Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

problemet med marines er at det funker uansett hva motstanderen gjør. Dessuten er de alt for gode lategame. Jeg mener at enten rangen, damagen eller movespeeden må nerfes, og dessuten bør de gjøre mindre damage mot units som egentlig er ment for å countre dem, for eksempel roaches.

uff nei, behold marines som de er, er vi spiler sc2 vi spiller ikke et sånnt jævla kort spill vor kort a slår kort b uansett situasjon, marines er lette å ta i lategame, men d krever at du har aoe som regel (toss har storm så han har VIRKELIG ikke problemer, som zerg må du enten ligge foran i baser eller bruke banelings, roaches er mer enn sterke nok mot terran som de er

Det er faktisk en form for "kortspill" vi spiller. Hele tanken bak sc er at units har noen ting de er sterke mot og noen ting de er svake mot. Marines er bra mot alt, og dårlig mot nesten ingenting. Det er et problem at terran kan vinne med bare èn unit.

Det er plenty units Marines fungerer dårlig mot, men de er gjerne litt dypere i tech-treet eller krever kombinasjoner av units.

(Colossi, High Templar med storm, Zealots med Sentry Forcefields, Infestor med Fungal Growth, osv)

 

Det er også greit å få med seg at marines trenger stim og medivacs for å fungere bra, og gjerne noen maraudere for å tanke damage og... Mao, ikke bra alene, men bra med masse support units/tech.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mrine scv som er problemet problemet er at koreanerne går 15 hatch uansett og det er ikke noe problem og stoppe det med 2 rax + scv. gå 14 pool så burde du klare deg ganske greit og med en spinecrawwler eller to så er du ganske trygg. men 2 rax + scv rush er blitt så bra først å fremst grunnet koreanske zergs inbitte kamp for å hurtig hatch.

Nå snakker du tull. Hvis Zerg ikke går 15 hatch mot Terran, ligger de allerede så langt bak at de ikke har sjangs til å holde følge resten av kampen. Du kan vel virkelig ikke tro du har funnet ut noe de koreanske zergene ikke har?

Lenke til kommentar

mhm. Du klarer nok å holde ut ganske lenge om murer igjen din eneste base med spinecrawlers, men vinner gjør du ikke.

 

problemet med marines er at det funker uansett hva motstanderen gjør. Dessuten er de alt for gode lategame. Jeg mener at enten rangen, damagen eller movespeeden må nerfes, og dessuten bør de gjøre mindre damage mot units som egentlig er ment for å countre dem, for eksempel roaches.

uff nei, behold marines som de er, er vi spiler sc2 vi spiller ikke et sånnt jævla kort spill vor kort a slår kort b uansett situasjon, marines er lette å ta i lategame, men d krever at du har aoe som regel (toss har storm så han har VIRKELIG ikke problemer, som zerg må du enten ligge foran i baser eller bruke banelings, roaches er mer enn sterke nok mot terran som de er

Det er faktisk en form for "kortspill" vi spiller. Hele tanken bak sc er at units har noen ting de er sterke mot og noen ting de er svake mot. Marines er bra mot alt, og dårlig mot nesten ingenting. Det er et problem at terran kan vinne med bare èn unit.

Det er plenty units Marines fungerer dårlig mot, men de er gjerne litt dypere i tech-treet eller krever kombinasjoner av units.

(Colossi, High Templar med storm, Zealots med Sentry Forcefields, Infestor med Fungal Growth, osv)

 

Det er også greit å få med seg at marines trenger stim og medivacs for å fungere bra, og gjerne noen maraudere for å tanke damage og... Mao, ikke bra alene, men bra med masse support units/tech.

Marines er den helt klart mest allsidige uniten i spillet. De kommer til å bli nerfet.

Lenke til kommentar

Ja, starcraft er ikke inbalanced det er bare proffene som spiller som ikke har skjønt det :thumbup:

 

Nei seriøst, poenget er at hvis du ikke får deg en rask expo med zerg så har du ikke sjanse uansett. Hvis du skal bygge spinecrawlers i basen din kan du like gjerne bare gå ut av spillet, 1 base zerg vil aldri vinne mot noen.

