Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Du gnurk du gnurk.

Ingen gidder lengre diskutere med deg, er jo som å stå å stange hodet i veggen igjen og igjen:)

 

MEN tyler har ikke lagt særli mye tid inn i sc2 sammenlignet med mange andre, han har ikke samme forståelse av units, han kritiserer spillere som idra (som har spilt et absurd anntall games) for å ikke teste ut strategier nok, men tyler selv har virkeli ikke prøvd å bare gå death ball blindt om og om igjen, resultatene ville vært slående, tro meg :)

 

Tyler var vel en av dem aller første som begynte spille sc2 beta osv.

Vant en del turneringer i starten osv. Gikk da under navnet nony....

 

Nok en feil av deg ;)

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det som er problemet er når vanlige forumbrukere, og folk som er gode, men mangler samme erfaring og kunnskap, slik som Tyler, kritiserer dem for å ikke være "kreative" nok, og henviser til at de har gode erfaringer med andre builds.

 

 

Hvor er det folk får det fra at Tyler har liten forståelse for spillet? Han var blant de aller beste spillerne i Brood War, og IdrA selv er enig i at hans forståelse av hvordan spillet fungerer er på høyde med, om ikke bedre enn hans egen. IdrA har heller ikke prøvd ut alle mulige builds så godt som han burde. Ingen spillere har prøvd alt, så å være mer kreative er essensielt for at spillet skal balanseres og utvikle seg.

Lenke til kommentar

Du gnurk du gnurk.

Ingen gidder lengre diskutere med deg, er jo som å stå å stange hodet i veggen igjen og igjen:)

 

MEN tyler har ikke lagt særli mye tid inn i sc2 sammenlignet med mange andre, han har ikke samme forståelse av units, han kritiserer spillere som idra (som har spilt et absurd anntall games) for å ikke teste ut strategier nok, men tyler selv har virkeli ikke prøvd å bare gå death ball blindt om og om igjen, resultatene ville vært slående, tro meg :)

 

Tyler var vel en av dem aller første som begynte spille sc2 beta osv.

Vant en del turneringer i starten osv. Gikk da under navnet nony....

 

Nok en feil av deg ;)

mhm og da var jo skillnivået mye høyere enn nå....

i tillegg er det jo nesten ikke forandra noe siden den gang, der tok du meg

 

f10-n

Lenke til kommentar

Noen folk er bare helt ekstremt irriterende! Fy faen.

Vant nettopp et game etter 1h20m. De siste 40 minuttene jakta jeg på hans ene medivac med marines i. Problemet er at jeg hadde en del MMM, pluss en haug med battle cruisers. De er jo jævla treige. I tillegg hadde han startet bygging av en del command centers rundt omkring som jeg måtte finne. Mens han droppa i basen min og prøvde å gjøre litt faenskap, så stakk han av ut i intet (dette var på et av de største 4p-mapene) og jeg måtte følge etter. Det tok en evighet, og faen så forbanna jeg ble etter hvert. Han bare "shall we call it a draw?". Usportslig dritt. Jeg hadde jo 20k min og gas, og han hadde ingenting, og jeg hadde 200supplyarmy og han 8, og så gidder han ikke å gi seg. Fjomp.

Lenke til kommentar

Herregud jeg ler nå!

 

Spilte akkurat en game mot en protoss som prøvde å 4gate meg ( jeg er protoss selv ) det gikk altså ikke så bra:

 

Meg: There once was a Protoss that tried to 4gate

Meg: He lost

Han: Oh a nerd

MonkOfMojo has left the game

 

Noen folk er bare helt ekstremt irriterende! Fy faen.

Vant nettopp et game etter 1h20m. De siste 40 minuttene jakta jeg på hans ene medivac med marines i. Problemet er at jeg hadde en del MMM, pluss en haug med battle cruisers. De er jo jævla treige. I tillegg hadde han startet bygging av en del command centers rundt omkring som jeg måtte finne. Mens han droppa i basen min og prøvde å gjøre litt faenskap, så stakk han av ut i intet (dette var på et av de største 4p-mapene) og jeg måtte følge etter. Det tok en evighet, og faen så forbanna jeg ble etter hvert. Han bare "shall we call it a draw?". Usportslig dritt. Jeg hadde jo 20k min og gas, og han hadde ingenting, og jeg hadde 200supplyarmy og han 8, og så gidder han ikke å gi seg. Fjomp.

