Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

MNjnanaananaa jeg føler jeg får gjort mer med mine egenskaper når det gjelder mekanismer i 4v4 enn 1v1 når det gjelder slike repeterende oppgaver (creep, larva osv) iforhold til 1v1 hvor jeg også må ta hensyn til roach eller baneling, ling/muta? osv sovosvosvosv

Noen må gjerne bli med på å klatre oppover stigen, men det får være en annen sak ;) .

Det er jeg forsåvidt enig i. Jeg spilte en god del 2v2 før, og følte jeg kunne slappe mer av, og heller fokusere på macroen min. Når jeg da senere gikk over til 1v1 igjen hadde jeg bedre macro, men måtte lære meg andre ting (som f.eks. å håndtere harass).

4v4 er for noobs men det er bare min mening da.sist gang jeg playa 4v4 var det sjukt lett men for deg som kansje er bronz(no offense) føler du at du kansje bli bedre av det men PERSONLIG MENER jeg at 4v4 er noobs only

Bør nok jobbe litt mer med parodieringsegenskapene mine.

Prøv å legge til "vennen", i tillegg til flere skrivefeil.

Will do!

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det steget til å virkelig ta tak i 1v1 er jævla vansjelig. Ikke uvanlig at jeg har vært 3 baser mot 1 terran og han har bare marines og kjører over meg fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre og ikke gjøre :p .

Å sette det ut i live og ikke bare følge drones+lings og håpe på det beste :) .

Protoss virker jo mye lettere ;) .

Edit: Så Romis, hvordan gikk "jeg skal bli best i verden"?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

'' jeg skal bli best i verden '' konseptet ble fort knust etter jeg forstod at jeg ikke hadde interesse nok i spillet til å kunne spille på et profesjonelt nivå. Det er ikke det at jeg ikke har tid eller krefter til det, det er rett og slett det at jeg ikke liker spillet nok til at jeg kommer til å satse stort på det. Akkurat nå er målet mitt å komme tilbake til Diamond for så å komme opp til top 10 i Master League.

Det gjelder vel bare for meg å finne akkurat det spillet som er stort nok til e-sport og som jeg virkelig brenner for. Men interessen er det selv om, det er ikke det. Men bare på et par andre måter jeg ikke kommer til å gå inn på nå, fordi det er en overraskelse til senere, og en helt egen historie. :)

Gøy at du fortsatt husker meg. Har ikke vært så aktiv i denne tråden som jeg har villet.

Det steget til å virkelig ta tak i 1v1 er jævla vansjelig. Ikke uvanlig at jeg har vært 3 baser mot 1 terran og han har bare marines og kjører over meg fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre og ikke gjøre :p .

Å sette det ut i live og ikke bare følge drones+lings og håpe på det beste :) .

Protoss virker jo mye lettere ;) .

Edit: Så Romis, hvordan gikk "jeg skal bli best i verden"?

Protoss er sånn ca sånn her:

3 Gate - Robo

4 Gate - Ta med deg probe og sett igang å warpe inn med timing attack

2 Gate - Stargate

6 Gate Robo med expand

Stort mer enn det finnes det egentlig ikke, iallefall ikke som opener.

Lenke til kommentar

Nei, nei. Jeg driter i åpnere :p .

Det blir som regel 13 pool, og exctractor på 12 eller 13, og tar det derifra, hvor alt går skit.

Problemet blir å reagere på motstander om jeg burde gå roach, baneling eller lair og sånne ting.

Jeg ønsker såklar t å passe inn i enten plat eller diamond med en gang, men slik er det da ikke :p .

Jeg skulle gjerne tapt hvor jeg kunne skjønt hvorfor jeg tapte annet enn at jeg var for dårlig ;) .

Og såklart spille jeg zerg, for det er så jævla unikt og sært :p . Eller fordi det passer min stil bedre om å sprute innom her og nå og ta det derifra.

Eller egentlig det å ha mulighet til å følge for eksempel funday monday.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Protoss er sånn ca sånn her:

3 Gate - Robo

4 Gate - Ta med deg probe og sett igang å warpe inn med timing attack

2 Gate - Stargate

6 Gate Robo med expand

Stort mer enn det finnes det egentlig ikke, iallefall ikke som opener.

wooow er du seriøs her?

