Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Macros er ikke lov og fant faktisk ut nå at de kan finne ut av det.

Så til dere som bruker det, vil jeg anbefale og slutte med det ;)

http://img685.imageshack.us/img685/9687/macros.png

Haha, laget den selv, eller? Utrolig dårlig fake; ingen Blizzard-ansatte er så dårlige i engelsk, ikke engang de meksikanske vaskedamene.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Har faktisk lagd en macro som injecter larvae til hatcheriene mine når jeg trykker på G11. Ikke veldig komplisert.

G11 gjør da: 5 - [hold] v - delay - backspace - delay - left click - delay - backspace - delay - left click - delay - backspace - delay - left click - delay - backspace - delay - left click - delay - backspace - delay - left click

Delay er bare en kort pause på 0.05 sec eller noe sånt hvis jeg husker rett for at ikke alt skal skje instant.

Dette gjør da at alle hatcheries blir injecta ved hjelp av ett trykk. Selv bruker jeg det ikke fordi det var ingen fordel. Må selv huske å trykke G11 så blir det samme som å trykke macro comboen selv. Nå bruker jeg bare G11 som backspace knapp så alt er på venstre side av tastaturet.

Men sier det igjen. Det er INGEN offisielle poster/svar fra Blizzard angående macro knapper på tastatur & mus. Når tråder om temaet ligger på forsiden på battle.net (forumet) lenge uten at blizzard svarer på temaet tyder det på at det ikke er strenge regler mot det imo.

Lenke til kommentar

I oktober er det et LAN som er ca 10 minutter gåtid fra huset mitt, som jeg har gått på hvert år i de siste 4 årene. I år blir hovedcompoen 6500 kroner, så da har jeg faktisk en grunn til å spille igjen. Har blitt litt for mye WoW i det siste, og litt for mye Minecraft.

Så da er det vel bare å starte i Diamond league, og se hvor jeg kommer. Vet ikke om jeg skal fortsette med Protoss, eller om jeg skal starte som Zerg eller Terran. Uansett, så gleder jeg meg enormt til lanet, og håper virkelig at jeg stikker av med seieren, noe som er veldig sannsynlig, med tanke på at det kun er 350 personer som kommer der, og majoriteten spiller CS Source og World of Warcraft.

Uansett, så håper jeg i hvertfall at jeg kan forbedre meg nok til at jeg kommer i top 15 i Diamond leaguen min.

Lenke til kommentar

I oktober er det et LAN som er ca 10 minutter gåtid fra huset mitt, som jeg har gått på hvert år i de siste 4 årene. I år blir hovedcompoen 6500 kroner, så da har jeg faktisk en grunn til å spille igjen. Har blitt litt for mye WoW i det siste, og litt for mye Minecraft.

Så da er det vel bare å starte i Diamond league, og se hvor jeg kommer. Vet ikke om jeg skal fortsette med Protoss, eller om jeg skal starte som Zerg eller Terran. Uansett, så gleder jeg meg enormt til lanet, og håper virkelig at jeg stikker av med seieren, noe som er veldig sannsynlig, med tanke på at det kun er 350 personer som kommer der, og majoriteten spiller CS Source og World of Warcraft.

Uansett, så håper jeg i hvertfall at jeg kan forbedre meg nok til at jeg kommer i top 15 i Diamond leaguen min.

Hvilket LAN er det snakk om?

Lenke til kommentar

Hvilket LAN er det snakk om?

Det er et lokalt lan her i Bamble som heter BambleLAN.

Lenke til kommentar

Angående high yields: du tjener faktisk ikke mer ressurser på en slik base enn du gjør på en vanlig en. Du miner 40% raskere per mineral men til gjengjeld er det færre mineral patches, som gjør at en high yield base genererer like mange ressurser som en vanlig expansion.

Den eneste forskjellen er at du trenger færre arbeidere for å saturere en high yield base.

Sist jeg sjekka går ting på tid i Starcraft. Det handler ikke om å bygge mest mulig, men å bygge mer enn motstanderen, kjappere enn ham. Da er det selvfølgelig en stor fordel om du får ressurser 40% kjappere.

Lenke til kommentar

Angående High-Yield - er det ikke 6 istedetfor 8 patches? Dvs at det bare er 33% mer patches på en normal expand i forhold til gold expanden. La oss si at du harvester 100m/s på en normal expand, så vil du mine 80m/s på en expand med 6 patches, eller 75*1,4 = 105m/s på en gold expand med 6 patches.

Mao: du harvester 5% fortere med full saturation på en gold expand med 6 færre workers enn på en normal expand.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...