Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blizzard er ikke på noen måte banebrytende på grafikk. Har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. De prøver å lage spill for massene, ikke de ytterst få som bytter skjermkort hver gang det kommer et nytt og marginalt bedre til 5000 spenn. Ergo, spillet ser pent ut i dag, men det finnes garantert mengder av spill med mindre tegneseriepreg, mer naturtro og krevende grafikk enn det du finner i SC2 og grafikken i SC2 kan ikke bli utdatert slik jeg ser det.

Har forøvrig spilt SC1 siden start, tok det frem igjen da beta2 var over, ser greit ut for meg den dag i dag.

 

Nå er det vel ingen av dagens spill som krever at man må ha et skjermkort til 5000 (i den grad det finne lenger i dag). Jeg kjører helt glatt på ultra med et ekstremt middelmådig skjermkort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blizzard er ikke på noen måte banebrytende på grafikk. Har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. De prøver å lage spill for massene, ikke de ytterst få som bytter skjermkort hver gang det kommer et nytt og marginalt bedre til 5000 spenn. Ergo, spillet ser pent ut i dag, men det finnes garantert mengder av spill med mindre tegneseriepreg, mer naturtro og krevende grafikk enn det du finner i SC2 og grafikken i SC2 kan ikke bli utdatert slik jeg ser det.

Har forøvrig spilt SC1 siden start, tok det frem igjen da beta2 var over, ser greit ut for meg den dag i dag.

 

Jeg snakker ikke om å være banebrytende, men om å følge med i utviklingen. Prøv å start opp Starcraft 1 igjen og tenk det Starcraft 2 med samme grafikk. Du ser vel en viss forskjell der? Tenk deg så om tre år. Hvordan er grafikken da sammenlignet med den i dag? Vi kunne ha sett på spill fra 2007 og sammenlignet dem med SC2 for å se hvordan grafikken vil bli i 2013, men det blir litt feil. DirectX 11 er rett rundt hjørnet, så i 2013 vil nok de fleste spill støtte det. Men hva om SC2 ikke gjør det? Vil folk fortsatt være interessert, eller går folk over til andre spill som ser bedre ut? Den trofaste Starcraft-fansen vil selvsagt være interessert, men vil mange som ikke har spilt Starcraft før gidde kjøpe en samleboks med alle tre spillene i ett? Vil noen gidde vente til Legacy er ute, og så kjøpe Wings?

 

Edit: Se for eksempel på Dawn of War. Det første var konge, men da den andre expansion kom var de fleste enige i at det begynte å dra på årene. Hvorfor skal SC2 være så tidløst når ingen andre er det?

 

De har jo mulighet for å oppdatere grafikken, skulle det trenges.

 

Til en viss grad, ja. Men de kan ikke reprogrammere hele motoren uten videre. Jeg nevnte f.eks DX11. SC2 støtter så vidt jeg vet ikke DX11, og siden det er så innbakt i motoren kan de få problemer med å støtte det senere.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Hvorfor bør folk forstå dette? Er det ikke blizzard som bør forstå dette? Og de bør samtidig forstå at spillet blir cracket uansett? Jeg skjønner ikke greia, hvorfor skal man liksom finne seg i slikt når det er totalt unødvendig?

 

AtW

 

Fordi det er sånn det er med release som SC2. Kan jo tenkte deg trafikken når så mange skal på samtidig. Ikke bare med å logge inn på b.net, men ved å lage nye kontoer, laste ned patchen etc. Og Blizzard har nok forstått dette veldig godt, med tanke på hvor smertefritt releasen gikk. Det kunne vært MYE verre.

 

Når det kommer til DRM, så er det noe alle spill har til en viss grad. Jo de blir cracka til slutt, men da har de i hvertfall gjort noe for å beskytte noe som er brukt masse penger på å produsere. I dette tilfellet 100 millioner USD.

 

Selv ser jeg ikke på inloggingen som en DRM egentlig. Er portal for å kommunisere med venner, customize profilen med avatars og trophys, låse opp achievements etc. Får meg til å streve litt ekstra for å låse opp ting. Spillere generelt sett liker å få noen rewards for tiden de putter inn i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri, å vil heller aldri bry meg om grafikk i et RTS. Det er for meg nesten helt uvesentlig. Grafikkjunkies og RTS har aldri gått hand i hand. I tillegg vil Blizzard treffe flest mulig, det gjør det ikke med high-end specs. Grafikk blir foreldet på kort tid, godt gameplay holder seg i tiår.

 

Btw. Dawn of War 2 sugde hestepikk multi av helt andre grunner enn grafikken.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en oversikt over tech treet samt hvilken units er bra/dårlig mot hverandre? Vet du finner det ingame, men hadde vært kjekt med noe utenfor spillet så man kunne pugge litt i ny å ned.

 

Sjekk ut: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Main_Page

Der kan du lese om de forskjellige enhetene, forskjellige taktikker +++

Veldig bra side for å danne seg et grunnlag å bygge taktikk på.

Lenke til kommentar

Hvorfor bør folk forstå dette? Er det ikke blizzard som bør forstå dette? Og de bør samtidig forstå at spillet blir cracket uansett? Jeg skjønner ikke greia, hvorfor skal man liksom finne seg i slikt når det er totalt unødvendig?