 

Jeg elsker for som cheeser, så klarer de det ikke, og lifter alle bygningene og flyr inn i alle hjørnene av kartet. Det er sååå gøy atte. -.-

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke å ta medivacen hans for å vinne? Og du kunne vel bare bygd noen vikings? Greit nok usportslig opptreden, jeg er enig i det, men virker som du kunne spart deg litt tid :)

 

AtW

Jeg hadde 200 supply, så det tok en stund før jeg beit i det sure eplet og drepte mine egne units for å bygge nettopp vikings (problemet er at også vikings er temmelig treige)

 

Jeg trodde jeg hadde leita over hele kartet etter siste command centeret, men han hadde gjemt et som jeg ikke fant. Siden jeg ikke fant flere CC trodde jeg at jeg måtte drepe siste uniten hans også...

Lenke til kommentar

Du gnurk du gnurk.

Ingen gidder lengre diskutere med deg, er jo som å stå å stange hodet i veggen igjen og igjen:)

 

MEN tyler har ikke lagt særli mye tid inn i sc2 sammenlignet med mange andre, han har ikke samme forståelse av units, han kritiserer spillere som idra (som har spilt et absurd anntall games) for å ikke teste ut strategier nok, men tyler selv har virkeli ikke prøvd å bare gå death ball blindt om og om igjen, resultatene ville vært slående, tro meg :)

 

Tyler var vel en av dem aller første som begynte spille sc2 beta osv.

Vant en del turneringer i starten osv. Gikk da under navnet nony....

 

Nok en feil av deg ;)

mhm og da var jo skillnivået mye høyere enn nå....

i tillegg er det jo nesten ikke forandra noe siden den gang, der tok du meg

 

f10-n

 

Å du tror ikke han har spilt konstant siden det å utviklet seg sammen med spillet?

Lenke til kommentar

Du gnurk du gnurk.

Ingen gidder lengre diskutere med deg, er jo som å stå å stange hodet i veggen igjen og igjen:)

 

MEN tyler har ikke lagt særli mye tid inn i sc2 sammenlignet med mange andre, han har ikke samme forståelse av units, han kritiserer spillere som idra (som har spilt et absurd anntall games) for å ikke teste ut strategier nok, men tyler selv har virkeli ikke prøvd å bare gå death ball blindt om og om igjen, resultatene ville vært slående, tro meg :)

 

Tyler var vel en av dem aller første som begynte spille sc2 beta osv.

Vant en del turneringer i starten osv. Gikk da under navnet nony....

 

Nok en feil av deg ;)

mhm og da var jo skillnivået mye høyere enn nå....

i tillegg er det jo nesten ikke forandra noe siden den gang, der tok du meg

 

f10-n

 

Å du tror ikke han har spilt konstant siden det å utviklet seg sammen med spillet?

nei jeg tror ikke det (ettersom han sa det konstant i tidligere state of the games

men det kan jo være at han lyver raua av seg selvfølgeli, men da stoler jeg jo faktiss enda mindre på d han sier

(han spiler vist aktivt atm tho) men utifra resultatene og replays jeg har sett av ham, henger han enten litt etter i PvZ, eller så prøver han frem en ny stil om og om igjen og den ser ikke ut til å produsere særli gode resultater

Lenke til kommentar

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/1971759389?page=2

 

vet ikke va slags nerf dette blir, men personli liker jeg PvP atm, det er ganske mange strategier man kan gjøre :)

 

(vet jo ikke hva forandringen er) men jeg er litt redd for at nerfen kommer til å ha for mye å si i de andre matchupsene

ganske mange strategier? Alt som innebærer fast expansion eller teching taper fort mot en ordentlig 4 gate.

Lenke til kommentar

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/1971759389?page=2

 

vet ikke va slags nerf dette blir, men personli liker jeg PvP atm, det er ganske mange strategier man kan gjøre :)

 

(vet jo ikke hva forandringen er) men jeg er litt redd for at nerfen kommer til å ha for mye å si i de andre matchupsene

ganske mange strategier? Alt som innebærer fast expansion eller teching taper fort mot en ordentlig 4 gate.

selvfølgelig, man kan ikke gjøre FAST expansion, man kan fortsatt gjøre expansion builds atm tho

som 3gate robo expand

eller blinkstalker expand

 

edit: og teching fungerer jo fint mot 4gate bare du ikke tabber deg med forcefields og unit posisjonering

(spesielt om du 3stalker rusher, så blir teching mye enklere)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/1971759389?page=2

