Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Hvorfor må det være så mange gode i Bronse "cup", trodde det bare skulle være dårlige der. Har møtt noen som var forferdelig dårlige som jeg eide hardt, men de fleste er faktisk gode.

Litt kjedelig å bli knust hardt nesten hver match.

Noen du møter kan være i silver-gold league, fordi matchmakingen skal se om du hører til i den leaguen du er. Samme når man er i Gold, man kan fort møte folk i Diamond League.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er fordi kartet i SC2 (så vidt jeg vet) ikke kan roteres. Det gjør at selv om alle enhetene er i 3D kan bakken og bygninger være i 2D. Det er jo lite vits å kaste bort ressurser på å rendre en vegg du aldri ser uansett. ;) (med mindre man kan snu husene? I såfall, hvordan gjør man det?)

En del terran bygninger kan fly, og har derfor modell rundt hele. Ettersom du kan fly de i hvilken retning du ønsker. Pylons roterer (tror jeg?). Men utenom dette vet jeg ikke.

De kan være "skapninger" om vi tenker rent teknisk, men det har uansett lite å si. Poenget er at vi ikke kan snu kameraet, og det frir opp veldig mye ressurser. Vi hadde noe lignende i Sacred 2. Kameraet går ganske høyt, men ikke så høyt at vi får se himmelen. Grunnen er fordi det ville krevd svært mye av PCen, så det ville ikke vært verdt det med tanke på hva man får vs hva det koster.

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som har problemer med at minerals, units, bygninger osv blir usynlige i noen kamper.

Hvordan fikser man dette problemet? Han har en bra PC, som er nyere og bedre enn min og jeg kjører på ultra. Så det skal ikke være noe problemer.

Edit: Han oppdatere drivere osv og det ser ut som at det er fikset, men vi får se hva som skjer etterhvert.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Er det en liga under bronse? Jeg ville nok ha havnet der... :blush:

Hvis jeg ikke tar feil så er det copper, synes jeg så noen skrive noe om copper.

Selv vant jeg 1 kamp og tapte 4 og havnet fortsatt i bronse.

Copper var kun i Fase 1 av betaen. Den ble senere fjernet, og nå er det Bronze istede, og de la til Diamond League istede for å ha Platinum som maks.

Lenke til kommentar

Var det ATWindsor jeg diskuterte med om hvor lang tid det tar å få ferdig hele serien? I følge Blizzard har de visst estimert 18 måneder på å få ferdig andre del, som handler om Zerg.

Noe som kan forklare dette er at de to ekspansjonene visstnok skal bli veldig forskjellige fra hverandre. Zerg er mer som en RPG, og man skal "power up" Kerrigan. Protoss handler om diplomati, hva nå det måtte bety. Det blir nok RTS i bunnen, men med forskjellige måter å gjøre det på.

Man må ikke ha konstatt internett tilkobling mens man spiller. Har ikke testet å start campeign uten å logge inn enda, men merket at jeg mista tilkobling til battle.net i noen sekunder, og fikk en melding om at jeg ikke kunnne få achievements da. Men fikk fortsatt lov til å spille.

Man får lov til å fortsette om man mister tilkoblingen underveis. Man kan også avslutte spillet og starte opp igjen senere uten å trenge tilkobling. Restarter man maskinen derimot, trenger man tilkobling på nytt for å starte opp spillet. Jeg fikk erfare dette i går da nettet forsvant mesteparten av dagen og en av de første løsningene mine var å restarte maskinen... Det ble fort kjedelig. :(

Er dette virkelig tilfelle? Det er da høyst uakseptabelt. Må man ty til piratkopiering for at ikke Blizzard skal ta fra en muligheten for å spille etter tilfeldige kriterier som de selv velger? Det er nesten så jeg vurderer å sende spillet tilbake til der jeg kjøpte det i protest. Og hva jeg eventuelt gjør etterpå vil jeg ikke fortelle til moralpolitiet...

Lenke til kommentar
Selvfølgelig blir det problemer med innlogging på release dagen. Hvor mange hundre tusen tror du ikke kjøper spillet og skal logge seg på? Skal se at etter et par dager så funker det nok fint igjen.

Selv hadde jeg kun små problemer med å logge på. De 2 første gangene tok det VELDIG lang tid uten at noe skjedde, så tredje gangen jeg prøvde, var den pålogga nesten før jeg kunne blunke.

Kalles vel vanligvis bad luck eller?

Hva er poenget med innlegget ditt? Mener du virkelig at betalende kunder skal finne seg i slikt tull? Det er en ting at online-delen kan ha problemer, men dette låser også ute folk som spiller singleplayer. Det kalles ikke "bad luck", men direkte ufyselig behandling av ærlige kunder.

Samtidig som ærlige kunder som meg måtte vente med å spille, så jeg at de som piratkopierte kunne spille i vei allerede på lanseringsdagen, hvis ikke før (butikkene fikk nemlig spillet inn i god tid før lanseringsdagen).

