Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer 14 hatch 15 pool i ZvZ? Får det ikke til... Sling / bling eiier FE da!

Anbefaler deg å se på kampene mellom Idra, oGsZenio og NesTea fra GSL2.

oGsZenio slår Idra 2:0, mens NesTea slår oGsZenio 3:0. Mao, 5 build-wins. ;)

Videoene finner du her, men koster penger. Hvis du kjøper Sesong 3 (ikke spillt enda) og sesong 2 så koster det kun 25$, ikke akkurat dyrt.

http://www.gomtv.net/videos/

EDIT: som noen nevnte, en smule spoiler, til mitt forsvar, kampene var ferdige for over en uke siden og meningen med å se dem var for å lære seg å spille ZvZ bedre. :)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Fungerer 14 hatch 15 pool i ZvZ? Får det ikke til... Sling / bling eiier FE da!

14hatch 15pool fungerer helt fint i ZvZ (men d kommer ann på va fienden gjør) f.eks d fungerer dårlig mot 6pool... anbefaler 9 eller 8drone scout og litt mer reactionary play, pointet med ZvZ opening er jo å ha den "litt" senere poolen enn fienden så du får bittegrann økonomisk fordel

Lenke til kommentar

Driver å klorer meg opp fra Bronze. :D Jeg har egentlig ikke så dårlig game-sense at jeg hører hjemme i Bronze, men jeg sliter skikkelig med mekanikken.

Spilte akkurat en PvP hvor han andre gikk 3-gate, 2-gas + Twilight Council. Jeg tenkte jeg skulle kjøre en ekstremt enkel build, 4-gate + 1-gas. Han bygde kun zealots, mens jeg kjørte på med så å si bare Stalkers og han Chronoboostet warpgatene sine. Fikk til slutt ordning på det når jeg klarte å microe stalkerene mine bittelitt, så han sa GG med null units mens jeg hadde 7 stalkere og en zealot.

... Ikke noe dum build han gikk btw, zealot-heavy for så å skaffe seg charge. Det som er litt morsomt er at når jeg så på replayet så hadde han tenkt å pushe meg med en forward pylon, men jeg pushet først.

Ser at jeg sliter som faen med macro. Klarte ikke bygge mer enn 16 probes, minimum ønskelig er vel 19 med 1-gas. Probe produksjonen min begynte å glippe med en gang jeg skulle bygge gateway, mao probe #13 ble forsinket... det samme ble #15, også gikk det nedover derfra. Det å bygge opp gatewayene fort nok var også ganske vanskelig så det ut til, det samme gjaldt å få ut units fra dem.

Det gikk greit å få ut units når jeg var i kamp, mest av alt fordi jeg hadde satt opp to pylons så når han tok ned det ene så gjorde det ikke så mye, og fordi jeg desperat trengte units så det var ikke mulig å glemme. :D

... Hadde forresten fint klart å expande mens jeg angrep hvis jeg hadde hatt bittelitt mer probes. Litt stolt over at jeg faktisk scoutet motstanderen så jeg fikk sett at han wallet seg inne. (Antok at han kom til å gå for voidrays, så ble rimelig aggressiv da)

Så, konklusjonen er at hvis du vil bli bedre til å spille se igjennom replayet to ganger, en gang for å se hvor det glipper for deg selv, og en gang for å se hva motstanderen driver på med.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det usaklig mye rushing i 2v2? Har nå spilt de 5 plasseringskampene og det kom rush mot oss i 4 av 5 kamper. Det føles som at i det jeg har fått opp en barracks med reactor står det 10 zerglings og 5-8 marines på trappa hvis de er Z og T. ZZ så står det 20 zerglings og hamrer løs. Møtte bare protoss en gang og da kom det ingen rush, så godt at noen har en mer morsom spillestil :p

Lenke til kommentar

Bør aldri gå reactor tidlig i 2v2 games (min mening). Tar eeeeevig tid før du kan produsere units, og det vil ta flere minutter før det lønner seg. Bedre å kjøre opp 2 barracks.

Men ja, det er mye rushing i 2v2, ettersom dette er veldig sterkt. Hvis du har sett litt day9, så var det en episode hvor han forklarte litt om hvordan 2v2 fungerer.

For å si det helt enkelt så er det bra å rushe i 2v2 pga da har du 2 armies mot 1 pga dere ikke har samlet hæren deres enda. Hvis din ally prøver å komme for å hjelpe så er dere likevel på hver deres side av en stor hær.

Lenke til kommentar

Bør aldri gå reactor tidlig i 2v2 games (min mening). Tar eeeeevig tid før du kan produsere units, og det vil ta flere minutter før det lønner seg. Bedre å kjøre opp 2 barracks.

Men ja, det er mye rushing i 2v2, ettersom dette er veldig sterkt. Hvis du har sett litt day9, så var det en episode hvor han forklarte litt om hvordan 2v2 fungerer.

For å si det helt enkelt så er det bra å rushe i 2v2 pga da har du 2 armies mot 1 pga dere ikke har samlet hæren deres enda. Hvis din ally prøver å komme for å hjelpe så er dere likevel på hver deres side av en stor hær.

noe som er helt perfect for 2 zergs vs f.eks en terran og en protoss :)

Lenke til kommentar

Jeg ser da ikke på husky for å bli bedre i starcraft - men det er morsomt å se på. Driter vel i hvor mye han kan om spille, fyren er jo festlig.

day9 er morsommere, MYE morsommere, det samme med incontroll/chill, men det er vel smag/behag, men uansett så får jeg vondt i hodet av å høre på husky så va han sier har egentlig ikke no å si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...