 

vet ikke va slags nerf dette blir, men personli liker jeg PvP atm, det er ganske mange strategier man kan gjøre :)

 

(vet jo ikke hva forandringen er) men jeg er litt redd for at nerfen kommer til å ha for mye å si i de andre matchupsene

ganske mange strategier? Alt som innebærer fast expansion eller teching taper fort mot en ordentlig 4 gate.

selvfølgelig, man kan ikke gjøre FAST expansion, man kan fortsatt gjøre expansion builds atm tho

som 3gate robo expand

eller blinkstalker expand

 

edit: og teching fungerer jo fint mot 4gate bare du ikke tabber deg med forcefields og unit posisjonering

(spesielt om du 3stalker rusher, så blir teching mye enklere)

Det blir ikke mye enklere med mindre du finner pylonen. 3 korean stalkers er en risky build imo.

Lenke til kommentar

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/1971759389?page=2

 

vet ikke va slags nerf dette blir, men personli liker jeg PvP atm, det er ganske mange strategier man kan gjøre :)

 

(vet jo ikke hva forandringen er) men jeg er litt redd for at nerfen kommer til å ha for mye å si i de andre matchupsene

ganske mange strategier? Alt som innebærer fast expansion eller teching taper fort mot en ordentlig 4 gate.

selvfølgelig, man kan ikke gjøre FAST expansion, man kan fortsatt gjøre expansion builds atm tho

som 3gate robo expand

eller blinkstalker expand

 

edit: og teching fungerer jo fint mot 4gate bare du ikke tabber deg med forcefields og unit posisjonering

(spesielt om du 3stalker rusher, så blir teching mye enklere)

Det blir ikke mye enklere med mindre du finner pylonen. 3 korean stalkers er en risky build imo.

nå generaliserer du jo veldi...

så lenge det ikke er en gigantisk åpen map (eller dobbelt-ramp) så går jo dette helt fint med ok unit controll+1 aktiv probe

 

selvfølgeli om du sliter med å kontrollere units seperat så blir jo dette veldi vanskeli, men da ligger jo problemet et annet sted enn i buildet

Lenke til kommentar

Generaliserer? Jeg sier bare at dersom du blir 4gatet, og ikke finner pylonen / proben hans med stalkerene dine er du død. Derfor er det risky. Builden avhenger av at du finner pylonen.

men på visse maps vil du jo være garantert å finne pylonen, ergo denne risken eksiterer ikke... (for eksempel scrap station,metalopolis(vist ikke close posistion seff) etc

jeg ville ikke gjort et 3stalker rush på for eksempel tal'darim tho...

Lenke til kommentar

Generaliserer? Jeg sier bare at dersom du blir 4gatet, og ikke finner pylonen / proben hans med stalkerene dine er du død. Derfor er det risky. Builden avhenger av at du finner pylonen.

men på visse maps vil du jo være garantert å finne pylonen, ergo denne risken eksiterer ikke... (for eksempel scrap station,metalopolis(vist ikke close posistion seff) etc

jeg ville ikke gjort et 3stalker rush på for eksempel tal'darim tho...

En kan jo ikke garantere at man finner pylonen. Kanskje det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Generaliserer? Jeg sier bare at dersom du blir 4gatet, og ikke finner pylonen / proben hans med stalkerene dine er du død. Derfor er det risky. Builden avhenger av at du finner pylonen.

men på visse maps vil du jo være garantert å finne pylonen, ergo denne risken eksiterer ikke... (for eksempel scrap station,metalopolis(vist ikke close posistion seff) etc

jeg ville ikke gjort et 3stalker rush på for eksempel tal'darim tho...

En kan jo ikke garantere at man finner pylonen. Kanskje det dummeste jeg har hørt.

eh jo man kan det? ... det handler om å være aktiv og fokusert

 

edit: det gjelder jo som sagt ikke absolutt alle maps, men på maps som bl.a scrapstation så er det faktisk 100% safe, det kan være at du må ha en aktiv probe i tillegg til dine 3 stalkers

og du må selvfølgeli ikke være helt idiot og sitte med dine 40apm og holde hele armeen sammen.

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Så du kan være over alt til en hver tid de første 6 minuttene? Greit nok at du stikker innom alle locations det er logisk å putte en pylon.. men hva hvis han putter den på et ulogisk sted? Hva hvis han putter den ned ETTER du har scoutet der, og når du kommer tilbake og sjekker igjen, er det for sent?

 

Altså.. du kan ikke garantere noe som helst i SC2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...