Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

 

micro/macro min venn og timing seff

 

Hehe, du dekker jo nesten alle spillets aspekter. For å være litt mer konkret da, hva er det som gjør at macro i det spilelt er over silver-nivå?

 

AtW

er ikke så altfor god spilelr selv, men det er vel egenskapen til å gå 3 eller 4base og fortsatt bruke ressurser effektivt?

 

f.eks du kan spille en 1-base game og ha ekselent macro, det kan alle, men det er når du kommer til 4-5 base og skal macro+harass at folk skiller seg ut, dette ser man selv pros ha problem meg f.eks madfrog er en av mange pro zergs som ikke får macroa når han kommer opp i 3-4base :p

 

har f.eks ikke noe problem med å gå terran og vinne en game mot en gold zerg med mass ghost/scv, pga jeg spiller bare en expand-game og vet at jeg klarer å pushe ut mer enn ham vist jeg bare lever lenge nok

Endret av homesmasher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en bærbar pc med 3GB ram, radeon hd 3470 256MB, Pentium duo 1,87mhz. Er denne pc'en kraftig nok for å kjøre spillet?

Jeg googlet starcraft II performance test og fant mange tester som til sammen viser at:

 

- Starcraft II utnytter 2 CPU-kjerner godt. Dermed har du nok antall kjerner.

- Starcraft II liker 3 GHz+ kjerner, så 1,87 GHz vil nok senke hastigheten litt.

- Starcraft II bruker ca 2-2,5 GB ram, så du har så vidt nok

- Starcraft II ultra og high settings gir omtrent ikke merkbart bedre bildekvalitet enn medium. Low gir derimot horribel grafikk. Medium gir mye bedre ytelse enn high og ultra. Der kan derfor være lurt å sette til medium kvalitet.

- Radeon HD 5570 gir 52 fps i 1680x1050 i gjennomsnitt i denne testen. Det er mer enn godt nok for normal spilling, men det spørs om ikke HD 3470 blir litt svakt.

 

Denne testen gir meget bra resultater for Radeon HD 5570 på 1280x1024 medium kvalitet uten AA. Den samme testen viser at 512MB er i minste laget for skjermkortet.

 

Jeg antar skjermen din har 1280x800.

 

Med andre ord vil jeg anbefale deg å prøve på 1280x800 med medium settings og uten AA.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

micro/macro min venn og timing seff

 

Hehe, du dekker jo nesten alle spillets aspekter. For å være litt mer konkret da, hva er det som gjør at macro i det spilelt er over silver-nivå?

 

AtW

er ikke så altfor god spilelr selv, men det er vel egenskapen til å gå 3 eller 4base og fortsatt bruke ressurser effektivt?

 

f.eks du kan spille en 1-base game og ha ekselent macro, det kan alle, men det er når du kommer til 4-5 base og skal macro+harass at folk skiller seg ut, dette ser man selv pros ha problem meg f.eks madfrog er en av mange pro zergs som ikke får macroa når han kommer opp i 3-4base :p

 

har f.eks ikke noe problem med å gå terran og vinne en game mot en gold zerg med mass ghost/scv, pga jeg spiller bare en expand-game og vet at jeg klarer å pushe ut mer enn ham vist jeg bare lever lenge nok

 

Det er jo greit nok, men ikek spesielt relevant for replayen jeg har snakket om (som ble postet her), det er jo ingen som har 4-5 base der.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om en liten stund skal jeg spille mot Styggen, som er en av norges beste innenfor Starcraft- Han sendte meg akkurat melding om at han var på vei, så da er det bare å vente på at compoen skal starte.

 

Jeg kommer til å uploade replays etter kampene i denne tråden. :)

 

Gogo live stream :D

Lenke til kommentar

Om en liten stund skal jeg spille mot Styggen, som er en av norges beste innenfor Starcraft- Han sendte meg akkurat melding om at han var på vei, så da er det bare å vente på at compoen skal starte.

 

Jeg kommer til å uploade replays etter kampene i denne tråden. :)

 

Gogo live stream :D

 

Ikke med den pc'en her. :D

Lenke til kommentar

I følge denne testen av aspect ratio så ser man mer av kartet jo videre aspect ratio man har. 16:9 er den videste av de som er listet opp. Men er det mulig å sette opp 2-3 skjermer for å få ekstremt vid aspect ratio og dermed se mye mer av kartet? F.eks Eyefinity med 3 skjermer i bredden.

Såvidt jeg vet så har de disablet multiskjerm støtte i multiplayer. (Den skal fungere i singleplayer)

Lenke til kommentar

 

Drunkbobby vs Idra, epic

interessant game, hadde foretrukket vist vi hadde en norsk player som kunne spilt litt mer straight-up og bare knust idra macro-style, blir egentlig ikke så imponert av folk som viner 7-min games, vi har vel alle tapt mot dårligere spillere som bare har rushet på en eller annen måte og tatt oss med en tact vi ikke var klar for (sier ikke at dette er dårlig, sier bare at i en BO7 så tror jeg ikke drunkbobby hadde tatt idra)

Lenke til kommentar
I følge denne testen av aspect ratio så ser man mer av kartet jo videre aspect ratio man har. 16:9 er den videste av de som er listet opp. Men er det mulig å sette opp 2-3 skjermer for å få ekstremt vid aspect ratio og dermed se mye mer av kartet? F.eks Eyefinity med 3 skjermer i bredden.

Jeg fant ut av det selv:

 

http://www.youtube.com/watch?v=09weu17yS_I

http://www.youtube.com/watch?v=HwEgxtQLTsA

Lenke til kommentar

Vel ravens er latterlig overpowered slik som de er nå. PDD countrer jo absolutt alt. Bortsett fra marines da :p

 

Jeg rakk ikke bussen i dag! OMG BUSSEN ER IMBA! Herregud jeg mener kjøre før jeg kommer counter jo alt! Bortsett å være der da bussen går da :p

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...