Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært for at spille var så bra hadde ingen godtatt det, er samme dritten som Steam driten du måtte ha for å spille Half Life 2. På den tiden hadde jeg ISDN, gøy for meg!
Nå er jo det ikke noe negativt med Steam da. Er null problem å spille i "offline mode" der.

Men jeg klarer ikke å se helt det oppstyret med oppkoblingsgreiene. De fleste sitter med internet 24/7 uansett.

Legg merke til, for ørtende gang, at folkene med problemer har hatt nett, problemet deres er ikke at de sitter uten internett.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri spilt Starcraft før, bare hørt mye om det.

Nå har jeg spilt sikkert 10 matcher tilsammen (av de 50 som ikke er ranked). Og jeg må si jeg er imponert. Dritartig spill.

Zerg er nok yndlingsrasen. Elsker å rushe med 6-8 zerglings! Dessuten eier jeg med en gigantisk hær med Hydralisks!

Blir nok bedre om senn, og møter vel hardere og hardere motstand tenker jeg :)

6/6 (etter 10 matcher :p)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir det problemer med innlogging på release dagen. Hvor mange hundre tusen tror du ikke kjøper spillet og skal logge seg på? Skal se at etter et par dager så funker det nok fint igjen.

Selv hadde jeg kun små problemer med å logge på. De 2 første gangene tok det VELDIG lang tid uten at noe skjedde, så tredje gangen jeg prøvde, var den pålogga nesten før jeg kunne blunke.

Kalles vel vanligvis bad luck eller?

Lenke til kommentar

Det jeg kommenterte der var klagingen over at du måtte ha internettilkobling for å spille singleplayer, ikke at folk hadde problem med å logge seg inn.

Det at man må ha internetttilbkolgin gjør deg sårbar for feil på client-side og server-side. Her er det server-side som har sviktet, ikke særlig overraskden kanskje, som om det skal gjøre saken noe bedre.

AtW

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt sikkert 10 matcher tilsammen (av de 50 som ikke er ranked). Og jeg må si jeg er imponert. Dritartig spill.

Zerg er nok yndlingsrasen. Elsker å rushe med 6-8 zerglings! Dessuten eier jeg med en gigantisk hær med Hydralisks!

6-8 zerglinger? og du klarer å ta motstanderen? da er det noe galt.

liker zerg. det jeg digger med de er at man kan produsere så mange folk på en gang, f.eks i gamle starcraft var det 4 hatcery som gjaldt. siden man kun kunne velge 12 folk om gangen.

Lenke til kommentar

Det er nok nybegynner-kampene som er lette å vinne.

Husker selv under betaen når jeg spilte nybegynner-fights. Det var rimelig latterlig med tanke på hva jeg møtte på.

... Men jeg er ikke noe god selv, har en tendens til å falle tilbake til "bygg mange carriers og kjør på"-taktikken min som vil feile mot enhver erfaren spiller.

Lenke til kommentar

liker zerg. det jeg digger med de er at man kan produsere så mange folk på en gang, f.eks i gamle starcraft var det 4 hatcery som gjaldt. siden man kun kunne velge 12 folk om gangen.

Nei, jeg klarer selvsagt ikke å ta motstanderen, men jeg får jo en klar tidsfordel da jeg utsetter tiden og økonomien hans. Dessuten tar det ikke langt tid før det kommer 6-8 nye :D

Så skal jeg innrømme at jeg har spilt mot noen som var forferdelig dårlig.

Lenke til kommentar

Det er da en helt normal strategi med 6-pool og 10-pool i earlygame. I Silverleague og nedover fungerer det jo 2 av 3 ganger. Du gjør deg uansett en bjørnetjeneste siden du blir avslørt når du havner i høyere ladders.

Lenke til kommentar

Er det noen andre her som har reagert på hvor lett det er å få Single Player achievements, som gjør at du får forskjellige ikoner du kan bruke? Det burde ha vært mye vanskeligere å få de.

Hvorfor? Det virker som de fleste missions har 3 "lag" med achievments, 1 lett, en mer eller mindre middels, og en litt mer vanskelig. Achievments er bare kjedelig om man må gjøre det samme om og om igjen for å få de.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

På campainmode får eg bare human.. Finner ikkje noe måte å velge hvem man vil starte der.

Noen som har tips ?

Du har ikke lest mye :)

Det er bare 1 campain i dette spillet. De andre rasene kommer etterhvert i tilleggspakker.

Takk. Syns det var rart og i grunn kjedelig..Samma for tutorial delen?

Lenke til kommentar

Sliter med at spill- og konfigdata ikke lagres :( Etter å gjennomført første misson på single player campaign looper den bare tilbake til videoen som er intro til det samme missionet, og jeg kan heller ikke lagre. Og hver gang jeg starter spiller er alle innstillinger for oppløsning etc. tilbake til default.

Kjører Windows 7, og årsaken til feilen er nok at alle libraries, herunder Documents hvor StarCraft II-mappen lagres, ligger på en server. Det fungerer fint for alle applikasjoner jeg kjører å forholde seg til en UNC, og det fungerer også for noen spill. SimCity 4 fungerer, HoMM5 sliter med det samme problemet som StarCraft.

Installasjonsprogrammet hadde ingen problemer med en UNC path, for når jeg ser på installasjonsloggen så står det på en av de siste linjene at mappen \\srv2\Documents\StarCraft II ble opprettet.

Noen som har vært borti samme feil med SC2, eller andre Blizzard-spill, og ev. vet om en løsning?

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...