Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj hadde nettopp en game der motstandern min pusha HVER gang jeg la ned expansion. Ett sekund mellom spawned nexus og jeg så hæren hans komme (hadde observer i basen hans) så ble nødt til å cancel den hver gang. Synes det var noe mistenkelig. Spilte mot terran og så da er jeg jo avhengig av å dele hæren i to ved rampen som gjør det umulig å expande om han alltid vet når jeg prøver meg.

Push like før du skal expande, så får han nok å gjøre. Hvis han splitter opp hæren sin så burde du ha en større hær og kunne ta ut hans.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

http://eu.battle.net/sc2/en/blog/761331

Utviklerne om 1v1.

Here are a few of the changes we currently have planned:

· We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.

· Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.

· The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.

· The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.

· We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.

Hva skal mine reapers gjøre nå? Fjerner ikke det all bruksnytten ved reapers? Må man ta ned en factor for speed upgrade blir det vel en unit som jeg ikke kommer til å bruke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Den siste virker unødvendig. Jeg spiller selv Zerg, men økt range på Roach vil forhindre Reapers fra å kunne kite meg. Og Reapers er ikke akkurat særlig brukt i annet en TvZ.

Jeg synes det hadde holdt å øke Roachrange, og heller sett hvordan Reapers ville performe som en følge av det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Betyr at du må bygge et Depot før du får tilgang til å bygge Barracks.

Idiotisk.. 99% av terranspillerne gjør vel det uansett, så hvorfor innføre det?

Lenke til kommentar

Har sittet å lurt litt på om jeg burde kjøpe meg Starcraft 2, men er ikke sikker på om det er det type spill jeg kommer til å interresere meg for. Spiller for tiden Mw2 og WoW, men siden nettet der jeg snart flytter inn har en tedens til å hoppe av og på hadde det kanskje vært en ide med et spill som ikke blir så 'veldig' på virket av at det går av og på, derav et strategi spill. Er forøvrig to andre der jeg flytter inn som gamer det også, har sett på han ene game og må si at det går sjukt fort og inneholder mye strategi, men det kan være av at han snakket noe om platinium league :p

Så lurte på, hva synes dere? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...