ut i det blå, har det noen gang vært et lansering av et spill hvor ingen klagde på noe? Det tror jeg neppe, selvom jeg syns det er ganske så uakseptabelt at vi ikke får lov å spille LAN på den tradisjonelle måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Ble lei spillet ganske fort. Trodde dette spillet skulle bli bedre enn eneren. Unitene trener tregt selv med to og to. AI en er stokk dum. Units har det med å sette seg fast overalt eller skyte mot units som er lang unna enn å skyte mot nærmeste. Osv. Unitene snakker lite, byggninger tåler lite.

De skulle brukt CoH motoren.

Misfornøyd. Men om det ikke går ann å fjerne spillet fra kontoen min får jeg vel ikke gitt det bort :/

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Forresten, til dere som syntes at spillet er uspillbart på grunn av balancing, units som ikke burde være i gamet, osv. Husk at Blizzard brukte 10 år på å gjøre Starcraft perfekt. Tenk tilbake på patch 1.1-1.7, og hvor mye patch 1.8 endret Starcraft.

Ble lei spillet ganske fort. Trodde dette spillet skulle bli bedre enn eneren. Unitene trener tregt selv med to og to. AI en er stokk dum. Units har det med å sette seg fast overalt eller skyte mot units som er lang unna enn å skyte mot nærmeste. Osv. :/

Misfornøyd.

Passet kjempebra at jeg skrev det jeg skrev ovenfor nå, da. :)

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Ble lei spillet ganske fort. Trodde dette spillet skulle bli bedre enn eneren.

Det ER bedre enn eneren.

Unitene trener tregt selv med to og to.

Bygg fler bygninger. Evt chronoboost om du er protos.

AI en er stokk dum.

Spill mot spillere, ikke AI.

Units har det med å sette seg fast overalt eller skyte mot units som er lang unna enn å skyte mot nærmeste. Osv. :/

Lær deg micro :) Det er noe av det viktigste i Starcraft.

Misfornøyd.

Pft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det blir fort ikke plass til flere byggninger.

Ressursene hopet seg opp på kontoen uten at alle byggningene rakk å trene units raskt nok.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det blir fort ikke plass til flere byggninger.

Tror du må lære deg å spille spillet før du klager på spillet. Plassen kommer helt an på mappet, men hvis du går tom for plass, expander du. Rart at du i det hele tatt er tom for plass før du expander.

Lenke til kommentar

Ble lei spillet ganske fort. Trodde dette spillet skulle bli bedre enn eneren. Unitene trener tregt selv med to og to. AI en er stokk dum. Units har det med å sette seg fast overalt eller skyte mot units som er lang unna enn å skyte mot nærmeste. Osv. :/

Misfornøyd.

Synd trist leit. Units trener tregt? Er dette er argument i det hele tatt? Halvparten av et strategispill er jo at du skal tenke fremover, om det hadde gått kjapt ville jo det elementet effektivt forsvunnet. AI'en fungerer bedre enn i alle andre RTS jeg har spilt, men ja, om du A-clicker er det ikke bestandig du vinner.

Det er egentlig godt å se at dette spillet ikke favner alle. Jeg har hvertfall aldri likt singleplayer i RTS, dette derimot var fantastisk. De små tingene jeg kan sette fingeren på er bare trivielle og basert på smaksaker, et stykke arbeid som er helt nydelig av Blizzard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Glad andre finner ut av spillet.

Men jeg mener spillet en enda mer urealistisk enn det første. pga balansen.

Videoene i singleplayeren er bedre enn selve spillet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bare glem det jeg sa om vanskelig spill. Jeg hadde stillt vanskelighetsgraden på det høyeste uten å legge merke til det.  :dribble:  

Lenke til kommentar

Ja. Vanskelig å dårlig er på en måte subjektive synonymer.

Hvis du totalt suger i noe, vil du nok skylde på det du driver med, i stedet for å skylde på dine egne skills ;)

Jeg for øvrig elsker spillet, og synes ikke det er unbalanced i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Tusen takk!

Når det gjelder det å måtte være konstant på internet, jeg regner med det kun gjelder ved aktivering og Multiplayer? Internet tilgjengelighet er ikke det hele tatt et problem for meg, men greit å vite på forhånd.

Som sagt er det alltid problemer med release av store titler, uansett DRM løsning. Det er bare sånn det er, men etter å ha lest de andre postene dine, så tror jeg nok jeg må gi opp å diskutere dette her.

For min del, og veldig mange andre, var det ikke noe problem å logge på. Vil tror at ytterst få av alle de som kjøpte spillet på release dagen fikk noe problemer. Gikk kanskje litt treigere enn forventet, men det må man nesten regne med også.

