Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Nå er Artosis kjent for å være litt for påstålig til tider. Både IdrA og Ret har sagt at den eneste måten å stoppe marine+SCV pushes, er 15 hatch.

 

Idra og Ret er langt bedre spillere enn Artosis og Tasteless så bør jo ta deres ord for dette, men det er jo også ganske påståelig å si at det ikke finnes andre måter bekjempe dette på.

 

På en annen side så har ikke jeg så mye jeg skal ha sagt heller da jeg hverken spiller Zerg eller i topp ligaen i verden ^^

 

Jeg er sikker på at en 200/200 hær av marines kan slå en ultralisk, men du får meg ikke til å tro at en ultraliskhær ikke slår en marinehær hvis begge posisjonerer seg skikkelig.

 

Hva slags micro er det marines skal gjøre mot colossi? De blir jo outranget, så det eneste de kan gjøre er å spre seg skikkelig.

 

Ultrahær mot Marine hær på åpen slette = HARDT Marine slakt.

I en choke blir det noe lettere for Marines, men problemet er at Marines ikke gjør stort skade mot Ultra pga deres armor.

Her må det Marauders til.

 

Marines mot Collosus er jo ikke tilfelle da Collosus aldri til sjeldent er alene, men dersom en Collosus blir alene mot stimmed Marines så er Collosus rimelig død.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det vel (spiller x) som vant den finalen? ;)

 

Jadda, det gjorde gogutten ;)

 

Nå sitter jeg nok her og tenker litt for mye på det Artosis og Tasteless sa med at du skal være forsiktig som Zerg når du gjør dette for Terran har muligheten til å straffe deg ganske bra da, og det stemte jo forsåvidt. Selv med en utrolig lang rush avstand.

(Kamp 1)

 

Det var noe Artosis bablet om en gooooood stund, mens det som faktisk er tilfellet er at det er for mye droning og for lite zergling/spine crawler man blir straffet for.

 

En tidlig expansion gjør at man får flere larver som gjør at man får produsert mer, noe som er rimelig viktig når man blir pushet. I tillegg får du mer creep å jobbe på, noe som også er viktig.

 

Zerg er nok en episk horete rase å balansere, men til gjengjeld har de en utrolig evne til omstilling. Husker jeg så et replay hvor zerg hadde gått 6-pool og gjort ok skade og hadde fått opp en expansion. Han hadde 6-7 drones mot protoss sine 13-14 probes. Noen minutter senere var det 30 drones mot 22 probes... :p

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at en 200/200 hær av marines kan slå en ultralisk, men du får meg ikke til å tro at en ultraliskhær ikke slår en marinehær hvis begge posisjonerer seg skikkelig.

 

Hva slags micro er det marines skal gjøre mot colossi? De blir jo outranget, så det eneste de kan gjøre er å spre seg skikkelig.

200/200 marines vs colossus har jeg ingen erfaring med, men alt annet enn at marinesene blir grisebanket ville jo vært teit.

Lenke til kommentar

Vel, hele poenget med spillet er jo å outsmarte motstanderen, finne ut hva han gjør og gå for det motsatte etc. Mot marines er ikke det lett, for det kan ikke bli countret særlig effektivt etter min mening.

 

Poenget med lategame units som colossus er jo at de er dyre, og svært vanskelige å få tak i, men hvis du overlever risikoen det er ved å teche, så skal det lønne seg i lengden.

Lenke til kommentar

Zerg er nok en episk horete rase å balansere, men til gjengjeld har de en utrolig evne til omstilling. Husker jeg så et replay hvor zerg hadde gått 6-pool og gjort ok skade og hadde fått opp en expansion. Han hadde 6-7 drones mot protoss sine 13-14 probes. Noen minutter senere var det 30 drones mot 22 probes... :p

 

Ja, ihvertfall rent personlig, så er det dette som gjør at jeg sliter kanskje mest mot zerg, vanskligere å scoute, fordi de kan bytte så raskt. Går de andre rasene for en tech, så vet du at det vil vare en stund, og at det tar ihvertfall litt tid å bygge opp, zerg kan plutselig ha 12 mutas "ut av det blå". Men det kan kanskje være sant at zerg er vanskligst for amatører. Jeg synes ihvertfall det er den vanskligste rasen å spille. Hovedsaklig fordi man må sulle med queens hele tiden, og fordi det er vanskelig at larva brukes til både drones og units.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, hele poenget med spillet er jo å outsmarte motstanderen, finne ut hva han gjør og gå for det motsatte etc. Mot marines er ikke det lett, for det kan ikke bli countret særlig effektivt etter min mening.

