Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke et bra forsvar mot 3 barracks terran om dagen (som protoss). Virker som om 90% av matchene nå er mot terran, og alle kjører 3 barracks mot protoss. Likevel får jeg ikke til en bra oppskrift som kan holde mot dem. Typisk har jeg 2 zealots når det kommer 10 marines (jeg prøver å komme fort til robo, men det nytter vel ikke)...

Må jeg ha 3 gateways jeg også? Droppe å teche opp? Silver forresten.

Det tryggeste er nok å gå 3 gates selv, så teche til robo når du føler du har kontroll på situasjonen. Med tanke på at det kommer flest marines, lønner det seg å få mange stalkers. Disse kan du kite marinene med, og de er generelt gode mot marines. Skaff 2-3 zealots for å tvinge terranen til å kite, og alltid ha 1-2 sentries for forcefields (splitte marines ved rampen, eventuelt utsette) og guardian shield.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vel dette blir jo bare påstand mot påstand. Men det er jo greit for de som suger i noe at de kan si "jeg kunne slått alle de proffe gamerne om jeg spillte like mye som dem".

Det er jo en mye bedre holdning å ha enn "jeg har ikke sjanse uansett". Det blir som med alle som gjør det dårlig på skolen og unnskylder seg med "det er ikke noe vanskelig, jeg bare gidder ikke lese". Det stemmer kanskje, men det er irrelevant så lenge de ikke faktisk legger ned arbeidet.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det aller meste kan spores tilbake til hardt, fokusert arbeid, og ikke talent. For de aller fleste. Uavhengig av om de er Magnus Carlsen, Northug, Flash, Jaedong eller MvP.

Skulle talent være viktigst, burde man kunne nå langt uten hardt arbeid ...og det gjør ingen innen profesjonell spilling.

Er det noen som har sagt at talent er viktigst? Det hjelper ikke om det aller meste kan spores tilbake til hardt fokusert arbeid. Det hejlper ikke å være 98% så god som verdens beste, eller 99%, eller 99.9% For å være helt i verdenstoppen, så må du være bedre enn 99,9999% av de som spiller. Det er det vi snakker om her. Jeg tror ikke noen betviler at man kan bli veldig god i starcraft kun med hardt og godt arbeid. Spørsmålet er dog om det holder til å være i verdentoppen? Det er hundrevis som jobber svært mye og svært fokusert. Man må også være best av disse for å komme i verdenstoppen, det er der talent kommer inn.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel dette blir jo bare påstand mot påstand. Men det er jo greit for de som suger i noe at de kan si "jeg kunne slått alle de proffe gamerne om jeg spillte like mye som dem".

Det er jo en mye bedre holdning å ha enn "jeg har ikke sjanse uansett". Det blir som med alle som gjør det dårlig på skolen og unnskylder seg med "det er ikke noe vanskelig, jeg bare gidder ikke lese". Det stemmer kanskje, men det er irrelevant så lenge de ikke faktisk legger ned arbeidet.

Det finnes jo mer nynasert holdninger enn "alle kan få til alt om de bare prøver" og "jeg har ikke sjangse uansett". Nemlig realiteten, som ligger et sted i mellom. Interessant nok så jeg noe forskning angående førstnevnte holdning, som faktisk også er ganske dårlig mtp skolearbeid, folk har visstnok en tendens til å mye større grad skylde på eksterne faktorer for dårlige resultater da /uten at jeg helt husker hvorfor) istedet for å internalisere det. Tror det hadde nå å gjøre med at folk jobbet på feil måte, og når det gikk dårlig selv om de jobbet, skylder de på omgivelsene, og endrer ikke sine arbeidsmetoder.

AtW

Lenke til kommentar

Hardt arbeide er vel et feil begrep, det handler om interesse. For noen blir Starcraft en lidenskap - derfor alle timene med spilling. En som ikke har nok interesse for spillet vil aldri bli best selv med tusenvis av spilletimer. Det handler rett og slett at den rette personen finner sin lidenskap, da blir det topp. Og med rette mener jeg en som er noenlunde intelligent og oppegående, en med potensiale til å bli god. Hjelper jo ikke så mye med interesse for noe heller hvis du ikke er "lagd" for det.

Jeg har over 10.000 spilletimer på Counter Strike Source, likevel er det spillere med bare 2-3000 spilletimer som er bedre enn meg. I snitt er jeg en av de beste på de fleste servere, men noen vil alltid være bedre enn meg uansett.

Lenke til kommentar

Haha, slo nettopp et cannonrush ved å ofre expoen, fastteche til nydusworm og expande til hans gamle main i sted. Hadde tenkt å bygge spines for å ta hans expo, men rakk ikke å spre creep langt nok før han ragequitta. :)

I andre nyheter: Det har kommet ut en teaser for HotS

Lenke til kommentar

Spiller veldig i perioder, hadde en mnd pause fra påsken til nå, men har gamet veldig mye de siste dagene.

Har ikke spilt så vanvittig mye for å komme til diamond, har sett fler SC2 kamper enn jeg har spilt, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Er nå bedre at de tar seg tid, og skaper et bra produkt, enn at de går raskt til verks, men får et dårlig produkt.

Det hadde vært et mindre problem om de heller hadde gjort som SC1, nemlig 30 brett på 3 raser i første utgave.

AtW

Da hadde det jo tatt enda lengre tid før sc2 hadde kommet ut. Eller så hadde campanien ikke vært like episk. Du får så utrolig mye spilletid i sc2 iforhold til prisen, at jeg ikke har noe imot å betale for 2 spill til som er priset som ekstrapakker.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Er nå bedre at de tar seg tid, og skaper et bra produkt, enn at de går raskt til verks, men får et dårlig produkt.

Det hadde vært et mindre problem om de heller hadde gjort som SC1, nemlig 30 brett på 3 raser i første utgave.

AtW

Da hadde det jo tatt enda lengre tid før sc2 hadde kommet ut. Eller så hadde campanien ikke vært like episk. Du får så utrolig mye spilletid i sc2 iforhold til prisen, at jeg ikke har noe imot å betale for 2 spill til som er priset som ekstrapakker.

Det er ikke sikkert. Like mange brett, alle rasene er allerede lagd. Campaingen er mindre episk enn i SC1.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...