Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo reklame for coca cola som internasjonalt selskap fortsatt, så ser ikke grunnen til det? og policy-en er jo den samme uansett vilken lands-avdeling det er

POenget er at i Norge er ikke folk så opptatt av slikt. Er min teori i hvert fall.

 

Hva mener du er grunnen da?

Lenke til kommentar

Det samme som du sier men med fokus på andre områder, problemet ligger ikke i selskapene, men i folk som er villig til å sette sin tid og fokus på å organisere etc (f.eks starte teams) arrangørene er heller mangelvaren heller enn sponsorene, sponsorer kan nesten alltid finnes, så samt du kan garantere resultater

 

i tillegg er det ikke noe populasjon i Norge som er villig til å dedikere sitt liv til pro-gaming, pga du kan umulig tjene no særlig på d i forhold til vor dyrt land Norge er.

det er mye mer kost-effektivt å være pro-gamer i bl.a Ukraina/romania/sør korea etc

Lenke til kommentar

eller så skjønte han at jinro "cutter corners" og ville bruke dette til sin nytte?

 

d han gjorde var jo veldig all-inn, men det var jo ikke totalt, selv vist d hadde feilet så ville d nok være garantert å gjøre en viss skade så de kunne spilt videre, og han fortsatt kunne komt tilbake

 

vist noen skal blames for d der så er det jinro, han møtte ca den samme strategien 3 games på rad, og klarte bare håndtere det 2 ganger....

 

goody kommer til å bli knust av nestea tho, de gangene jeg har sett nestea spille mot mech har han knust det, og de gangene jeg har sett goody spille, har han gått mech -_-

Lenke til kommentar

Å reagere på en grådig build med et aggressivt svar er teit?

Vil si det var ganske overbevisende seiere.

 

Min kritikk hviler heller mot at jeg personlig hadde satt mer pris på mer action som i omgang nr 2. Ganske sikker på at jeg ikke skrev at det var teit gitt :p

 

Hvorfor er det overbevisende? Dette må være den minst krevende strategien Zerg kan komme med i en tidlig fase.

 

vist noen skal blames for d der så er det jinro, han møtte ca den samme strategien 3 games på rad, og klarte bare håndtere det 2 ganger....

 

Hva ville du gjort i hans posisjon med samme strategi med hensyn på å få så sterk økonomi så fort som mulig?

 

goody kommer til å bli knust av nestea tho, de gangene jeg har sett nestea spille mot mech har han knust det, og de gangene jeg har sett goody spille, har han gått mech -_-

 

Holder meg deg der Gnurk, Nestea vs Goody 2-0. Selv om jeg egentlig håper på at panzer generalen greier hevde seg, er fort gjort å heie på Eu gitt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

vist noen skal blames for d der så er det jinro, han møtte ca den samme strategien 3 games på rad, og klarte bare håndtere det 2 ganger....

 

Hva ville du gjort i hans posisjon med samme strategi med hensyn på å få så sterk økonomi så fort som mulig?

først vil jeg si at jeg mente å skrive 1 gang* han feila 2 ganger :p

 

nummer 2 så: mer aktiv scouting...

spesielt i den gamen han hadde starport, det koster så lite å få ut en viking før reactor for så å aktivt scoute+ snipe overlords før mutas er ute og det tjener du så mye på

i tillegg bare sende ut scv's litt ut

 

og bedre bygnings plassering kunne også hjulpet ham, da dette hadde skjedd 2 ganger, kunne han bygd litt mer sim-city det koster tross alt ikke xtra ressurser, men gjør d litt vanskeligere mot mutas senere, men likevel verd d med den risikoen

 

 

edit: btw jeg vil ikke gi intryk av at jeg sier at jeg hadde gjort det bedre, men nå er ike jeg pro-gamer og jeg har høyere forventing til en som bor i kroea

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

først vil jeg si at jeg mente å skrive 1 gang* han feila 2 ganger :p

 

nummer 2 så: mer aktiv scouting...

