Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk irriterende. 3 kamper i går ga 2 turtles. Jeg expandet som en gal og trodde jeg hadde map control, men hadde selvsagt glemt observer på en base eller to. Omsider får jeg 15 BCs/carriers i trynet, 3-3 oppgradert. Sikkert til pass når jeg ikke får stoppet hans expoer, men så er jeg også seriøst noob. Har vel bare meg selv å takke. Prøvde angripe noen ganger, men møter siege og walled off ramp. Og mot 15 BC/carriers hadde mine 25 stalkers null sjans (col var ren cannon fodder).

Lenke til kommentar

Fantastisk irriterende. 3 kamper i går ga 2 turtles. Jeg expandet som en gal og trodde jeg hadde map control, men hadde selvsagt glemt observer på en base eller to. Omsider får jeg 15 BCs/carriers i trynet, 3-3 oppgradert. Sikkert til pass når jeg ikke får stoppet hans expoer, men så er jeg også seriøst noob. Har vel bare meg selv å takke. Prøvde angripe noen ganger, men møter siege og walled off ramp. Og mot 15 BC/carriers hadde mine 25 stalkers null sjans (col var ren cannon fodder).

 

Her er det tydelig at du har gitt han alt for lang tid uten at du har prøvd å pirke på basen hans. Uten at jeg har sett replay kan jeg jo påpeke at det sansynligvis er macroen din som glipper om du kun hadde 25 stalkers på masse expos.

Har du en replay? Så kan jeg se om jeg får gitt litt tips til hva du burde gjøre, for det høres ut som du generellt har problem med turltes ( ikke at jeg klandrer deg, kan være vanskelig å finne en måte å angripe problemet på )

Lenke til kommentar

Sliter maks mot Zerg når jeg er Protos. Lings kommer samtidig som jeg får ut min første Zealot, også blir det et kjør hvor jeg aldri har kommet ut på toppen. Roaches blir vel ok etter denne patchen..

 

Reapers er ute av spillet. Void Ray var OK mot Carriers - nå blir det race of carriers med PvP?

Lenke til kommentar

Legger inn patchen her, om noen ikke orker å søke den fram...

 

Balance

 

PROTOSS

 

Buildings

Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000.

 

Void Ray Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).

Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).

Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.

 

 

TERRAN

 

Buildings

Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot.

Supply Depot life increased from 350 to 400.

 

Medivac Acceleration reduced from 2.315 to 2.25. Speed reduced from 2.75 to 2.5.

Reaper Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement.

Thor Energy bar removed. 250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched).

 

 

 

ZERG

 

Buildings

Hatchery life increased from 1250 to 1500.

Lair life increased from 1800 to 2000.

Spawning Pool life increased from 750 to 1000.

Spire life increased from 600 to 850.

Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.

 

Corruptor Energy bar removed.

Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).

Infestor Fungal Growth now prevents Blink.

Roach Range increased from 3 to 4.

 

 

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Team Liquid og VR etter patch theorycrafting

 

Alt gjort mye undersøkelser på dette og folk har vel kommet frem til at VRs med den prisen de har nå er useless etter nerf.

 

Sitat:

They seem pretty useless now. Yes, their uncharged DPS is better now, but for their cost it's still not very good. 17DPS against armored... For 250/150? And they do barely more DPS than a single Marine against anything that isn't armored.

 

PvP: as has been said a billion times on this thread already, while they used to be good enough against Stalkers to be a viable option, they no longer are. Maybe they could be a very situational option against a mass Zealot into Robo build, but the old PvP VR builds are probably dead in the water and if there is a new one, it's a pretty narrow timing window against a single enemy build.

 

PvT: they can't deal with Vikings very effectively with nerfed charged DPS, so I can't really see them being useful after the initial harass phase. Taking one extra tick to kill a Marine while charged probably isn't the end of the world, although it sure doesn't help, but significantly less charged DPS to turrets will allow them to shut down VR harass much more efficiently.

 

PvZ: a 250/150 T2 air harass unit losing in a 1-on-1 fight with a Queen? Yeah, VR harass is dead in this matchup.

Endret av snakzz
Lenke til kommentar

Som tidligere lovet, her er replays fra turneringen:

 

Her er replays:

 

BL10 (Fun) Styggen vs Romis

 

BL10 Fatal vs Romis G1

 

BL10 Fatal vs Romis G2

 

BL10 Fatal vs Romis G3

 

BL10 Navith vs Romis G1

 

BL10 Navith vs Romis G2

 

 

Her er kvartfinale kampene mot Styggen og ProvaN:

 

 

BL10 Styggen vs Romis G1

 

BL10 Styggen vs Romis G2

 

BL10 ProvaN vs Romis G1

 

BL10 ProvaN vs Romis G2

 

Edit:

 

Og her er bracketen:

 

http://bl10.challonge.com/sc2bl

 

Var veldig uheldig med plasseringen i bracketen. :(

Endret av Romis
Lenke til kommentar

...

 

Og her er bracketen:

 

http://bl10.challonge.com/sc2bl

 

Var veldig uheldig med plasseringen i bracketen. :(

 

Hvordan kan du si det når du ble slått ut av taperen av den ene semifinalen og du kom til "kvartfinalen"? Hadde du spilt mot vejasu istedetfor styggen hadde du nok tapt den kampen også, han slo jo tross alt ut Provan som var han som til slutt slo ut deg. ;)

 

Er ikke så mye flaks/uflaks ute å går når det er en loosers bracket som her. Godt jobba forresten. :)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...