Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Anbefaler å se Fruidealer mot Inca i kvartfinalen av GSL. Første kamp av hver serie er gratis om en bare registrerer seg.

 

http://www.gomtv.net/videos/1137/0

 

Fruitdealer 6pooler og vinner første kamp. Du kan faktisk se hvor vanskelig det er å stoppe et 6pool som microes riktig. Det aller viktigste er at du ikke lar Zealots røre deg mens du samtidig får tatt ut så mange probes du klarer.

Problemet med 6pool er at scoutes det, så har du automatisk tapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du rekker skjelden scoute 6pool før det er for sent, mot zerg kjører jeg alltid følgende:

 

pylon ved nexus på 9

Gateway som dekker ene siden av pylon på 12

Gateway som dekker andre siden av pylon på 13 (Nå kan bare to zerglings angripe pylon samtidig, dermed slipper du slite med at gateways blir unpowered)

Backup pylon på 14

 

Ha masse chrono boosts ready til zealots. De første zerglings kommer til å komme før zealots uansett, derfor er det liten vits i å prøve å wall off ved ramp, Gjør du det riktig kan du også wall off ene siden av mineral field så zerglings må springe rundt.

 

Med dette buildet kan du fend off 6 pool ganske lett samtidig som du ikke crippler buildet ditt senere, noe som skjer om du begynner bygge forge e.l.

 

Du må fortsatt bruke et par probes til å holde zealots levende, men du kommer alltid ut av det ledende.

Lenke til kommentar

Argh jeg hater når jeg blir dropped fra battle.net tilsynelatende uten grunn, og det er alltid jeg som blir oppført som taper, selv om jeg snakka med fyren etterpå og han også ble disconnected :(

 

Spesielt surt siden jeg var i ferd med å overkjøre han og han var high rated diamond spiller.

 

Gamet før var også mot en diamond spiller og da presterte jeg faktisk å bygge two robotics facility istedenfor robo fac + robo bay.

 

Var flaut =\

Lenke til kommentar

Skjer med at ingen skriver gl hf, men bare hf blant Starcraft2-spillere? :wee:

 

Spilte de fem plasseringskampene i natt og endte opp i silver. Tror jeg vant 3 av 5 kamper og etter at jeg begynte å spille i min liga ble det plutselig litt flere tap mellom hver kamp vunnet. Jeg spiller Zerg og er sånn passelig flink i starten, klarer å bruke opp mineralene og unngår supply-block, men etter rundt 34 supply begynner det å skrante. Mineralene hoper seg opp og det er alltid mangel på gass, hvordan de flinkeste klarer å presse ut 20 muta stiller jeg meg uforstående til :p (Selv om jeg miner fra 4 gass)

 

Jaja, kan vel ikke forvente at alt skal gå på skinner når det er første kvelden man spiller SC2 online. Har hittil bare sett masse replays på youtube om spillet, men ikke brydd meg særlig om å spille det selv. Forstå den som kan..

Lenke til kommentar

Skjer med at ingen skriver gl hf, men bare hf blant Starcraft2-spillere? :wee:

 

Spilte de fem plasseringskampene i natt og endte opp i silver. Tror jeg vant 3 av 5 kamper og etter at jeg begynte å spille i min liga ble det plutselig litt flere tap mellom hver kamp vunnet. Jeg spiller Zerg og er sånn passelig flink i starten, klarer å bruke opp mineralene og unngår supply-block, men etter rundt 34 supply begynner det å skrante. Mineralene hoper seg opp og det er alltid mangel på gass, hvordan de flinkeste klarer å presse ut 20 muta stiller jeg meg uforstående til :p (Selv om jeg miner fra 4 gass)

 

Jaja, kan vel ikke forvente at alt skal gå på skinner når det er første kvelden man spiller SC2 online. Har hittil bare sett masse replays på youtube om spillet, men ikke brydd meg særlig om å spille det selv. Forstå den som kan..

 

Kanskje jeg har startet en trend, har aldri skrevet noe annet enn hf, hvorfor vil jeg ønske motstanderen min hell? :) De får klare seg med å ha det gøy.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjer med at ingen skriver gl hf, men bare hf blant Starcraft2-spillere? :wee:

 

Spilte de fem plasseringskampene i natt og endte opp i silver. Tror jeg vant 3 av 5 kamper og etter at jeg begynte å spille i min liga ble det plutselig litt flere tap mellom hver kamp vunnet. Jeg spiller Zerg og er sånn passelig flink i starten, klarer å bruke opp mineralene og unngår supply-block, men etter rundt 34 supply begynner det å skrante. Mineralene hoper seg opp og det er alltid mangel på gass, hvordan de flinkeste klarer å presse ut 20 muta stiller jeg meg uforstående til :p (Selv om jeg miner fra 4 gass)

 

Jaja, kan vel ikke forvente at alt skal gå på skinner når det er første kvelden man spiller SC2 online. Har hittil bare sett masse replays på youtube om spillet, men ikke brydd meg særlig om å spille det selv. Forstå den som kan..

Du burde kanskje se på denne videon av Day[9]: http://day9tv.blip.tv/file/4210235/

 

Den tar for seg hvordan det går an å få for mye minerals samtidig som man ikke har flere larva tilgjengelig. Kort sagt: du bygger for mange billige units. Hvis du vil fortsette å bygge så mange zerglings må du ha 3 hatcheries på 2 baser. ;)

 

Dette gamet er nok også verdt å se på - Funday monday uten queens for å se hva man har som alternativer: http://day9tv.blip.tv/file/4149200/

Lenke til kommentar

wow så mange games?

Må nesten ta meg litt fri fra lesing for dette :p

 

Putter mine kommentarer om kampene i spoiler jeg hehe :p

 

edit: God kontroll på fun game, men synd du tapte.

 

Game 1 fatal, mente du eide han der.

Game 2 fatal, ga du opp fordi han hadde tatt din expansion da?

Game 3 fatal bra spilt, ble litt supply blocked, men men :p

Game 1 Navith, hei nå lærte meg hvordan å håndtere 6 pool bedre!

Game 2 Navith haha, skylda på lyd og greier :p

 

 

Ellers god jobb!

 

edit2: 1337 post, woho!

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...