Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud. Jeg har gleder meg til SC2 release i fler mnd nå - også er jeg hos mamma for tiden. Dagen før release konker modemet, så vi måtte vente på å få tilsendt nytt før jeg fikk modem. O m g.

Har nett nå da. Nå skal det games!

Lenke til kommentar

Noen som har et guest pass til overs? Skulle gjerne sett hvordan det ser ut på maskinen min før jeg kjøper

med minimun grafikk kjører det i 50-60 fps på min bærbare med i5 dual core og integrert crappy intel "skjermkort"

overaskene bra, så bra at det går greit å leve uten stasjonær i et par uker :p

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan man legger til folk på vennelista? Greit om man har nickname og kode, men når f.eks folk sender deg en melding? Greit du får se nicknavnet, men virker ikke som jeg får lagt de til på noe måte uten character koden.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan man legger til folk på vennelista? Greit om man har nickname og kode, men når f.eks folk sender deg en melding? Greit du får se nicknavnet, men virker ikke som jeg får lagt de til på noe måte uten character koden.

Hvis du kommer deg inn i profilen hans på en eller annen måte kan du høyreklikke og trykke "add friend".

Lenke til kommentar

Tror nok selv en topp pc kjøpt i dag, vil slite med å kjøre på maks såfremt man installerer nok "søppel" på pc'en. Selvsagt går ytelsen ned med tiden så formattering kan nok hjelpe, men å fjerne litt som man kanskje ikke bruker i det hele tatt kan være lurt.

Lenke til kommentar

Selv så synes jeg at dette spillet er veldig lettkjørt. For jeg har en ganske gammel pc: E6850 dual core 3.3GHZ, 2x8800GT i Sli etc og kjører på full resolution og alt på high uten problemer. Har bare spilt 2v2 hittil da men skal bli noen 3v3'er osv senere ikveld så får se da :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller så elendig late-game. Pengene fyker i været. Jeg spillte nettopp mot en Zerg som hadde 2 baser, og jeg hadde 5 ( er Protoss ) men ingen av basene var fully saturated utenom de 2 første. Har så mye penger at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Så jeg byggde 40 warp gates og massa zealots med attack upgrades og legspeed. Hadde selfølgelig noen stalkers i miksen, men poenget er at jeg ikke vet hvordan jeg skal fjerne penger når jeg sitter på en haug med baser. Kan jo ikke ha for mange workers, fordi det spiser opp food cappen min.

Blir så utrolig dårlig etterhvert som spiller fortsetter, mister helt macroen og glemmer å bygge pylons, glemmer å bygge gateways, workers, chrono boost osv. I starten er alt helt fint, men etterhvert går det ikke greit. Vant den runden, men det er liksom utrolig vanskelig for meg å holde konsentrasjonen oppe når vi kommer senere ut i gamen, og den gamen varte bare i 27 minutter! Argh! Hater at jeg mister konsentrasjonen så utrolig lett, og glemmer masse forskjellige ting jeg må gjøre.

Blir vel bare å spille 5-6 timer hver dag de neste dagene for å få opp min generelle spillkompetanse, selv om jeg danker ut de fleste i Gold league, og Platinum. Er det forresten noen her som vil ha en partner å spille med og diskutere strategier osv? Add meg i spillet: Romis006 @ Hotmail.com Har ingenting i mot å snakke på Skype heller: Bigtone09

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problemet i betaen Romis, er irriterande å ha ganske ok flyt tidleg før alt flyter over når ein kjem lenger ut i kampen. Blir spennande å sjå korleis eg klarer meg når eg kjem heim 9. august.

Har aldri spelt noko særleg SC1, men prøvde meg litt fram i betaen, er endå ikkje noko form for god, men håper å bli betre etterkvart! Berre å legge meg til forøvrig, er som sagt ikkje så god endå så ikkje forvent stor motstand ;)

nikolai_tl @ hotmail.com

Lenke til kommentar

Kjøpte det til 399,- da elkjøp hadde undervurdert etterspørselen og gått tom for spillet in general. Imponerende campaign, særlig mellomsekvensene, langt mer enn jeg hadde forventa, men er jo multiplayeren jeg kjøpte det for egentlig.

Så da måtte jeg jo teste min første treningskamp i SCII, valgte random og begynte som protoss, jeg har alltid vært en "mye villagers, latterlig bra startøkonomi"-type spiller i aoe2 f.eks og det var egentlig ideen her også, ekspandere så mange og fort som mulig, fikk opp 2 zealots til å begynne å slå meg ut av basen.

Så gikk det egentlig jevnt og trutt, scouta motstanderen og han hadde ikke slått seg ut, så jeg kjørte på med nexuser og gikk for air-units. Så var det egentlig bare å fly inn i basen til motstanderen med to airunits og ta CRV-ene (?) hans og ødelegge økonomien, med 4 nexuser på plass og nr 5 med total mapdominans så sendte jeg inn den flotte oppbygde hæren min og smadret de 4 tanksene og ytterst få marinene han hadde bygd seg.

Morsomt, men møtte jo en helt total nybegynner (som meg, men er rutinert RTS-er tross alt).

Lenke til kommentar

Hvis du kommer deg inn i profilen hans på en eller annen måte kan du høyreklikke og trykke "add friend".

Er ikke mulig det heller, så sant man ikke har en "Søk på spiller/profil" et eller annet sted for da kan jeg vel bare bruke nicket. Syns det er litt snodig at man ikke har muligheten til å legge til folk som sender deg en melding, dog ikke noe krise da man fint kan spørre om email/character code.

Lenke til kommentar

Enda ikke spilt dette på multiplayer men må innrømme at singleplayer delen imponerer stort.

Er veldig spent på multiplayer delen og hvorvidt jeg faktisk kan vinne en gang i blant. Spilte endel sc1 i min tid, i hovedsak mot kompiser som ikke hadde peiling, prøvde meg så på iccup og ble rett og slett GRUSET av folk som hadde spilt i 4 år og fortsatt befant seg på D-rank. Håper (og regner med) at konkuransen ikke er like hard i sc2 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...