Du må logge inn på battlenet hver gang du skal spille, så tror du må være på internett hele tiden, dog nå har ikke jeg plugga ut internettet å sjekka om jeg får logga på, eller om jeg detter ut av et oppdrag når jeg spiller singleplayer, så 100% sikker skal jeg ikke være.

Du må ikke ha konstant tilkobling. Hvis du mister internett tilkoblingen, får du en melding ingame om at du disconnecta fra battle.net og at du ikke kan få achievements. Så er det bare å fortsette å spille.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Hva er det du vrøvler om. Antar han du siterer henviser til wow og hvordan ting har vært på ekspansjons/patchdager. Selvsagt spiller det en rolle om flere hundretusener, om ikke millioner logger på mot samme server samtidig. Dette skjønner du også kan skape problemer. Nå gikk det glatt. Jeg, som de fleste andre hadde null problemer. Og ja, om du feks prøver å jukse så vil jeg sette pris på at Blizzard kaster deg på huet og ræva ut av spillet til tross for at du har betalt spillet. Du har akseptert en avtale og må forholde deg til denne.

Hvem snakker du til?

Selvfølgelig blir det problemer med innlogging på release dagen. Hvor mange hundre tusen tror du ikke kjøper spillet og skal logge seg på? Skal se at etter et par dager så funker det nok fint igjen.

Selv hadde jeg kun små problemer med å logge på. De 2 første gangene tok det VELDIG lang tid uten at noe skjedde, så tredje gangen jeg prøvde, var den pålogga nesten før jeg kunne blunke.

Kalles vel vanligvis bad luck eller?

Hva er poenget med innlegget ditt? Mener du virkelig at betalende kunder skal finne seg i slikt tull? Det er en ting at online-delen kan ha problemer, men dette låser også ute folk som spiller singleplayer. Det kalles ikke "bad luck", men direkte ufyselig behandling av ærlige kunder.

Samtidig som ærlige kunder som meg måtte vente med å spille, så jeg at de som piratkopierte kunne spille i vei allerede på lanseringsdagen, hvis ikke før (butikkene fikk nemlig spillet inn i god tid før lanseringsdagen).

Blizzard promoterer med dette piratkopiering, og når ting i tillegg tyder på at de kan stenge meg ute fra spillet jeg har kjøpt hvis de mener det er riktig, så gjør man seg jo tanker om man ikke skal gjøre som Blizzard legger opp til, og rett og slett glemme å være ærlig.

Poenget var vel å få folk til å forstå at når et så populært spill som SC2 blir gitt ut kan aktiveringsserverne få problemer. Men med tanke på at jeg fortsatt ikke har sett alt for mye klaging eller en eneste nyhetsoverskrift om at det ble kluss med aktivering og innlogging, så tar jeg det som at det generelt sett ikke var noe problem.

Kan si meg enig i at det ikke var et helt heldig valg å låse SP fram til man logger inn på bnet, men er i hvertfall mye bedre DRM enn hva andre utgivere har brukt tidligere. Du kan bringe fram det hele med "lesser of two evils" og alt det der, men om det blir litt problemer på release dagen, så har jeg ingen problemer med det. Med tanke på ryktet Blizzard har, og fra trailere og replays på youtube, så var jeg 99% sikker på at spillet ville vært ventetiden. Heldigvis var jeg ikke uheldig med inlogging og fikk spilt første dagen.

Du kan snakke så mye du vil om at Blizzard promoterer piratkopiering, men for min del så ser jeg på folk som klager på relativt harmløs DRM som at de ser etter en unnskyldning for å piratkopiere. Kanksje samvittigheten ikke tar sånn en støyt for dem hvis de har en unnskyldning. Ikke vet jeg, men imo er det blitt alt for stor fokus på det å klage på DRM. Selv om det er noen spill som fortjener det, så gjør ikke SC2 det.

Dette er ikke relativt harmløst. Det er en direkte og uakseptabel inngripen i min eiendom. Jeg har kjøpt og betalt for dette spillet. Da skal ikke Blizzard komme her og nekte meg å spille det offline fordi de ikke har kompetanse nok til å holde serverne sine oppe.

Jeg har et spørsmål angående registreringa på battle.net

fikk kjøpt spillet i dag(på lefdal til 299 :new_woot: )

og prøvde å få lagd meg konto hos battle.net for å få registrert serialen, får registrert meg, men får ikke verfiseringsmail, dermed får jeg ikke bekrefta kontoen og får da heller ikkeregistrert serialen,..

noen som kan hjelpe meg med hva som kan gjøres?

ps: har prøvd å få verfisseringsmail noen ganger nå, uten å lykkes..

er hotmailkonto så burde jo gå fint det?

Velkommen til StarCraft 2. Get used to it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...