Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urk, sliter virkelig med å bruke opp alle ressursene etter at det har gått noen minutter. Det sies at med 4 warpgates så skal man klare å holde seg ned mot null med en base, men likevel så kan det fort bli 500+ til overs. Spilte nettopp en match nå hvor jeg hadde 3 baser og havnet opp i 4k mineraler en stund. Endte opp med tap mot MMM, men får trøste meg med at han var diamond og jeg er bare i silver :wee:

/whine

Lenke til kommentar

Urk, sliter virkelig med å bruke opp alle ressursene etter at det har gått noen minutter. Det sies at med 4 warpgates så skal man klare å holde seg ned mot null med en base, men likevel så kan det fort bli 500+ til overs. Spilte nettopp en match nå hvor jeg hadde 3 baser og havnet opp i 4k mineraler en stund. Endte opp med tap mot MMM, men får trøste meg med at han var diamond og jeg er bare i silver :wee:

/whine

med 4warp gates så skal du holde deg mot 0 vist du macroer helt ok+bygger probes (eller macroer perfect uten probes) vist dette er noe du sliter med så er det bare å chrono booste warp gates for å balansere det opp :9

Lenke til kommentar

/whine

Når det er sagt, MMM er sterkere enn kun warp-gate units*. Du må enten ha High Templar med storm eller Colossi for å takle det.

*Forutsatt lik kost. MMM har forresten større utbytte av upgrades pga Marauderen får +2 dmg pr attack upgrade, mens Stalkeren bare får +1. At Zealoten får +1/+1 fra attack upgrades spiller egentlig ikke noen rolle hvis motstanderen upgrader armor.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Tja.. Kommer veldig an på situasjonen vil jeg si. I en straight up fight vinner kanskje terran, men noen gode forcefields kan lett endre alt.

Chargelots er også god hjelp. Men seff... Etter hvert som gamen går vil man ha colossus eller high templars.

Lenke til kommentar

/whine

Når det er sagt, MMM er sterkere enn kun warp-gate units*. Du må enten ha High Templar med storm eller Colossi for å takle det.

*Forutsatt lik kost. MMM har forresten større utbytte av upgrades pga Marauderen får +2 dmg pr attack upgrade, mens Stalkeren bare får +1. At Zealoten får +1/+1 fra attack upgrades spiller egentlig ikke noen rolle hvis motstanderen upgrader armor.

spiller random for tiden og selv om toss er min verste race vinner jeg de fleste PvT'ene mine med blink-stalkers, dette fungerer veldig fint mot marauders også, pga jeg får en sånn mobilitet at jeg kan outexpande ham uansett om han har en sterkere arme, noe som fører til at jeg til slutt får såpass mange stalkers at hans marauder count vil være så lav at han taper i fighten uansett om de teknisk sett er mer "cost efficient", så jeg ville ikke sagt at man trenger colossi eller HT, med mindre man går for en spillestil vor man bare sloss i direkte battles

Lenke til kommentar

Takk! Nå rakk jeg lunsjpausen! DIGG

:tease:

Edit: Skal forøvrig se losers bracket finals. Har winner bracket finals blitt spilt enda? Og hvem er igjen?

Edit 2: Nvm. Fant bracketene på sidene deres :)

Edit 3: Den var bugga da... så kan ikke scrolle til høyre. Fett.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Spilte nettopp en ladderkamp mot en som er i platinum, mens jeg er i silver. "Opponent is slightly favored", kan det bety at jeg rykker opp snart? Tror jeg har spilt rundt 25 kamper totalt og vunnet 15 av dem eller der omkring.

Det var første kamp som Terran og jeg spilte også mot en Terran. Hele 54min tok det før vi fikk en vinner og det ble heldigvis meg :)

Lenke til kommentar

Du har en hidden rating, som ikke alltid stemmer over ens med ratingen din eller leaguen din. Så om opponents i 2 ligaer over det kun er "slightly favored" så er du nok på vei oppover ja :)

Edit: Yay, ble endelig diamond i 2v2. På tide!

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...