(dette er et seriøst spørsmål) for jeg gidder ikke ta jobben med å liste opp en haug med andre openers i diverse matchups vist d der var bare kødd (jeg tar ikke internett ironi særli lett :p )

Lenke til kommentar

Det blir som regel 13 pool, og exctractor på 12 eller 13, og tar det derifra, hvor alt går skit.

Problemet blir å reagere på motstander om jeg burde gå roach, baneling eller lair og sånne ting.

Jeg ønsker såklar t å passe inn i enten plat eller diamond med en gang, men slik er det da ikke :p .

13 pool er veldig tidlig, og du må være veldig aggressiv for å rettferdiggjøre det (noe du sjeldent har mulighet til med pool seinere enn 10 pga wall). 15 hatch 14 pool kan forsvares på de fleste maps, men ville gått 15 pool i ZvZ.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne tapt hvor jeg kunne skjønt hvorfor jeg tapte annet enn at jeg var for dårlig ;) .

Du er for dårlig fordi du driter i åpnere.

Din "som regel" åpning, er dårligere enn 7-8-9 pool, 14 gas 14 pool, 15 pool, 17 gas, 15 hatch 14/16 pool, 11 pool / 18 hatch, osv.

Du begynner spillet med å ha en dårligere start enn alle fornuftige spillere.

Det er i hvert fall første grunn til at du taper :)

Lenke til kommentar

Når man snakker om ting som skjer på en viss food for zerg, f.eks 14 pool. Mener man da at man bygger poolet på 15 drones, slik at det står 14 etterpå (grunnet tapet av en drone) og i "build order" etter matchen? Eller bygger man 14 pool på 14 food, slik at det står 13 i "build order" etter matchen? :)

Takk!

Lenke til kommentar

Når man snakker om ting som skjer på en viss food for zerg, f.eks 14 pool. Mener man da at man bygger poolet på 15 drones, slik at det står 14 etterpå (grunnet tapet av en drone) og i "build order" etter matchen? Eller bygger man 14 pool på 14 food, slik at det står 13 i "build order" etter matchen? :)

Takk!

Man mener at når man gjør noe, står det X der.

Så 15 hatch 14 pool, er å ha 15 supply, deretter bygge hatchery, vente til man man har nok, bygge spawning pool, og sitte igjen med 13 supply (fordi du ikke bygde noen ting mellom hatchery og spawning pool).

Lenke til kommentar

er d noen flere enn meg her som sliter med at de gjør dumme strategier når d virkelig gjelder?

f.eks pleier jeg alltid å 2raxe expande eller 1rax pressure inntil 2fact hellion i TvZ, men når jeg spiller mot noen jeg virkelig <<TRENGER>> å slå, så..... føler jeg bare en need til å gjør dumme ting som 3rax all inns etc etc.... d ender alltid dårlig.... eller så misser jeg på 2rax timingen osv osv.... blir faktisk direkte forbanna.... noen som opplever dette?

Lenke til kommentar

er d noen flere enn meg her som sliter med at de gjør dumme strategier når d virkelig gjelder?

f.eks pleier jeg alltid å 2raxe expande eller 1rax pressure inntil 2fact hellion i TvZ, men når jeg spiller mot noen jeg virkelig <<TRENGER>> å slå, så..... føler jeg bare en need til å gjør dumme ting som 3rax all inns etc etc.... d ender alltid dårlig.... eller så misser jeg på 2rax timingen osv osv.... blir faktisk direkte forbanna.... noen som opplever dette?

Gjør det hele tida sjøl. Har så vanskelig for å slå protoss som 4 gater, og hver gang jeg ser at jeg skal spille mot protoss mister jeg helt kontrollen. Klarer ikke beholde roen :blush:

Lenke til kommentar

Kom over noen intressante bilder her :)

Generell race win siste mnd

Verdensbasis

Korea:

Korea

Vet ikke hva det er tatt utgangspunkt i, men uansett artig info.

Ser jo fort hvordan toss utvikler seg i korea lol.

Hurra, nå kan jeg klage over at protoss er underpowered, og at det er derfor jeg ikke gjør det bedre :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...