Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Kommer an på. Du vil kunne tjene mer hvis du har andre flere, men jo flere du har jo mindre effektivt miner de, og de koster jo penger og supply.

De vil mine med full effektivitet fram til du har 16 (2 per patch), og så vil hver enkelt du legger til fram til du har 24, være mindre effektive. Etter 24 tjener du ikke på å lage flere, men du bør likevel gjøre det slik at når du expander så får du "instant saturation" på expanden din også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det du har mer enn 2 per mineral begynner dem å danse rundt for å finne en ledig (med bare en som miner). For startbasen med 8 minerals, tror jeg ikke man tjener mye på å ha mer enn 2-3 "ekstra" ut over de 2 per mineral. Workers bruker da mye tid på å gå til ledige minerals.

 

Jeg spiller stort sett random og går sjeldent oversaturated med Zerg. Med Terran/Toss lager jeg workers hele tiden, ettersom man ikke kan spy ut 20 stk ved en expansion.

Lenke til kommentar

I det du har mer enn 2 per mineral begynner dem å danse rundt for å finne en ledig (med bare en som miner). For startbasen med 8 minerals, tror jeg ikke man tjener mye på å ha mer enn 2-3 "ekstra" ut over de 2 per mineral. Workers bruker da mye tid på å gå til ledige minerals.

 

Jeg spiller stort sett random og går sjeldent oversaturated med Zerg. Med Terran/Toss lager jeg workers hele tiden, ettersom man ikke kan spy ut 20 stk ved en expansion.

 

Det er vel folk som har kjørt analyser på dette. Man får mer ut av 3 workers per patch, men ikke på lngt nær 50% mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

I det du har mer enn 2 per mineral begynner dem å danse rundt for å finne en ledig (med bare en som miner). For startbasen med 8 minerals, tror jeg ikke man tjener mye på å ha mer enn 2-3 "ekstra" ut over de 2 per mineral. Workers bruker da mye tid på å gå til ledige minerals.

Se denne grafen som viser hvor mye du får etter hvert som du legger til workers. Her ser du at du har mye å tjene på å gå over 16 workers per base. Oversaturated er når du har mer enn 24 droner/SCV-er/prober på en mineral line, for da tjener du ikke lenger mer når du legger til workers.

 

Jeg spiller stort sett random og går sjeldent oversaturated med Zerg. Med Terran/Toss lager jeg workers hele tiden, ettersom man ikke kan spy ut 20 stk ved en expansion.

Med Terran/Toss bør man alltid ha workerproduksjon. Man kan kanskje stoppe når man har godt over 100 supply, men det er ikke vits å stoppe før.

Lenke til kommentar

Ska sei! Flott graf!

 

Min analyse var en gang mot computer på easy med toss hvor jeg så at workers løp langt mer fra mineral til mineral når jeg bygget >19. Når jeg hadde 21-22 workers var det alltid minst en som løp "feil", og det så langt mindre effektivt ut - noe grafen forøvrig fint viser.

Lenke til kommentar

Med Terran/Toss bør man alltid ha workerproduksjon. Man kan kanskje stoppe når man har godt over 100 supply, men det er ikke vits å stoppe før.

Å ha godt over 100 supply vil jo i så fall bare gi mening hvis du miner på 4 baser samtidig...

Lenke til kommentar

Med Terran/Toss bør man alltid ha workerproduksjon. Man kan kanskje stoppe når man har godt over 100 supply, men det er ikke vits å stoppe før.

Å ha godt over 100 supply vil jo i så fall bare gi mening hvis du miner på 4 baser samtidig...

Tror han mente at du burde fortsette å produsere workers til du har 100 supply totalt, for så å stoppe.

Lenke til kommentar

Hvordan går man fra bronze til silver? Får en følelse av at systemet er designet så man ligger rundt 50 % win loss ratio, men lurer på hvordan jeg kommer meg videre?

 

Du må vinne jevnlig mot folk som er litt høyere. Hvis du taper mot bronze-spillere en god del vil du heller ikke bli matchet mot silver-spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du vil bli en bedre spiller, fokuser på macro, ikke micro.

Macro = produsere units

Micro = styre units

 

F.eks for protoss så skal du ha ca 4 produksjonsbygninger pr base. Disse skal produsere units kontinuerlig.

 

Dårlig eksempel på Protoss med tanke på warp-in units.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...