Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen etter?

Om du ser lenger opp på sida er det allerede et diskusjonstema.

Den ble jo skrevet bare 1 time før jeg skrev det, så hvordan er det da velkommen etter øyeblikk?

Den ble postet før i tråden.

Isteden for å krangle om det der, hva med å diskutere forandringen og hvordan det vil påvirke spillet?

Takk.

:blush:

Jeg personlig har bare opplevd en reaper rush, noe som var et resultat av dårlig scout fra min del :(

Dog jeg har hatt større problemer mot 6 pool, spesielt på bander hvor det er stor rampe. Som toss, regner jeg med at jeg bør gå for gateway forge hvis jeg vet han går for 6 pool?

edit: Jeg syns grunnlaget til Blizzard om denne endringen er absurd, jeg syns reapers er balanced, buff zerg bittelitt, ikke nerf terrans enda mer

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Med denne endringen tar du i prinsippet vekk Terrans mulighet til cheese i de fleste match-ups. Ser jo at konsensus at alle som spiller Terran er supern00b, men hvorfor skal alle penses inn på samme spor? En del av sjarmen med spillet er jo at det kan være litt uforutsigbart hva man gjør.

Ikke kan vi kjøre mech mot Protoss og nå skal vi hvertfall ikke få lov til å kjøre 3-5 Raxx-Reaper mot Zerg. Det vi kan gjøre er bioball/Bio-mech vs Protoss. Bio-mech/Mech vs Zerg. Kanskje hive inn en 1-1-1 i blant hvis man føler seg CRAZZZZYYYZZRYZYZYYZYZ.

Jeg trodde 3-5 raxx-reaper bygde supply depot først jeg, oh boy.

Forøvrig uenig i Blizzard sin mening om de andre endringene.

stemmer, det er 1rax reaper rush som blir nerfa (den de bygde rax på 10)

Lenke til kommentar

Syntes Blizzard har tuklet med for mye på en gang..

Protoss har en høyere winrate mot både Zerg og Terran, hvorfor da nerfe terran og buffe Zerg? Det hadde kanskje vært nok å bare buffe zerg?

Du kan egentlig ikke se på de tallene der. Jeg aner ikke hvorfor de har dem der. leaguesystemet vil jo prøve å holde winrate på 50%, så tallene kan ikke brukes til noe som helst når det systemet fungerer som det gjør.

Lenke til kommentar

Syntes Blizzard har tuklet med for mye på en gang..

Protoss har en høyere winrate mot både Zerg og Terran, hvorfor da nerfe terran og buffe Zerg? Det hadde kanskje vært nok å bare buffe zerg?

Nå sier tallene i seg selv ignenting. For alt vi vet, kan 95 % av kampene ende under 6 min pga 10-rax reaper, mens om terran ikke går det, vinner zerg 95 % av kampene. Dette ville gi en ca 50/50 vinnrate, om terran gikk 10-rax reaper halvparten av kampene.

Så statistikk sier ingenting uten detaljer.

Lenke til kommentar

Ah, det var unødvendig å gjøre det til et krav å lage depo før barracks.

Jeg for en liker å bli utsatt for cheese. Gir litt ekstra glede hvis jeg tar det.

Og jeg føler ikke at det er ubalansert sånn som det er nå.

Men, roach og fungal forandringen har jeg ingenting imot :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Noen som har testet ut neste fundaymonday enda? Mine stammedspillere er borte, så har ikke fått gjort det enda. Høres dritkult ut dog!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er at man skal si hvilken unit man skal ta på starten av matchen (3v3 og 4v4 matcher), og BARE lage den uniten. Eneste unntaket var overlords, observers og sånne units uten noe angrep. Så kan godt hende det var det dere møtte igår. :new_woot:

Lenke til kommentar

...

Dog jeg har hatt større problemer mot 6 pool, spesielt på bander hvor det er stor rampe. Som toss, regner jeg med at jeg bør gå for gateway forge hvis jeg vet han går for 6 pool?

...

2-gate med all cronoboost på gateway er fint å bruke mot 6-pool. Hvis han 6-pooler deg så har han nesten ikke økonomi, så ingen grunn til å bli despo selv om han dreper masse probes. (Han har vel ca 6 drones, som igjen betyr at så lenge du har 6 probes+ så ligger du bra an). Husk på at probes gjør det ganske bra mot zerglings, sammen med en zealot har ikke zerglings sjangs.

Hvis han bare sender zerglingene rett inn for å drepe probes setter du alle til å angripe tilbake og mister kanskje 1-2 probes. Da vil du kanskje ha 10 probes, mens han sitter igjen med 6 workers, og du har så godt som vunnet kampen.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...