Blizzard promoterer med dette piratkopiering, og når ting i tillegg tyder på at de kan stenge meg ute fra spillet jeg har kjøpt hvis de mener det er riktig, så gjør man seg jo tanker om man ikke skal gjøre som Blizzard legger opp til, og rett og slett glemme å være ærlig.

Lenke til kommentar

Hva er det du vrøvler om. Antar han du siterer henviser til wow og hvordan ting har vært på ekspansjons/patchdager. Selvsagt spiller det en rolle om flere hundretusener, om ikke millioner logger på mot samme server samtidig. Dette skjønner du også kan skape problemer. Nå gikk det glatt. Jeg, som de fleste andre hadde null problemer. Og ja, om du feks prøver å jukse så vil jeg sette pris på at Blizzard kaster deg på huet og ræva ut av spillet til tross for at du har betalt spillet. Du har akseptert en avtale og må forholde deg til denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Synes at proposjonene på unitene er litt latterlige. Når uniter er større enn byggningene.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Var det ATWindsor jeg diskuterte med om hvor lang tid det tar å få ferdig hele serien? I følge Blizzard har de visst estimert 18 måneder på å få ferdig andre del, som handler om Zerg.

Det jeg har diskutert tidligere i tråden er hvor mye løenger tid det hadde tatt å lage spillet om første utgave hadde 30 missions med 10 missons fra hver rase, istedet for 30 missions fra en. Husker ikke om det var med deg jeg diskuterte det dog.

AtW

Lenke til kommentar

Tror det er fordi kartet i SC2 (så vidt jeg vet) ikke kan roteres. Det gjør at selv om alle enhetene er i 3D kan bakken og bygninger være i 2D. Det er jo lite vits å kaste bort ressurser på å rendre en vegg du aldri ser uansett. ;) (med mindre man kan snu husene? I såfall, hvordan gjør man det?)

Edit: Jeg bestilte ny PC kun for SC2, men ser nå at jeg ikke hadde trengt det. Selv med bare 2GB RAM og GeForce 8500GT er det svært sjelden det er noe hakking. Det er sinnsyke loading-tider av og til, og en del missions kan hakke i starten, men ellers er det ikke noe problem.

Trykk på "delete" knappen eller "insert".

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående registreringa på battle.net

fikk kjøpt spillet i dag(på lefdal til 299 :new_woot: )

og prøvde å få lagd meg konto hos battle.net for å få registrert serialen, får registrert meg, men får ikke verfiseringsmail, dermed får jeg ikke bekrefta kontoen og får da heller ikkeregistrert serialen,..

noen som kan hjelpe meg med hva som kan gjøres?

ps: har prøvd å få verfisseringsmail noen ganger nå, uten å lykkes..

er hotmailkonto så burde jo gå fint det?

Lenke til kommentar

Hva er det du vrøvler om. Antar han du siterer henviser til wow og hvordan ting har vært på ekspansjons/patchdager. Selvsagt spiller det en rolle om flere hundretusener, om ikke millioner logger på mot samme server samtidig.

Selvfølgelig gjør det det rent teknisk, men det bør ikke være et problem for å få spille spillet offline.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig blir det problemer med innlogging på release dagen. Hvor mange hundre tusen tror du ikke kjøper spillet og skal logge seg på? Skal se at etter et par dager så funker det nok fint igjen.

Selv hadde jeg kun små problemer med å logge på. De 2 første gangene tok det VELDIG lang tid uten at noe skjedde, så tredje gangen jeg prøvde, var den pålogga nesten før jeg kunne blunke.

Hva er poenget med innlegget ditt? Mener du virkelig at betalende kunder skal finne seg i slikt tull? Det er en ting at online-delen kan ha problemer, men dette låser også ute folk som spiller singleplayer. Det kalles ikke "bad luck", men direkte ufyselig behandling av ærlige kunder.

Samtidig som ærlige kunder som meg måtte vente med å spille, så jeg at de som piratkopierte kunne spille i vei allerede på lanseringsdagen, hvis ikke før (butikkene fikk nemlig spillet inn i god tid før lanseringsdagen).

Blizzard promoterer med dette piratkopiering, og når ting i tillegg tyder på at de kan stenge meg ute fra spillet jeg har kjøpt hvis de mener det er riktig, så gjør man seg jo tanker om man ikke skal gjøre som Blizzard legger opp til, og rett og slett glemme å være ærlig.

Poenget var vel å få folk til å forstå at når et så populært spill som SC2 blir gitt ut kan aktiveringsserverne få problemer. Men med tanke på at jeg fortsatt ikke har sett alt for mye klaging eller en eneste nyhetsoverskrift om at det ble kluss med aktivering og innlogging, så tar jeg det som at det generelt sett ikke var noe problem.

