Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger virkelig et godt spill nå og Starcraft 2 frister. Er SP lang? Frykter at jeg kommer til å bli skameid på MP :blush:

Det er rundt 30 oppdrag, så det alene holder en god stund. I tillegg har du achivements du kan prøve deg på (ødelegg statuene, la Raynor drepe fem fiender osv) om du er interessert i sånt. Som om ikke det er nok vil kampanjen fortsette i to expansions også, så det blir 80+ oppdrag til sammen. Så ja, det holder en stund. :p

Lenke til kommentar

Og en liten ting til, til de som vurderer Drop pod teknologien fra protoss research. IKKE gjør det. Jeg trodde det var nesten det samme som warp in, slik at units kom med en gang. Hvertfall det som står beskrevet. Slik er det ikke.

Tech Lab + Reactor i en er mye mye mye bedre.

Lenke til kommentar

Er plutselig ikke denne tråden stickyed lenger, eller er det bare meg som så feil før? Mener å tro at denne tråden var helt på toppen, og hadde anonsering foran seg.

Uansett, er det noen her som har lyst på en treningspartner til å diskutere strategier osv med? Har skype, så det er best om du har mikrofon.

Lenke til kommentar

Vil jeg kunne kjøre sc2 bra på denne dataen? http://www.dinside.no/396200/acer-aspire-5720zg

Nå husker jeg ikke helt spesifikasjonene mine, men jeg har problemer med å kjøre Red Alert 3. Tok likevel sjansen på Starcraft, og det går faktisk bedre, utrolig nok. Fikk en advarsel om at grafikkortet mitt av out of date, men valgte å ingonere advarselen, og det kjører jammen meg helt smoth. Kjører på seistenhundreogettellerannet og tolvhundreogettellerannet.

Lenke til kommentar

Tror det er fordi kartet i SC2 (så vidt jeg vet) ikke kan roteres. Det gjør at selv om alle enhetene er i 3D kan bakken og bygninger være i 2D. Det er jo lite vits å kaste bort ressurser på å rendre en vegg du aldri ser uansett. ;) (med mindre man kan snu husene? I såfall, hvordan gjør man det?)

Edit: Jeg bestilte ny PC kun for SC2, men ser nå at jeg ikke hadde trengt det. Selv med bare 2GB RAM og GeForce 8500GT er det svært sjelden det er noe hakking. Det er sinnsyke loading-tider av og til, og en del missions kan hakke i starten, men ellers er det ikke noe problem.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Tror det er fordi kartet i SC2 (så vidt jeg vet) ikke kan roteres. Det gjør at selv om alle enhetene er i 3D kan bakken og bygninger være i 2D. Det er jo lite vits å kaste bort ressurser på å rendre en vegg du aldri ser uansett. ;) (med mindre man kan snu husene? I såfall, hvordan gjør man det?)

En del terran bygninger kan fly, og har derfor modell rundt hele. Ettersom du kan fly de i hvilken retning du ønsker. Pylons roterer (tror jeg?). Men utenom dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dette var et overraskende bra spill. Jeg digget Dune 2 og Warcraft da disse spillene ble lansert på begynnelsen av 90-tallet (Dune 2 regnes som det første moderne RTS-spillet). Men Starcraft har jeg aldri spilt.

Ting jeg liker med SC 2:

- Muligheten til replays

- Konkurranseorientert multiplayer

- Bra singleplayer campaign-modus

- Finpolert

Akkurat nå spiller jeg singleplayer, slik at jeg ikke er helt grønn når jeg begir meg ut på mer konkurranseorientert multiplayer-spilling.

Vil forøvrig anbefale SC 2-replayene på YouTube (en kan lære mye av å se på replayen og lytte på kommentatorene, spesielt hvis man er nybegynner slik som meg).

Her er et parti mellom to svært sterke spillere: Masq og Tester (sistnevnte anses for å være en av de aller beste SC 2-spillerne). Partiet er kommentert av HunterStarcraft:

Anbefalte SC 2-kanaler på YouTube:

http://www.youtube.c...ser/HDstarcraft

http://www.youtube.c...HunterStarcraft

EDIT: Fant forresten dette stedet hvor man kan laste ned SC 2-replays:

http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Hvorfor må det være så mange gode i Bronse "cup", trodde det bare skulle være dårlige der. Har møtt noen som var forferdelig dårlige som jeg eide hardt, men de fleste er faktisk gode.

Litt kjedelig å bli knust hardt nesten hver match.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...