 

Skal man bedømme ut fra de proffeste (GSL), så er det vel ikke terran som gjør det best mtp turneringsseiere.

 

Ellers er det jo endel som marines fungerer dårlig mot, ihvertfall på mitt lave nivå (colossus feks)

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke mrine scv som er problemet problemet er at koreanerne går 15 hatch uansett og det er ikke noe problem og stoppe det med 2 rax + scv. gå 14 pool så burde du klare deg ganske greit og med en spinecrawwler eller to så er du ganske trygg. men 2 rax + scv rush er blitt så bra først å fremst grunnet koreanske zergs inbitte kamp for å hurtig hatch.

Nå snakker du tull. Hvis Zerg ikke går 15 hatch mot Terran, ligger de allerede så langt bak at de ikke har sjangs til å holde følge resten av kampen. Du kan vel virkelig ikke tro du har funnet ut noe de koreanske zergene ikke har?

 

Tviler ikke på at det er slik som du sier sarsi9, at Zerg vil slite med å holde følge dersom de ikke går 15 hatch.

 

Men tror gulars2001 sikter til GSL sesong 2 finalen, hvor en viss... (tror jeg må sette resten i spoiler for sikkerhets skyld).

 

Terran (Foxer) knakk Zerg (Nestea) ganske hardt på Shakuras hvor han prøvde å gjøre dette.

 

Lenke til kommentar

problemet med marines er at det funker uansett hva motstanderen gjør. Dessuten er de alt for gode lategame. Jeg mener at enten rangen, damagen eller movespeeden må nerfes, og dessuten bør de gjøre mindre damage mot units som egentlig er ment for å countre dem, for eksempel roaches.

uff nei, behold marines som de er, er vi spiler sc2 vi spiller ikke et sånnt jævla kort spill vor kort a slår kort b uansett situasjon, marines er lette å ta i lategame, men d krever at du har aoe som regel (toss har storm så han har VIRKELIG ikke problemer, som zerg må du enten ligge foran i baser eller bruke banelings, roaches er mer enn sterke nok mot terran som de er

Det er faktisk en form for "kortspill" vi spiller. Hele tanken bak sc er at units har noen ting de er sterke mot og noen ting de er svake mot. Marines er bra mot alt, og dårlig mot nesten ingenting. Det er et problem at terran kan vinne med bare èn unit.

ah, og jeg som trodde dette var starcraft 2 som var basert på starcraft 1, vor ikke det var slik at units hadde hard counters etc

 

men det skal vist ikke gå så mye på skills likevel? bare stein saks papir

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Allsidig og overpowered er ikke nødvendigvis det samme. ;)

 

Stalkere har lengre range, er kjappere, regenerer skjold, har høyere hp, men har lavere DPS. De er ikke overpowered selv om de er allsidige. ;)

Stalkere er mye dyrere, du trenger gass, de er lenger oppå tech-treet. Allsidig og overpowered er ikke nødvendigvis det samme men den blir det hvis den er så god på alt at en ikke trenger andre units.

 

Ja, starcraft er ikke inbalanced det er bare proffene som spiller som ikke har skjønt det :thumbup:

 

Nei seriøst, poenget er at hvis du ikke får deg en rask expo med zerg så har du ikke sjanse uansett. Hvis du skal bygge spinecrawlers i basen din kan du like gjerne bare gå ut av spillet, 1 base zerg vil aldri vinne mot noen.

 

Skal man bedømme ut fra de proffeste (GSL), så er det vel ikke terran som gjør det best mtp turneringsseiere.

 

Ellers er det jo endel som marines fungerer dårlig mot, ihvertfall på mitt lave nivå (colossus feks)

 

AtW

Med tanke på hvor mange spillere det er som klarer å kvalifisere seg, så jo.

 

Og at marines funker dårlig mot colossus burde vel bare mangle? Synes de burde vært mye dårligere. Det er jo ikke meningen at den mest basic uniten til den ene rasen skal kunne kjempe tå mot tå mot den andre rasen sine heftigste greier?

