Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Hvis Day9 hadde kommentert

hver gang hadde jeg nok sett enda mer haha

Jeg er glad for at han ikke oppfører seg som en drittunge når han kommenterer lenger :)

Han prøver ikke så hardt å være morsom lenger, føles mer naturlig nå :p

EDIT: Klarer meg også veldig godt uten all banninga

Endret av Toggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i hele min starcraft 2 karriere har jeg trodd att jeg må trykke på scven som bygger bygningen. men i dag gikk det netopp opp for meg att om jeg trykker på attack point angriper den scven -.-

Forøvrig noen som har link til kampen mellom Skruf og TLO?

men d er mye mer pes, for kommer en annen scv da så angriper du den, og du må av og til a+clicke fler ganger pga den går av og til etter bygninga vist scv'en er på andre sida

Lenke til kommentar

Hvordan organiserer dere troppene deres?

Spiller protoss og da blir det fort en gruppe zealots, en gruppe stalkers, en gruppe sentries, en gruppe colossi og en gruppe air units, synes egentlig at det blir litt sånn "choppy" og klikke seg gjennom 5 grupper hver gang jeg vil gjøre noe (særlig under retrett) men dersom jeg mikser enhetene sammen i færre gruppe blir det egentlig bare enda mere rot siden de ikke går i rett formasjon og plutselig er en colossus eller en sentry der det egentlig skulle vært en zealot. (Ja, jeg er n00b)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å putte alt i en svær ball og fokusere på å heller reprodusere troppene enn å kjempe de små kampene.

Siden du jobber deg oppover i silver, så gjetter jeg at du ikke er altfor god med strategispill, og da vil du tape kamper. Du kommer til å bli så grusa at det ikke er gøy fordi fundamentet mangler. Fundamentet kommer ikke fra hvor mange drops du kan gjøre, perfekte plasserte forcefields osv, dette er bare bonuser.

Selv er jeg også i silver, men spiller veldig lite. Men som zerg, så putter jeg alt på bakken inn i en ball, og alt i lufta inn i en ny ball og egentlig bryr meg lite om hvordan kampen går. Mye viktigere å bruke tid på basen, sprute larve, teche, bruke bygninger, bruke mineraler, bruke gass enn å sørge for at lings får perfect surround, roaches i en fin halvsirkel, fokusere ned immortals og slemme units. Føler jeg at jeg kan ta meg tid, så sjekker jeg kampen og slår nesten terning om jeg skal trekke meg tilbake eller ikke, så hva som er smart eller usmart valg, det er ikke så ille.

Jaja, rota meg litt bort her, poenget er, på ditt nivå: En eller to grupper for hele gjengen.

Probes and pylons ;) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jobber meg sakte oppover i Silver.

Så lenge du er i Silver så har du nok mest å hente på å faktisk klare å macroe samtidig som du styrer hæren din. Mao, ha hotkeyer for Nexus/Robobay/Starport/Warp-in-pylon som gjør at du kan bygge units selv om du styrer hæren din. (Det er også viktig å lage probes hele tida og pylons så du ikke blir supply låst)

Sjekket hvor dårlig jeg var på macro selv, uten å bli angrepet i det hele tatt hadde jeg 50 supply etter 11 minutter. Idra* f.eks ville hatt 120-130 supply på samme tid. Hvis du har 120 supply og motstanderen 50 supply så spiller det ingen rolle hvor god du er til å styre hæren din. ;)

... Etter litt trening kom jeg ihvertfall opp på 70-80 supply etter 11 minutter, eller 50-60 hvis jeg faktisk hadde angrepet. Burde strengt tatt klare 100 supply innen 11 minutter, men jeg pleier å angripe før det.

*Idra er en profesjonell SC2 spiller

Lenke til kommentar

Jeg skulle teste noe i går som funket hos en kompis.

Han har vunnet (flere) matcher ved å bære lifte opp commandsenteret og gjemme det unna på mappet. Folkene gir faktisk opp til slutt og quitter!

Jeg prøvde det igår på 1v1, etter 18 min så slutta en fyr, og vi prøvde det faktisk på 2v2 også, og det funket! Faktisk så begynte den ene fyren å angripe den andre etter em stund før han slutta.

Tror de kommer til å bli irrirtert når de ser replayen :whistle:

Vet det er en teit måte å spille på, men litt morsomt er det :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle teste noe i går som funket hos en kompis.

Han har vunnet (flere) matcher ved å bære lifte opp commandsenteret og gjemme det unna på mappet. Folkene gir faktisk opp til slutt og quitter!

Jeg prøvde det igår på 1v1, etter 18 min så slutta en fyr, og vi prøvde det faktisk på 2v2 også, og det funket! Faktisk så begynte den ene fyren å angripe den andre etter em stund før han slutta.

Tror de kommer til å bli irrirtert når de ser replayen :whistle:

Vet det er en teit måte å spille på, men litt morsomt er det :)

Er dette i bronze league eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...