Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Er veldig spent på hva som har hendt på TvP fronten siden blizzcon, da terran hadde et ganske greit overtak i TvP. Siden blizzard selv mente problemet var at toss var overpowered endgame og terran overpowered earlygame skulle man jo tro at toss vil slite mest siden terran alltids kan bestemme seg for å gå early agression mens protoss ikke kan 'bestemme seg' for å gjøre det til en lang macromatch.

 

Og nå er jo også problemet at om man nerfer psistorm vil balansen mellom zerg og protoss bli enda verre. Sære greier.

 

Angående mass stalkers:

 

Ganske sikker på at mass zerglings vil counter dette ganske lett. Stalkers har sirkum sarum laveste dps i hele spillet. én marine gjør mer damage enn én stlaker, til tross for mindre enn en tredjedel av prisen.

 

Det som gjør stalkers bra er høy mobility, men siden zerglings har enda bedre mobility funker de svært bra mot stalkers, spesielt siden de er uaffekterte av guardian shield. Hydras smelter også stalkers ganske heftig, men da må du passe deg for colossus om han har noen (men typisk vil colossus komme på banen senere enn hydralisk med mindre du techer mutalisk først, men om du gjør dette kan du lett stoppe colossus ganske lenge, ingen protoss vil gå mass colossus om han ser mutas, da blir det panikk og enten haugevis med stalkers eller en eller annen form for phoenix build, som igjen er veldig svake mot hydralisk, så da gjelder det bare å holde hodet kaldt)

Endret av Laurb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig spent på hva som har hendt på TvP fronten siden blizzcon, da terran hadde et ganske greit overtak i TvP. Siden blizzard selv mente problemet var at toss var overpowered endgame og terran overpowered earlygame skulle man jo tro at toss vil slite mest siden terran alltids kan bestemme seg for å gå early agression mens protoss ikke kan 'bestemme seg' for å gjøre det til en lang macromatch.

 

Forcefields.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

møkkspill.. det vil ikke oppdatere seg.. feilmelding.

 

 

The patch "base\Mods\Liberty.SC2Mod\Base.SC2Assets\Assets\Textures\valhalla_cliff0_diffuse.dds" could not be applied. (MD5 mismatch: expected 0x94F4E3DD5E10A5F1F1F7402EFF834CA0, actual 0xD41D8CD98F00B204E9800998ECF8427E.)(PTCApply_BSDiff failed.) If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (BNUpdate::PTCApply)

 

 

Installsjonen er helt ren og jeg bruker ingen mods.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

møkkspill.. det vil ikke oppdatere seg.. feilmelding.

 

 

The patch "base\Mods\Liberty.SC2Mod\Base.SC2Assets\Assets\Textures\ valhalla_cliff0_diffuse.dds" could not be applied. (MD5 mismatch: expected 0x94F4E3DD5E10A5F1F1F7402EFF834CA0, actual 0xD41D8CD98F00B204E9800998ECF8427E.)(PTCApply_BSDiff failed.) If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (BNUpdate::PTCApply)

 

 

Installsjonen er helt ren og jeg bruker ingen mods.

Kjører du en nedlastet SC2 installasjon mens du har en SC2 disc i spilleren din? Hvis ja, prøv å fjern SC2 DVD'en.

Lenke til kommentar

 

 

Det som gjør stalkers bra er høy mobility, men siden zerglings har enda bedre mobility funker de svært bra mot stalkers, spesielt siden de er uaffekterte av guardian shield. Hydras smelter også stalkers ganske heftig, men da må du passe deg for colossus om han har noen (men typisk vil colossus komme på banen senere enn hydralisk med mindre du techer mutalisk først, men om du gjør dette kan du lett stoppe colossus ganske lenge, ingen protoss vil gå mass colossus om han ser mutas, da blir det panikk og enten haugevis med stalkers eller en eller annen form for phoenix build, som igjen er veldig svake mot hydralisk, så da gjelder det bare å holde hodet kaldt)

va med sentry/stalker/collosus?

extremt hardt å deale med som zerg vs godt plasserte forcefields

JEG tror problemet her ligger i spilleren og ikke i balansen atm, det store problemet i PvZ ligger ikke i unit statistics atm, men i maps, altfor få maps med gode "3rd bases" for toss, (i forhold til vor mange med vanskelige) unit balansen er helt fin

Lenke til kommentar

One base muta er sjeldent en god idé. Alltid ha som mål å expande så mye du kan. Ikke bestem deg for å gå pool først før du ser at du ikke kan expande.

 

Nei, builden din er ikke viable i diamond. Så fort noen ser zerg putte ned tre spines på én base vil motstanderen din utexpande deg, for så å vifte vekk litt patetisk svak muta harass fra én base, og du er fucked. Ingen økonomi, ingen ordentlige styrker.

 

Hvordan skal du klare å gjøre noe som helst med mutas fra to geysirs?

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Nå i det siste har jeg gjort dette og vunnet allt av ZvZ:

 

14 pool

Gas x 2

Queen + 3 spinecrawlers asap

Lair

Spire

Pew pew!

 

 

Er dette en brukbar strategi, kan den brukes i Diamond ? Eller er det litt som 6 pool.

At du ikke blir bedre og det kun virker på noen ?

 

Forstår ikke hvordan du skal komme deg til Spire med bare 1 queen og 3 spine crawlers uten å bli instawhacked. Spines er virkelig ikke så imba. Hvorfor bygger de ikke bare en liten hær med ling/baneling eller roaches og wtfroflstomper deg, mens de bygger 2-3 queens hjemme til å ta mutas?

Lenke til kommentar

Du har 1,2k gas når Spire er oppe ;)

 

Rett etter du har drept det du kan få ---> Expand

 

Dette virker kanskje best mot onebase Roach / Baneling Zergling?

 

edit: De jeg spilte mot var ikke av det beste kaliberet.

jeg gjør dette fordi jeg ikke får til ZvZ, og har funnet ut at denne builden funker :)

Endret av kleshenger
Lenke til kommentar

Nå i det siste har jeg gjort dette og vunnet allt av ZvZ:

 

14 pool

Gas x 2

Queen + 3 spinecrawlers asap

Lair

Spire

Pew pew!

 

 

Er dette en brukbar strategi, kan den brukes i Diamond ? Eller er det litt som 6 pool.

At du ikke blir bedre og det kun virker på noen ?

i og med at det veldig mange andre gjør er 14hatch-15pool inntil roach-baneling av en eller annen type (eller ren roach) så tror jeg ikke det, problemet er vel at banelings dreper workersene dine ganske effektivt?(selv om 3 spinecrawler) og du investerer vel litt mye inn i statisk defense, og om fienden scouter det, så kan han bare teche til hydras

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...