 

problemet med marines er at det funker uansett hva motstanderen gjør. Dessuten er de alt for gode lategame. Jeg mener at enten rangen, damagen eller movespeeden må nerfes, og dessuten bør de gjøre mindre damage mot units som egentlig er ment for å countre dem, for eksempel roaches.

uff nei, behold marines som de er, er vi spiler sc2 vi spiller ikke et sånnt jævla kort spill vor kort a slår kort b uansett situasjon, marines er lette å ta i lategame, men d krever at du har aoe som regel (toss har storm så han har VIRKELIG ikke problemer, som zerg må du enten ligge foran i baser eller bruke banelings, roaches er mer enn sterke nok mot terran som de er

Det er faktisk en form for "kortspill" vi spiller. Hele tanken bak sc er at units har noen ting de er sterke mot og noen ting de er svake mot. Marines er bra mot alt, og dårlig mot nesten ingenting. Det er et problem at terran kan vinne med bare èn unit.

ah, og jeg som trodde dette var starcraft 2 som var basert på starcraft 1, vor ikke det var slik at units hadde hard counters etc

 

men det skal vist ikke gå så mye på skills likevel? bare stein saks papir

Det er basert på det. Og du det å countre den andres units er en del av strategien. Air units skal ikke være cost-effective vs aa-turrets, fly som bare kan angripe bakken skal være bedre til dette enn fly som også kan angripe air etc etc Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Det er ikke mrine scv som er problemet problemet er at koreanerne går 15 hatch uansett og det er ikke noe problem og stoppe det med 2 rax + scv. gå 14 pool så burde du klare deg ganske greit og med en spinecrawwler eller to så er du ganske trygg. men 2 rax + scv rush er blitt så bra først å fremst grunnet koreanske zergs inbitte kamp for å hurtig hatch.

Nå snakker du tull. Hvis Zerg ikke går 15 hatch mot Terran, ligger de allerede så langt bak at de ikke har sjangs til å holde følge resten av kampen. Du kan vel virkelig ikke tro du har funnet ut noe de koreanske zergene ikke har?

 

Tviler ikke på at det er slik som du sier sarsi9, at Zerg vil slite med å holde følge dersom de ikke går 15 hatch.

 

Men tror gulars2001 sikter til GSL sesong 2 finalen, hvor en viss... (tror jeg må sette resten i spoiler for sikkerhets skyld).

 

Terran (Foxer) knakk Zerg (Nestea) ganske hardt på Shakuras hvor han prøvde å gjøre dette.

 

 

Nå var det vel

Nestea

som vant den finalen? ;)

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

Marines vil alltid fungere dårlig mot colossus. Derfor blander man inn vikings for å ta seg av colossi, noe som tvinger frem tech switch til HT's for toss. Da blir det bare en ghost vs templar kamp.

Skulle til å si at etter Vikings tech-switcher protoss til HT, men det hadde du sannelig skrevet. ;)

 

Jeg synes PvT er en interessant matchup og for meg ser det ut til at det er utrolig mye interessante kombinasjoner. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke mrine scv som er problemet problemet er at koreanerne går 15 hatch uansett og det er ikke noe problem og stoppe det med 2 rax + scv. gå 14 pool så burde du klare deg ganske greit og med en spinecrawwler eller to så er du ganske trygg. men 2 rax + scv rush er blitt så bra først å fremst grunnet koreanske zergs inbitte kamp for å hurtig hatch.

Nå snakker du tull. Hvis Zerg ikke går 15 hatch mot Terran, ligger de allerede så langt bak at de ikke har sjangs til å holde følge resten av kampen. Du kan vel virkelig ikke tro du har funnet ut noe de koreanske zergene ikke har?

 

Tviler ikke på at det er slik som du sier sarsi9, at Zerg vil slite med å holde følge dersom de ikke går 15 hatch.

 

Men tror gulars2001 sikter til GSL sesong 2 finalen, hvor en viss... (tror jeg må sette resten i spoiler for sikkerhets skyld).

 

Terran (Foxer) knakk Zerg (Nestea) ganske hardt på Shakuras hvor han prøvde å gjøre dette.

 

 

Nå var det vel Nestea som vant den finalen? ;)

de spiller flere kamper.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

 

Ja, starcraft er ikke inbalanced det er bare proffene som spiller som ikke har skjønt det :thumbup:

 

Nei seriøst, poenget er at hvis du ikke får deg en rask expo med zerg så har du ikke sjanse uansett. Hvis du skal bygge spinecrawlers i basen din kan du like gjerne bare gå ut av spillet, 1 base zerg vil aldri vinne mot noen.

