Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt finnes det en optimal måte å spille på. Å si noe annet blir bare naivt.

jeg er dypt uenig, det finnes en optimal måte å spille på I FORHOLD TIL DITT SKILLNIVÅ PÅ DE FORSKJELLIGE OMRÅDENE, f.eks et timing attack er veldig sterkt vist du er en veldig god micro-er, men om du er bedre til macro-aspektet av gamen, så ville jeg ikke anbefalt den spillestilen til deg, akkurat som noen av flinkere til å spille et responativt spill, mens andre MÅ få robo uansett, fordi de klarer ikke å forse om fienden går no stealth-aktig tech

Lenke til kommentar

Den optimale måten å spille i forhold til ditt skillnivå? Spiller man optimalt har ikke skillnivået noe å si. Man spiller perfekt.

Skal man spille lenger enn 10 minutter mot Terran, er man ganske avhengig av å sette ned robo. Det er ingen vei utenom.

Lenke til kommentar

10 minutter? da har jeg hatt banshees og derpt alle probesene dine allerede.

Det finnes ingen optimal måte å spillepå, da du ikke vet hva motstanderen din planlegger eller prøver på. siden dette er et reaktivt spill med begrenset informasjonstilgang. Din vurdering av situajsonen, evt ditt tipp på hvilken teknologi og strategi motstanderen din utfører kan være optimal. men det finnes ikke 1 opskrift en kan følge,( hadde det gjordt det så hadde ikke jeg spilt spillet).

Lenke til kommentar

Har et spørsmål.

Hvordan skal jeg beskytte meg selv som protoss mot et early zerg angrep?

Jeg blir nesten alltid angrepet av zerglings enten før jeg har satt på gatewayen min eller rett etter så jeg ikke har sjangs til å komme ut med zealots..

Eneste måten jeg delvis greier det på er om jeg er rask nok til å blokkere inngangen.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål.

Jeg blir nesten alltid angrepet av zerglings enten før jeg har satt på gatewayen min eller rett etter så jeg ikke har sjangs til å komme ut med zealots..

Eneste måten jeg delvis greier det på er om jeg er rask nok til å blokkere inngangen.

Hvis zergen går 6-pool (noe jeg antar han gjør ettersom zerilngene kommer så tidlig) så er han langt bak på økonomi. Det du gjør er sånn sett riktig handlemåte.

Du kan prøve å blocke med probes, men hvis de likevel kommer inn anbefaler jeg å løpe med probes og vente til zealot kommer. Når zealot er ute prøver du å surrounde zerglingene så godt som mulig. Da går de ned fort. Hvis rushet først failer så har du så godt som vunnet.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål.

Noen zerglings er ikke noe stort problem, de kan du drepe med probes. Du mister endel probes, men det spiller ingen rolle - motstanderen din har kanskje 6 drones, mens du har 14 probes. Antar du er på såpass lavt nivå at microen til motstanderen din er elendig. ;)

Et alternativ er forresten å starte gatewayen din tidligere på bekostning av probe produksjon. Typisk er etter probe #10 så setter du igang gatewayen din. Hvis motstanderen din ikke angriper deg tidlig gjør du det med de 2-3 første zealotene dine. :)

Lenke til kommentar

Den optimale måten å spille i forhold til ditt skillnivå? Spiller man optimalt har ikke skillnivået noe å si. Man spiller perfekt.

Skal man spille lenger enn 10 minutter mot Terran, er man ganske avhengig av å sette ned robo. Det er ingen vei utenom.

uff, noen har ennå ikke skjønt vor stor rolle scouting spiller

Lenke til kommentar

Det finnes ingen optimal måte å spillepå, da du ikke vet hva motstanderen din planlegger eller prøver på. siden dette er et reaktivt spill med begrenset informasjonstilgang. Din vurdering av situajsonen, evt ditt tipp på hvilken teknologi og strategi motstanderen din utfører kan være optimal. men det finnes ikke 1 opskrift en kan følge,( hadde det gjordt det så hadde ikke jeg spilt spillet).

veldig enig, skulle ønske flere folk skjønte dette

Lenke til kommentar

Grizzler pass på at du har probsene dine ( helst rundt 12 i en hotkey) så du raskt kan møte de 6 zerglingene ved åpnem mark ikke blandt mineralene dine. da mister du ferre probes. og du holder lingene nermere zealoten når du er ferdig ed å booste den ut.

Bare pass på at så snart zerglingene trekker seg litt tilbake bør du komme tilbake til mining så fort som mulig dersom det er en luke for dette. Økonomifordelen er det som gir fordeler hvis man slår tilbake rushet. Dette vil uansett gi deg ekstra tid som er bra når man venter på zealots.

Lenke til kommentar

Åh ja. Det er veldig vanskelig for terran å switche starporten sin over til en techlab midgame og researche cloak. Men det er vel noe man skal scoute?

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

akuratt denne tråden jeg lette etter... er det noen her som er intr i å "lære" en noob jente starcraft 2?

HAHAHA ser for meg 4-5 svette nerds bare "zomg jente, gogogo" men serr du lærer av å se på day9& spille med venner/ladder 1v1, så kommer d av seg selv, om du spiller mot noen mye bedre enn deg med en gang, får du nesten ingen sjans til å bli bedre

Åh ja. Det er veldig vanskelig for terran å switche starporten sin over til en techlab midgame og researche cloak. Men det er vel noe man skal scoute?

det er d fordi d tar en fuckins eviiiiiiiighet å få cloak, og DU burde merke det, vist dette er et problem så ligger problemet i scoutinga di, scouting burde være en konstant "goto" vær gang du har 1 sekund til overs :p

Lenke til kommentar

hehe, måtte jo reklamere meg selv litt bra da!

nei, det er det jeg har funnet ut at det nytter ikke å spille med folk som er "pro", men det er jo nesten bare "pro" som spiller ladder osv.. men en plass må jo også nybegynnerene starte;)

tenkte å adde noen til vennelista, hvis de hadde tålmodighet til ett spill og to med en newbie, eller bare spectate.. hvis det er mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...