Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Av og til er det gøy å lese kommentarer fra folk. Under artikkelen du linket, blackbrrd, skrev en

"i really hope they would nerf carriers too. the other day i played a ffa and my opponent had 17 bases and got 53 carriers and a mothership and i couldnt stop them

oh and banshees are too good too once you get more than 40 they really rape"

Takk og lov for at det finnes oppegående folk her i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller en del 2v2 for tia, og har kommet opp på 1600 pts diamond rimelig lett. men ca 40-50% av de vi møter nå er protoss+zerg og går for early stalkers+zergelings banelings. jeg er terran og partneren min er Protoss vi bygger en brukbar mur med bunkere bak så snart vi får mistanke om denne taktikken.

problemet er att

enten står stalkerene og skyter ned muren vår på avstand uten att vi får skyti tilbake ellers banlings buster de store deler av muren vår og omringer hæren vår med zergelings mens stalkerene skyter oss ned. dette er forøvrig mest ett problem på baner som ikke har ramp.

noe forslag til builds vi kan gjøre for å slå dette? vet att 2v2 er veldig preget av Cheese og att derfor de fleste gode spillere ikke spiller det, men jeg er for øyeblikket snart topp 100 i verden i 2v2 i følge sc2 ranks lista. og vil ikke la meg stoppe av denne taktikken.

Har slått det med marine-zealot rush, om vi går med 10 marines og 5 zealots ca. men er ikke så glad i cheese, og ønsker helst å slå cheese uten å cheese selv:P

Endret av neoman
Lenke til kommentar

GSL rant:

Faen så kjipt at FruitDealer ble slått ut av en harry Terran som BoxeR. Irriterende. Så fram til noen epic FruitDealer macrogames mot slutten av GSL2!

Den harry Terranen BoxeR slo akkurat ut Protoss-spilleren Sang-Ho rimelig overbevisende, så vil si det var godt spilt av BoxeR og han fortjente virkelig å gå videre.

Lenke til kommentar

Åååååå, jeg er så dårlig!

Spilte mot en protoss i gold nå. Jeg gikk rett for ghost tech og nuke. Så droppa jeg medivac bakerst i basen hans, cloaka og slang av gårde nuke.. Drepte ALT han hadde av workers (ca 30), men allikevel klarte jeg å tape kampen.. Ble vel stressa fordi jeg følte jeg måtte slå til, og ble eid av hans hær..

Fikk hvertfall creds av han etter matchen for å bruke nukes da.. Og achievement.. Så var ikke helt bortkasta, men fy faen så surt.

Natta!

Lenke til kommentar

Bytte til "Grid"? Som i grid på bakken når du skal bygge bygninger? Er det noe å vende seg til da? Er ikke det bare en bonus? :mellow:

Mener grid-layout, slik at ethvert ikon du ser nede til høyre representerer en knapp på tastaturet. For eksempel attacm move (5. til høyre topp) er t-knappen, mens bygging er z (nederst til venstre) osv. Drones er da q-q, så det går greit, bare litt uvant iforhold til s-d :wee: .

Kan også nevne at det stremaes en turnering med 2000€ i førstepremie (eller noe sånt) her som kommenters av Day9 og DjWheat.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Er Grid bedre en standard?

Det er nok i allefall mer praktisk om du spiller random. Jeg liker det personlig bedre enn standard som Zerg, men det er nok sikkert en vanesak.

Jeg spiller (som noen av dere vet) random. Selv synes jeg det er 0 problem å spille uten grid. Selv om... hadde jeg først vendt meg til grid, hadde det nok vært litt praktisk med tanke på at alle skills hadde hatt samme hotkey.

Lenke til kommentar

Er Grid bedre en standard?

Det er nok i allefall mer praktisk om du spiller random. Jeg liker det personlig bedre enn standard som Zerg, men det er nok sikkert en vanesak.

Jeg spiller (som noen av dere vet) random. Selv synes jeg det er 0 problem å spille uten grid. Selv om... hadde jeg først vendt meg til grid, hadde det nok vært litt praktisk med tanke på at alle skills hadde hatt samme hotkey.

kommer ann på å mye du spiller, selv har jeg nå lagt såpass mange timer totalt inn i sc2 at det ikke er noe problem å kunne noe

Lenke til kommentar

Okey folkens, jeg trenger litt hjelp (vet det er en replay tråd men den virker som om er mer en vise-fram-replays tråd). Jeg spilte nettopp en game mot en protoss som er platinum (jeg er diamond med 150 games played, han hadde SEKS games played) og selv om jeg satt og smålo for megselv da han ikke hadde noen ordentlige builds eller noe særlig micro ble jeg likevel gruset gang på gang, til tross for at jeg mener det var kamper jeg burde ha vunnet, jeg så igjennom replayet og skjønner fortsatt ikke en døyt av hvordan jeg tapte, hjælp!

Den eneste store bommerten jeg føler jeg gjorde var det ene angrepet når han hadde fått ut phoenixes mens jeg hadde for lite stalkers til å beskytte colossusen.

Men ved ett tidspunkt hadde han bare én base som minet mens jeg hadde to og fikk lagd en helvetes til hær som jeg mente burde vunnet.

Molecular PvP Jungle Basin.zip

Lenke til kommentar

Okey folkens, jeg trenger litt hjelp (vet det er en replay tråd men den virker som om er mer en vise-fram-replays tråd). Jeg spilte nettopp en game mot en protoss som er platinum (jeg er diamond med 150 games played, han hadde SEKS games played) og selv om jeg satt og smålo for megselv da han ikke hadde noen ordentlige builds eller noe særlig micro ble jeg likevel gruset gang på gang, til tross for at jeg mener det var kamper jeg burde ha vunnet, jeg så igjennom replayet og skjønner fortsatt ikke en døyt av hvordan jeg tapte, hjælp!

Den eneste store bommerten jeg føler jeg gjorde var det ene angrepet når han hadde fått ut phoenixes mens jeg hadde for lite stalkers til å beskytte colossusen.

Men ved ett tidspunkt hadde han bare én base som minet mens jeg hadde to og fikk lagd en helvetes til hær som jeg mente burde vunnet.

Interessant, må kikke på det når jeg kommer hjem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...