 

Skal man bedømme ut fra de proffeste (GSL), så er det vel ikke terran som gjør det best mtp turneringsseiere.

 

Ellers er det jo endel som marines fungerer dårlig mot, ihvertfall på mitt lave nivå (colossus feks)

 

AtW

Med tanke på hvor mange spillere det er som klarer å kvalifisere seg, så jo.

 

Og at marines funker dårlig mot colossus burde vel bare mangle? Synes de burde vært mye dårligere. Det er jo ikke meningen at den mest basic uniten til den ene rasen skal kunne kjempe tå mot tå mot den andre rasen sine heftigste greier?

 

Mtp på hvor mange som klarer å kvalifisere seg, så gjør terran det enda dårligere mtp turneringsseiere i GSL.

 

Ihvertfall på mitt lave nivå fungerer colossus svært bra mot marines. Med en ca samme food army, MMM + evt noen vikings som ikek får gjort all verden, vs gateway+coloccsus, så vinner jeg vel omtrent alltid, og jeg er ikke god i micro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å sammenligne marines mot colossus er som å sammenligne glock mot awp i cs. Selvfølgelig skal du vinne. Men det beviser ingenting.

 

OG det er flere terrans som sloss i toppen.

 

Det "beviser" (strengt tatt gjør det ikke det heller, men det er ihvertfall et argument) dog at marines ikke er god "hele spillet igjennom". Personlig liker jeg dog at units fra alle tiers blir brukt i late-game, gjør det litt mer variert.

 

Det er det, men utifra hvem som vinner så er det vanskelig å kunne konkludere sikekrt med at terran er imbalanced. Om noe, om man skal se på noe annet enn kun vinnerene (dvs semi, kvart, åttendel osv), så er det vel helelr at protoss er for dårlig? Personlig lener jeg mot at på toppnivå er forskjellene mellom rasene veldig små.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Nå var det vel (spiller x) som vant den finalen? ;)

 

Jadda, det gjorde gogutten ;)

 

Nå sitter jeg nok her og tenker litt for mye på det Artosis og Tasteless sa med at du skal være forsiktig som Zerg når du gjør dette for Terran har muligheten til å straffe deg ganske bra da, og det stemte jo forsåvidt. Selv med en utrolig lang rush avstand.

(Kamp 1)

Lenke til kommentar

Å sammenligne marines mot colossus er som å sammenligne glock mot awp i cs. Selvfølgelig skal du vinne. Men det beviser ingenting.

 

OG det er flere terrans som sloss i toppen.

 

Det "beviser" (strengt tatt gjør det ikke det heller, men det er ihvertfall et argument) dog at marines ikke er god "hele spillet igjennom". Personlig liker jeg dog at units fra alle tiers blir brukt i late-game, gjør det litt mer variert.

 

Det er det, men utifra hvem som vinner så er det vanskelig å kunne konkludere sikekrt med at terran er imbalanced. Om noe, om man skal se på noe annet enn kun vinnerene (dvs semi, kvart, åttendel osv), så er det vel helelr at protoss er for dårlig? Personlig lener jeg mot at på toppnivå er forskjellene mellom rasene veldig små.

 

AtW

Marines er god hele spillet hvis du microer skikkelig. Vet ikke hvordan dine colossus vs marines slag har foregått så er ikke lett å si noe om det. Det jeg kan si noe om er at jeg har sett en hær av ultralisker bli slått av en bra microethær med marines, og det blir bare feil.

 

Angående balance er nok på toppnivå protoss regnet som dårligst, og terran best. Du skal likevel ikek langt nedover før zerg er "dårligst" fordi den er mye vanskeligere. Terran er svært enkel i forhold, mye takket være marines.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at en 200/200 hær av marines kan slå en ultralisk, men du får meg ikke til å tro at en ultraliskhær ikke slår en marinehær hvis begge posisjonerer seg skikkelig.

 

Hva slags micro er det marines skal gjøre mot colossi? De blir jo outranget, så det eneste de kan gjøre er å spre seg skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...