Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en hver strategi som baserer seg på at fienden "ikke vet om den" eller "reagerer feil" kan ultimat argumenteres for at er "cheesing"

(hvis du kan transistione ut, selv om fienden reagerer riktig/vet om det, så vil jeg ikke nødvendivis kalt d cheesing tho)

Lenke til kommentar

romis, de fleste som er gått "pro" har allerede vært på et relativt høyt nivå med å bare "casual-gam'e" jeg vet ikke noe om ditt nivå, men om du som casual gamer er noe under top 10 i din master-league i ladder, så vil jeg si det er lite vits i å prve å gå "pro"

Lenke til kommentar

Jeg er enig med at proxy, 6-ling og scv/rine rush er litt cheesy. Men jeg synes de fleste såkalte cheese-strategiene er bare gode åpnere. Skjønner ikke at noen kan kalle noe et cheese som skjer etter 6-7 minutter, vet du ikke hva motstanderen har, er det mangel på scouting som er årsaken.

Lenke til kommentar

romis, de fleste som er gått "pro" har allerede vært på et relativt høyt nivå med å bare "casual-gam'e" jeg vet ikke noe om ditt nivå, men om du som casual gamer er noe under top 10 i din master-league i ladder, så vil jeg si det er lite vits i å prve å gå "pro"

Så det du antyder er at hvis du er under rank 10 i master så er det absolutt ingen mulighet for å gå profesjonell? Virker litt uklart for min del. :)

Lenke til kommentar

Nettopp. Men når det er sagt er nok sjangsen en i en million, men jeg skal i hvertfall gi mitt beste.

Tenker å innfri noen små vaner, det første er å vinne minst 5 games hver dag og stå opp klokken 06 hver dag for å spille to kamper før jeg stikker på skolen.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

De fleste er vel enige i at hvis flash og jaedong hadde gått over til sc2 ville de eid de fleste i løpet av et par uker.

Isåfall er de fleste i overkant bastante i mine øyne, det er et ganske tett opplegg med jevnt nivå, det er litt forskjell på de to spillene, og med så små forskjeller i nivå betyr det mao at det slett ikke er sikkert at man gjør det like bra. For all del, sier ikke at det ikke kan skje, men jeg tror det er langt fra så sikkert som endel tydeligvis skal ha det til.

AtW

Lenke til kommentar

Ingenting er sikkert, men ser ingen grunn til at de ikke skal eie opp de fleste i sc2 også.

Som sagt, jeg synes det er mange gode grunner

Det er jevnt nivå, små endringer i spillet kan gjøre relativt sett store forskjeller, fordi nivået er så jevnt. (feks at mekanikk teller mindre). Det er ikke nødvendigvis samme type folk som blir raskt gode, som er gode når man har spillt et spill en stund, eller et spill som er en viss alder. For all del, jeg tror veldig sikkert de blir veldig gode, men å bli dominerende er det ikke så mye som skal gå galt for at de ikke blir (om jeg ikke misforstår deg, når du sier "eie de fleste" så tolker jeg det som å eie folk i verdenstoppen, mao være på topp i verden, de kommer åpenbart til å være bedre enn svært mange av jordas totale antalle SC2-spillere :))

AtW

Lenke til kommentar

Er jo skrevet en post om akkurat denne sc1 vs sc2 diskusjonen på TL

SC1 vs SC2 diskusjon

Jeg aldri fulgte noe særlig med på SC1 progaming, men hadde det vært gøy om Flash, Jaedong, Bisu og resten av gjengen ble med over til SC2 (selv om jeg tviler på at de hadde vunnet et GSL på første forsøk). Hvorfor de ikke har byttet allerede, egentlig?

Penger, penger og mer penger :)

Ligger forsatt mer penger i sc1 for de alle største navnene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...