 

AtW

 

Fordi det er sånn det er med release som SC2. Kan jo tenkte deg trafikken når så mange skal på samtidig. Ikke bare med å logge inn på b.net, men ved å lage nye kontoer, laste ned patchen etc. Og Blizzard har nok forstått dette veldig godt, med tanke på hvor smertefritt releasen gikk. Det kunne vært MYE verre.

 

Når det kommer til DRM, så er det noe alle spill har til en viss grad. Jo de blir cracka til slutt, men da har de i hvertfall gjort noe for å beskytte noe som er brukt masse penger på å produsere. I dette tilfellet 100 millioner USD.

 

Selv ser jeg ikke på inloggingen som en DRM egentlig. Er portal for å kommunisere med venner, customize profilen med avatars og trophys, låse opp achievements etc. Får meg til å streve litt ekstra for å låse opp ting. Spillere generelt sett liker å få noen rewards for tiden de putter inn i spillet.

 

Det er ikke noe galt med å logge på portalen, det som er problemet er at du må være på den for å spille singleplayer. Blizzard har selv valgt å tvinge folk til å logge på, og fortjener all stress for påloggingsproblemer uansett hvor mange som prøvde samtidig. Det er de selv som har tvunget alle til å gjøre det, og de kunne lett unngått problemene med å la være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig er jeg enorm fan av pixelgrafikk. Special Edition av Monkey Island 1 og 2 er GLIMRENDE eksempler :D

 

Starcraft var et glimrende eksempel i 1998, men 640x480 er for lite til at jeg gidder å spille det...

 

 

Det finnes mod til starcraft 1 slik at man kan spille i høyere oppløsning :DHar selv gjort det når jeg har spillt lan med gamlegutta :)Søk på google så finner dere det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Tror ikke de opnådde noe ved å fjerne Lan funksjonen. StarCraft II blir vel ett av de mest piratkopierte spilla noensinne.

Lenke til kommentar

Hvor mange spill som estimeres som pirat spiller ingen rolle, men hvor stor andel som antaes å være 'tapte salg'.

 

Men woa, kampjanen er jo dritkul. Hadde aldri trodd det skulle være så artig :wee: . Hadde sett for meg mange forrskjellige settings hvor du skulle bygge kjedelig base og 'destroy evil zorg', men neida :D .

Lenke til kommentar

Strategispillene var bedre før da de ikke var 3D (man trengte ikke bra grafikkort), hva i huleste trenger man det for?! Da kunne det zoomes ut uten at det gikk ut over ytelsen. Alle grafikkhorer kan drite og dra når det gjelder strategispill.

 

Jeg vil si at SC2 er på grensen til uspillbart. Alle enheter er så store og klumpete, har ikke sett maken. Sliter med å få oversikten når jeg spiller. Hype hype hype.

 

http://www.youtube.com/watch?v=s7k3ZM6bQx4

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Hvor mange spill som estimeres som pirat spiller ingen rolle, men hvor stor andel som antaes å være 'tapte salg'.

 

Men woa, kampjanen er jo dritkul. Hadde aldri trodd det skulle være så artig :wee: . Hadde sett for meg mange forrskjellige settings hvor du skulle bygge kjedelig base og 'destroy evil zorg', men neida :D .

 

Jepp. Fantastisk god variasjon i campaignen. Vil man bygge base og drepe ting, så spiller man multiplayer :) Noe som forøvrig også er kjempegøy

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Kjører samme oppsett som deg, bare dårligere CPU og mindre RAM.. Null problemer whatsoever. Litt lagg i oppstarten på missions, men det er som regel ferdig før ingame "cutscene" er ferdig.

 

Litt usikker på om jeg har på AA.. tror det? :p

 

Forøvrig: campaign = win! - Når får vi Heart of the Swarm?

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er et spm som har blitt gjentatt flere ganger.

 

Av dere som har Ati kort, hvordan "ytes" det i spillet?

 

Med spesifikasjonene nevnt i min signatur, vil jeg få noen ytelse problemer på 1920x1200 Ultra?

Jeg kan leve med uten AA hvis det skulle være svært krevende.

 

 

Har noe lignende oppsett bare at jeg har et 5870, spillet flyter relativt bra her med alt på fult, dog når Protoss sitt mothership er i nærheten av litt for mange bygninger/units slik at de får cloak effekten på seg, så merker jeg et FPS drop.

 

Men generelt sett så høres det ut som ATI sliter mer med spillet enn Nvidia.

 

Tusen takk!

 

Når det gjelder det å måtte være konstant på internet, jeg regner med det kun gjelder ved aktivering og Multiplayer? Internet tilgjengelighet er ikke det hele tatt et problem for meg, men greit å vite på forhånd.

 

Du må logge inn på battlenet hver gang du skal spille, så tror du må være på internett hele tiden, dog nå har ikke jeg plugga ut internettet å sjekka om jeg får logga på, eller om jeg detter ut av et oppdrag når jeg spiller singleplayer, så 100% sikker skal jeg ikke være.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...