Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av dere som har guddet å se mine replays, basert på denne kampen, vil dere si at jeg har blitt bedre?

repimg-33-159872.jpg

Bare for i det hele tatt ta starten av gamet..

Bruke først scout litt lurere.

Holde oppe probe prod hele tiden

Ikke samle opp mineraler, bruk dem på noe fornuftig

Ikke supply block deg..

1 base kan holde enten 2 gate og 1 robo, eller 4 gate, bruk det som "standard" regel

bruk observers mer effektivt, jo mer info jo bedre hele tia

også en gyllen regel, expand når du angriper :) alltid greit tidspunkt å lure inn en expand på

sist men ikke minst, upgrades!! :) få forget opp!

Skaff deg en vanlig startbuild du følger som du praccer inn.

Feks 2 gate robo, som er en helt ok og lett build som kan stå imot det

meste og er også lett å jobbe videre med midgame :)

Les på team liquid på sc2 strategy forum for builds og guides :)

Endret av snakzz
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en "how to play Zerg, for idiots" guide på nettet? Begynner å bli noe lei Terran nå, å vil prøve Zerg..

Men skjønner ikke bæra av hvordan en spiller dem ordentlig mot andre online.

En av de mest sentrale tingene er hvor mange drones du bygger i forhold til army, lettere langdrygt forklart her:

http://day9tv.blip.tv/file/4210235/

Kort oppsummert: du skal bygge så mange drones som overhodet mulig, men du må scoute utrolig bra, slik at du kan sette opp forsvar/bygge units når han pusher. Du vil da ha et økonomisk overtak og gjerne en base mer enn motstanderen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvilken liga man skal spille i, altså opprykk/neddrykk, blir oppdatert med jevnlige mellomrom, det er rundt 30-40 kamper mellom hver gang.

Lenke til kommentar

Rank har ingenting med om du rykker opp.

Les her for team liquids teori

Hvilken liga man skal spille i, altså opprykk/neddrykk, blir oppdatert med jevnlige mellomrom, det er rundt 30-40 kamper mellom hver gang.

Tror ikke dette kan stemme. Jeg var Gold i ca 10 games. Plutselig gikk jeg til platinum og deretter til diamond på 2 games.

Endret av Toggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er du ikke moderator lenger Camrot? :(

Jepp, jeg trakk meg grunnet uenigheter da jeg ikke er fornøyd med retningen ledelsen tar spillforumet i, men det er en diskusjon som hører hjemme et annet sted.

Rank har ingenting med om du rykker opp.

Les her for team liquids teori

Tror ikke dette kan stemme. Jeg var Gold i ca 10 games. Plutselig gikk jeg til platinum og deretter til diamond på 2 games.

Artikkelen du linker til beskriver at opprykk benytter et "checkpoint-system", og Blizzard hars selv uttalt at det er rundt 30 kamper mellom hvert checkpoint. Men det er ikke utenkelig at de har endret noe på dette etter release, men det er første gang jeg hører om opprykk så kort fra hverandre.

Lenke til kommentar

Av dere som har guddet å se mine replays, basert på denne kampen, vil dere si at jeg har blitt bedre?

repimg-33-159872.jpg

Ikke scout rett opp på Shakuras Plateau, en spawner aldri ovenfor hverandre der. Grei ting å vite

Kommenterer litt etterhvert som jeg ser her jeg. Har ikke sett tidligere replays, men ser alikevel.

Rundt 9 minutter når du begynner lage colossus, har du 21 Probes. Det kommer aldri i verden til å gå å lage colossus med det. For du sitter nemlig der med 3 warpgates som burde kunne lage units konstant, men som du ikke har råd til å bruke.

Hadde du hatt konstant Probeproduksjon kunne du ha f.eks laget ut av ale 3 gates + robo, eller du kunne sløyfet en produksjonssyklus å skaffet range til collossi.

Savner at du er mer aktiv med observeren din og. Den henger bare over en del av basen hans der det ikke skjer stort, i stedet kunne den flydd å f.eks sett etter expo, eller hvordan tech han har, noe du til slutt gjør, men uten å se dobbel starport, bare den ene.

En ting jeg liker kjempegodt derimot er jo at du warper inn 2 Sentries for å blokkere bakdøra inntil hæren din kommer.

Etter dette skjønner jeg ikke hva som skjer. Pluttselig sitter du der med 2000 mineraler, og du burde absolutt satt opp en expansion her. Dog ville det bitt deg i rumpa at du kun har mulighet til å transferre 10 probes om du hadde valgt å gjøre dette.

Ferdig sett.

Gjevnt over er problemet ditt med Macro. Du lager rett og slett ikke units samtidig som du gjør andre ting, og det kommer til å gå dårlig etterhvert.

Prøv å se om du finner deg et buildorder der du kan konstant lage units. Eksperimenter også med når det er lurt å putte ned en expansion.

Jeg kunne ha skrevet mer om generelle valg du gjør underveis, som der du blinker masse stalkers opp hvor han har expanded, noe som kunne ført til at du mistet alle sammen mot en kompetent spiller, men det har ikke så mye å si på ditt nivå enda. Hadde du hatt grei Macro kunne ville du hatt en ny styrke med stalkers klar på nytt igjen.

Håper det er litt å ta med seg videre her :)

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Endelig i platinum. Hadde en lang pause hvor jeg ikke spilte SC2 i det hele tatt. Og nå har kun spilt mot diamond/platinum spillere de siste 2 ukene... men fortsatt loket rundt i gold. Litt til nå, så blir det diamond :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...