Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det ikke an å høyreklikke på navnet hans på scoreboardet eller chattevinduet, og så legge ham til? Det mener jeg gikk an i betaen, i alle fall.

Folk du spiller mot kan du vel legge til på et vis, men er snakk om folk som sender deg en /tell eller lignende, med de så virker det som det bare er mulig å spørre om email/character code for å få lagt de til på vennelista.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Yay, har dette blitt en Mac vs PC-diskusjon? Selv spiller jeg på en MacBook Pro i7, og det fungerer helt OK, og har ikke merket stort til mange av disse feilene folk skal ha opplevd på OSX.

Og ellers vil jeg si at forskjellen fra Mac til PC ikke er så forbasket stor lenger, mange av mytene som Apple bruker mot PC er omtrent ti år gamle, min Windows 7-maskin er minst like stabil som Snow Leopard, så forskjellen er ganske så minimal. Men nok om det.

Tilbake til Starcraft 2.

Nå har jeg også fått spilt noen runder med 2vs2 (dvs. mot CPU), og jeg synes forskjellen fra Starcraft til Starcraft 2 er overraskende liten, det føles fortsatt som om vi spiller gode, gamle Starcraft med litt penere grafikk. Nå har det jo også kommet til en god del nye enheter så vidt jeg har forstått, men har ikke fått gjort meg noe kjent med disse helt enda. Å bare lesse på med carriers fungerer fremdeles helt fint. ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått spilt noen runder med 2vs2 (dvs. mot CPU), og jeg synes forskjellen fra Starcraft til Starcraft 2 er overraskende liten, det føles fortsatt som om vi spiller gode, gamle Starcraft med litt penere grafikk. Nå har det jo også kommet til en god del nye enheter så vidt jeg har forstått, men har ikke fått gjort meg noe kjent med disse helt enda. Å bare lesse på med carriers fungerer fremdeles helt fint. ;)

Er helt enig, for meg virker sc2 som sc1 i ny drakt. Likte det veldig godt og hoppet rett in i multiplayer og vant mine første kamper ganske lett siden alt jeg kan fra sc1 kunne brukes i sc2.

PS- Jeg var også mot Mac og alt som hørte med til jeg faktisk brukte en selv. Er veldig glad i byggekvaliteten og batteritiden. Ikke hører den ut som en turbinmotor under tung bruk heller :p

Lenke til kommentar

Herregudherregudherregudherregud. Dette spillet er så bra! I jizzed my pants da jeg starta det for første gang. Ikke spilt online enda, men er kommet et stykke ut i campaign, og HERREGUD for en stemning de har klart! Jeg elsker karakterene, jeg elsker feelingen, lyden, musikken, gameplayet og alt sammen. Nå vil jeg nesten ikke spille fordi jeg vet det tar slutt om ikke alt for lenge, og da må jeg vente alt for lenge på de andre campaignene. Heldigvis kan jeg kose meg med MP i mellomtiden.

Alt er perfekt, unntatt at jeg sliter litt med stabilitet (det låser seg med jevne mellomrom, men bare i overganger mellom de forskjellige fasene (video, spill og romskipgreier)) og ytelse, men jeg tror problemet er at maskina mi begynner å dra på årene.

Ellers stor kudos til Blizzard. Jeg kjøpte spillet i går, men kom først senere på at jeg ikke har DVD-drev på maskina (en stasjonær maskin hvor IDE-kanalen er gått åt skauen). Da lagde jeg konto på battle.net, registrerte spillet og kunne ved hjelp av tre-fire trykk laste ned og installere. Sånn skal det gjøres!

Lenke til kommentar

Folk du spiller mot kan du vel legge til på et vis, men er snakk om folk som sender deg en /tell eller lignende, med de så virker det som det bare er mulig å spørre om email/character code for å få lagt de til på vennelista.

Det funker altså ikke å høyreklikke på chattevinduet?

Hva er forresten character codes? Er de omtrent det samme som identifiers var?

Lenke til kommentar

29/29 missions completed på brutal  :new_woot:

Spenstig, har litt skill å hente skjønner jeg, som trøsker rundt på normal (som forsåvdit er ganske lett, det skal jeg innrømme), har fått inntrykket av at man ikke trenger å gjøre alle missionene, merket du noe til det? Vil helst ikke uforvarende hoppe over noen med å ta en "viktig" mission for tidlig.

AtW

Lenke til kommentar

Mkay, spilte akkurat en runde PvZ. Som oftest har dette gått relativt enkelt for seg. Som oftest bare skaffer jeg colossus så løser den de fleste problemer med Zerg. Den og Stalkers = IWIN mot Zerg.

Det jeg vet jeg gjorde feil her var:

- Glemte scouting

- Slang alt sammen opp i et hjørne = Vansklig og bevege seg + vansklig og holde styr på units

- Forventet aldri roach+zergling push...dette kommer da tilbake til dette med scouting.

..Jeg må virklig bli bedre i og scoute :wallbash:

Dere kan gjerne se på replayen og kommentere så jeg får forslag fra andre spillere :)

Er forresten i Silver League.

Steppes of War PvZ.zip

Lenke til kommentar

29/29 missions completed på brutal   :new_woot:

Spenstig, har litt skill å hente skjønner jeg, som trøsker rundt på normal (som forsåvdit er ganske lett, det skal jeg innrømme), har fått inntrykket av at man ikke trenger å gjøre alle missionene, merket du noe til det? Vil helst ikke uforvarende hoppe over noen med å ta en "viktig" mission for tidlig.

AtW

Det er 3 missions som du ikke har gjort når campaign er over pga av veivalg. Men, de kan du spille fra archives når alt er over. Ingen fare ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...