Kan si meg enig i at det ikke var et helt heldig valg å låse SP fram til man logger inn på bnet, men er i hvertfall mye bedre DRM enn hva andre utgivere har brukt tidligere. Du kan bringe fram det hele med "lesser of two evils" og alt det der, men om det blir litt problemer på release dagen, så har jeg ingen problemer med det. Med tanke på ryktet Blizzard har, og fra trailere og replays på youtube, så var jeg 99% sikker på at spillet ville vært ventetiden. Heldigvis var jeg ikke uheldig med inlogging og fikk spilt første dagen.

Du kan snakke så mye du vil om at Blizzard promoterer piratkopiering, men for min del så ser jeg på folk som klager på relativt harmløs DRM som at de ser etter en unnskyldning for å piratkopiere. Kanksje samvittigheten ikke tar sånn en støyt for dem hvis de har en unnskyldning. Ikke vet jeg, men imo er det blitt alt for stor fokus på det å klage på DRM. Selv om det er noen spill som fortjener det, så gjør ikke SC2 det.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at dette er kanskje en av de mest smertefrie launches av et så stort spill på lenge. Man kan f.eks se på BC2 sin :whistle:

At Blizzard oppfordrer til piratkopiering? Latterlig. Jeg er ikke for Blizzard sin politikk rundt oppkobling til battle.net. Men at noen problemer med launch skal oppfordre til noe ulovlig? Nei bruk andre dårlige unnskyldninger når du skal rettferdiggjøre slikt, det gjør jeg.

Lenke til kommentar

Poenget var vel å få folk til å forstå at når et så populært spill som SC2 blir gitt ut kan aktiveringsserverne få problemer. Men med tanke på at jeg fortsatt ikke har sett alt for mye klaging eller en eneste nyhetsoverskrift om at det ble kluss med aktivering og innlogging, så tar jeg det som at det generelt sett ikke var noe problem.

Kan si meg enig i at det ikke var et helt heldig valg å låse SP fram til man logger inn på bnet, men er i hvertfall mye bedre DRM enn hva andre utgivere har brukt tidligere. Du kan bringe fram det hele med "lesser of two evils" og alt det der, men om det blir litt problemer på release dagen, så har jeg ingen problemer med det. Med tanke på ryktet Blizzard har, og fra trailere og replays på youtube, så var jeg 99% sikker på at spillet ville vært ventetiden. Heldigvis var jeg ikke uheldig med inlogging og fikk spilt første dagen.

Hvorfor bør folk forstå dette? Er det ikke blizzard som bør forstå dette? Og de bør samtidig forstå at spillet blir cracket uansett? Jeg skjønner ikke greia, hvorfor skal man liksom finne seg i slikt når det er totalt unødvendig?

AtW

Lenke til kommentar

Noe som kan forklare dette er at de to ekspansjonene visstnok skal bli veldig forskjellige fra hverandre. Zerg er mer som en RPG, og man skal "power up" Kerrigan. Protoss handler om diplomati, hva nå det måtte bety. Det blir nok RTS i bunnen, men med forskjellige måter å gjøre det på.

18 måneder med start når? Når Wings ble utgitt? For seks måneder siden? Fra jul?

Høres litt tvilsomt ut om Heart of the swarm blir RPG/RTS, men det trenger ikke være så drastisk forskjell. Vi har allerede en ganske bra RPG-bit og helter, så alt de trenger å gjøre er å utdype det nærmere. Vi vil jo naturligvis ha Kerrigan som hovedperson i stedet for Raynor, og jeg tviler på at zerger setter seg ned og forsker på ting de har stjålet. De er mer interessert i å ødelegge alt de kommer over, enten det beveger seg eller ikke. Kanskje vi kan heller mutere nye krefter til helte-Kerrigan vi kan bruke i kampanjen i stedet for til enhetene? Og uansett hvor mektig hun er vil det jo være idioti å gå opp mot to store hærer helt alene, uten å bry seg om sin egen hær. ;)

Når det gjelder protoss og diplomati vil jeg tippe vi kan påvirke forskjellige klaner og grupper. Kanskje vi kan velge å støtte Raynor, Mengsk eller Dark Templar? Historien kan utvikle seg forskjellig etter hvilke valg vi tar. :)

Det eneste jeg er litt bekymret for er om det tar for lang tid å utvikle expansionene, så allerede i Heart of the swarm kan grafikken begynne å bli litt utdatert. Om det tar 18 å utvikle en expansion snakker vi tre år til vi har protoss-expansionen. Det er lenge i spillverdenen. :ermm:

Lenke til kommentar

Blizzard er ikke på noen måte banebrytende på grafikk. Har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. De prøver å lage spill for massene, ikke de ytterst få som bytter skjermkort hver gang det kommer et nytt og marginalt bedre til 5000 spenn. Ergo, spillet ser pent ut i dag, men det finnes garantert mengder av spill med mindre tegneseriepreg, mer naturtro og krevende grafikk enn det du finner i SC2 og grafikken i SC2 kan ikke bli utdatert slik jeg ser det.

Har forøvrig spilt SC1 siden start, tok det frem igjen da beta2 var over, ser greit ut for meg den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...