spesielt i den gamen han hadde starport, det koster så lite å få ut en viking før reactor for så å aktivt scoute+ snipe overlords før mutas er ute og det tjener du så mye på

i tillegg bare sende ut scv's litt ut

 

og bedre bygnings plassering kunne også hjulpet ham, da dette hadde skjedd 2 ganger, kunne han bygd litt mer sim-city det koster tross alt ikke xtra ressurser, men gjør d litt vanskeligere mot mutas senere, men likevel verd d med den risikoen

 

Ser ikke helt at at en viking eller 2 kunne gjort så mye med mindre han er veldig heldig, Morrow hadde kanskje mistet 1 eller 2 Ov's noe som betyr opp til 4 lings mindre og kanskje noen sekunder forsinkelse, men så hadde han sendt resten inn mot basen slik at queen kunne holdt dem unna. Den gassen som gikk inn for den starporten og den eller de vikingene kunne også blitt brukt tank og siege tech.

 

Mer sim er jeg enig i, spesielt bunkere, savnet bunkere bak rax. Kunne feks prøvd å fordele banes på rax og bunkere med lift micro.

 

Prøver bare diskutere andre scenarioer da jeg anser denne taktikken fra Zerg som kanskje litt for sterk i noen situasjoner med tanke på at Zerg kan produsere svært mange lings tidlig i spillet som gjør hverdagen inne i basen ganske kjip. ^^

Lenke til kommentar

først vil jeg si at jeg mente å skrive 1 gang* han feila 2 ganger :p

 

nummer 2 så: mer aktiv scouting...

spesielt i den gamen han hadde starport, det koster så lite å få ut en viking før reactor for så å aktivt scoute+ snipe overlords før mutas er ute og det tjener du så mye på

i tillegg bare sende ut scv's litt ut

 

og bedre bygnings plassering kunne også hjulpet ham, da dette hadde skjedd 2 ganger, kunne han bygd litt mer sim-city det koster tross alt ikke xtra ressurser, men gjør d litt vanskeligere mot mutas senere, men likevel verd d med den risikoen

 

Ser ikke helt at at en viking eller 2 kunne gjort så mye med mindre han er veldig heldig, Morrow hadde kanskje mistet 1 eller 2 Ov's noe som betyr opp til 4 lings mindre og kanskje noen sekunder forsinkelse, men så hadde han sendt resten inn mot basen slik at queen kunne holdt dem unna. Den gassen som gikk inn for den starporten og den eller de vikingene kunne også blitt brukt tank og siege tech.

 

Mer sim er jeg enig i, spesielt bunkere, savnet bunkere bak rax. Kunne feks prøvd å fordele banes på rax og bunkere med lift micro.

 

Prøver bare diskutere andre scenarioer da jeg anser denne taktikken fra Zerg som kanskje litt for sterk i noen situasjoner med tanke på at Zerg kan produsere svært mange lings tidlig i spillet som gjør hverdagen inne i basen ganske kjip. ^^

viking hadde gitt ham fri-scouting uten at speedlings kunne ødelagt no som helst, ovi killz er bare en bonus

Lenke til kommentar

viking hadde gitt ham fri-scouting uten at speedlings kunne ødelagt no som helst, ovi killz er bare en bonus

 

Ville det gikk han noe info han ikke visste fra før da? Han begynte å forsterke sin wall før Morrow angrep så han visste at det kom banes.

Men det kunne forsåvidt gitt han info om nøyaktig hvor mange banes og lings som ville angripe.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

da burde du vel strengt talt ikke løpt innom sc2 forums før du så dem :p

 

Det er jeg uenig i, i tråder som omhandler turneringer osv, greit nok. Men skal man liksom ikke kunne være i noen SC2-realterte tråder før man er helt oppdatert turneringsmessig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen her som spiller custom maps? Jeg har "som vanlig" slått meg helt på disse. Slik var det også i AoEII tiden, og nå er jeg på akkurat samme bølge.

 

Bruker mesteparten (for ikke å si all) tiden i SC2 på forskjellige CS-maps, med Marine Arena som en liten favoritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...