 

Poenget med lategame units som colossus er jo at de er dyre, og svært vanskelige å få tak i, men hvis du overlever risikoen det er ved å teche, så skal det lønne seg i lengden.

Har du collosi mot M&M&M har du en stor fordel. Hvis han ikke techswitcher selv, kommer du til å vinne.

Lenke til kommentar

Vel, hele poenget med spillet er jo å outsmarte motstanderen, finne ut hva han gjør og gå for det motsatte etc. Mot marines er ikke det lett, for det kan ikke bli countret særlig effektivt etter min mening.

 

Poenget med lategame units som colossus er jo at de er dyre, og svært vanskelige å få tak i, men hvis du overlever risikoen det er ved å teche, så skal det lønne seg i lengden.

Har du collosi mot M&M&M har du en stor fordel. Hvis han ikke techswitcher selv, kommer du til å vinne.

 

En sannhet med modifikasjoner, hvis protoss-spilleren har for få gateway-units så kan colossiene lett bli snipet og MMM knuser gateway-units. ;)

 

Liker de som tør og klarer å gå High Templare veien istedetfor colossi, ettersom Colossi blir slått av vikings, mens HT ikke blir i nærheten like hardt slått av ghosts. (Svarere tvert imot)

Lenke til kommentar

Vel, hele poenget med spillet er jo å outsmarte motstanderen, finne ut hva han gjør og gå for det motsatte etc. Mot marines er ikke det lett, for det kan ikke bli countret særlig effektivt etter min mening.

 

Poenget med lategame units som colossus er jo at de er dyre, og svært vanskelige å få tak i, men hvis du overlever risikoen det er ved å teche, så skal det lønne seg i lengden.

 

Er du sikker på at det poenget der er gyldig? I så fall burde vi ha sett mye mer turtling til high-tech units, og den som vinner er ikke den smarteste, men den som satset hardest på teching fra starten av. Flaks er selvsagt også alltid en faktor.

 

Det at high-tech units kan kontres av mindre sofistikerte units (hvis brukt riktig) er absolutt i tråd med god strategispill-logikk!

Lenke til kommentar

Tipper du synes zerg er vanskelig å spille fordi rasen er så forskjellig fra de to andre. For zerg er det like naturlig å sette opp et hatchery til som det er for protoss å lage to nye gateways. ;)

Det er mye mer man må passe på med zerg, og man må også ha flere baser og gjerne en større variasjon av units. Samtidig er det mye vanskeligere å være den som må angripe, mens terran i første omgang kan være fornøyd med å sperre seg igjen.

 

En annen faktor kan nok være at terran og litt protoss er mye likere andre spill som red alert, cnc3, generals og warcraft.

Lenke til kommentar

Tipper du synes zerg er vanskelig å spille fordi rasen er så forskjellig fra de to andre. For zerg er det like naturlig å sette opp et hatchery til som det er for protoss å lage to nye gateways. ;)

Det er mye mer man må passe på med zerg, og man må også ha flere baser og gjerne en større variasjon av units. Samtidig er det mye vanskeligere å være den som må angripe, mens terran i første omgang kan være fornøyd med å sperre seg igjen.

 

En annen faktor kan nok være at terran og litt protoss er mye likere andre spill som red alert, cnc3, generals og warcraft.

 

Helt enig, men zerg skal jo strengt tatt expande som bare det hvis terran Turtler, ikke suicide inn. ;)

Lenke til kommentar

Nå snakker du jo bare tull. ZERG er rasen som skal turtle. Hvis terran eller toss turlter mot zerg, er det autoloss.

joda, men i første omgang så skal terran bare sperre rampen og spamme litt marines eller teche. De fleste nye i spillet vil nok synes at dette er vesentlig lettere enn å måtte expande og styre på med flere baser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...