Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Hvorfor i svarte svingende får jeg beskjed om at kontoen min ikke er knyttet opp mot en starcraft nøkkel.

Jeg kjøpte starcraft 2 digitalt fra blizzard, prøver å logge inn når spillet er installert og får beskjed om at jeg ikke har nøkkel. Inne på battle.net kontoen står det ACTIVE; og jeg får heller ikke lov å kjøpe ny lisens ettersom jeg allerede har en.. HVA POKKER ER DETTE FOR NOE DRIT BLIZZARD!?

noen som har hørt om lignende problemer?

Kan vel ha noe med at det var release i dag og xxxxxxx antall folk prøver å logge på samtidig? ;)

Ja, noe blizzard bør regne med, men de er for opptatt med å insitere på at folk må være online selv for singleplayer at de ikke bryr seg om at man blir rævkjørt som lovlig kunde...

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går det for folk her, da? Har selv spillt 3 1v1 kamper, og vunnet alle sammen. Spillt 4 2v2, og vunnet 3 av de. :) Har også spillt litt av campaignen.

Kompisen min og jeg har vel spilt ca 12 2v2 matcher, vunnet 1. :blush:

Mye av det skyldes vel at vi startet og spille halv ett i natt og det er vel bare de mest dedikerte som har spillet så snart. Det resulterte i at vi endte opp i Bronze league, rank 2 av 2.

Vi kan jo ikke være så dårlige som statistikken tilsier... eller?

Lenke til kommentar

Hvordan går det for folk her, da? Har selv spillt 3 1v1 kamper, og vunnet alle sammen. Spillt 4 2v2, og vunnet 3 av de. :) Har også spillt litt av campaignen.

Mye av det skyldes vel at vi startet og spille halv ett i natt og det er vel bare de mest dedikerte som har spillet så snart. Det resulterte i at vi endte opp i Bronze league, rank 2 av 2.

Det som er litt småkjipt er at det er så høyt nivå på starcraft spillere generelt, tar litt tid å komme inn i det, men litt bedre blir det nok når flere nybegynnere har skaffet seg spillet, og ikke minst når du blir bedre til å spille.

Lenke til kommentar

Vi kan godt ta en 1v1, så kan vi analysere replayen etterpå, og se hvor du ligger?

Lenke til kommentar

Vi kan godt ta en 1v1, så kan vi analysere replayen etterpå, og se hvor du ligger?

Skal spille noen runder med kompisen min nå før jeg tar kvelden, skal opp 5 imorra og drar på ferie i halvannen uke, men kan hende jeg tar deg opp på tilbudet når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

går greit spillt 9 vunnet 6 1vs1...

er det noen god grunn til at alle spiller protoss?

forøvrig elsker jeg zerg i forhold til sc1 , roaches er nice!

Etter min erfaring spiller alle Terran, og alle bruker marines + marauders + tanks. :sleep:

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte svingende får jeg beskjed om at kontoen min ikke er knyttet opp mot en starcraft nøkkel.

Jeg kjøpte starcraft 2 digitalt fra blizzard, prøver å logge inn når spillet er installert og får beskjed om at jeg ikke har nøkkel. Inne på battle.net kontoen står det ACTIVE; og jeg får heller ikke lov å kjøpe ny lisens ettersom jeg allerede har en.. HVA POKKER ER DETTE FOR NOE DRIT BLIZZARD!?

Kan vel ha noe med at det var release i dag og xxxxxxx antall folk prøver å logge på samtidig? ;)

Ja, noe blizzard bør regne med, men de er for opptatt med å insitere på at folk må være online selv for singleplayer at de ikke bryr seg om at man blir rævkjørt som lovlig kunde...

AtW

Det er en stor forskjell på å "må være online" og å "må være på battle.net". Settlers 7, Assassin's Creed 2 osv krever at du er på nettet når du spiller, men det tilfører ikke en dritt. SC2 krever at du er på battle.net, men til gjengjeld får du online achivements, du slipper å bruke platen selv om du kjøpte den i butikk (nettopp testet selv), du får en svært bra matchmaking (kanskje ikke med den beste vennelisten, men har ikke prøvd den selv) og så videre. Akkurat nå er det nok litt problem for noen å logge seg på, men det vil roe seg over de neste dagene. Til tross for problemene vil du nok være enig i at det er langt flere fordeler enn ulemper med det nye systemet. Og da har vi ikke engang begynt å diskutere piratkopiering, DRM og alt det tullet der. ;)

Lenke til kommentar

Er det slik at spillet koster 299 i elkjøp butikkene også eller er det bare nettbutikk pris?

Var fornøyd med at det kostet 299kr i butikk på elkjøp smile.gif Meget billig! Det er jo 29 kr billigere enn billigste på internett da jeg slapp frakt tongue.gif Er på ferie og der jeg bor er det bare 100 meter i luftlinje til elkjøp inv_biggrin.gif

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

AtW

Det er en stor forskjell på å "må være online" og å "må være på battle.net". Settlers 7, Assassin's Creed 2 osv krever at du er på nettet når du spiller, men det tilfører ikke en dritt. SC2 krever at du er på battle.net, men til gjengjeld får du online achivements, du slipper å bruke platen selv om du kjøpte den i butikk (nettopp testet selv), du får en svært bra matchmaking (kanskje ikke med den beste vennelisten, men har ikke prøvd den selv) og så videre. Akkurat nå er det nok litt problem for noen å logge seg på, men det vil roe seg over de neste dagene. Til tross for problemene vil du nok være enig i at det er langt flere fordeler enn ulemper med det nye systemet. Og da har vi ikke engang begynt å diskutere piratkopiering, DRM og alt det tullet der. ;)

Matchmaking er irrelevant for singleplayer, achievments går fint ann å ordne selv om man ikke er online hele dagen. At du slipper å bruke plata er vel en slags fordel, men det er et pest og kolera-valg. Jeg kan ikke se en eneste reell fordel med å måtte være online under singleplayer, om man ikke regner med "det kunne vært værre" som en fordel.

AtW

Lenke til kommentar

AtW: Du om det, frøken negativ. :p Du får spørre om de gidder lage de to expansionene som en patch, så du slipper å cracke... øh, bruke internett for å spille dem. :p

Funny Funny, det er bare det at spillet vil/har allerede blitt cracket, og de som kjører cracket versjon slipper disse problemene. Det er bare tull å påstå at man må ha noe online verifisering av singleplayer for å ha matchmaking, achievments eller å slippe å ha i dvden.

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen måte å få zoomet litt ut? Synes alt sammen er jævlig nærme (akkurat som på SC1). FYI jeg har zoomet ut så lang man kan med scrollen på musa, men er det noen andre settings man kan endre på? (har full resolution...)

Lenke til kommentar

Mathias, Mathias, Mathias. (Knoots). Vi er ikke så forferdlige som du skal ha det til :p Jeg skylder på alle pro game ekstremistene som eide oss de første timene. og vi har spilt 9 matcher og vunnet 1.

Vi har tapt som oftest fordi vi enten:

- Produsert for få probes

- Ikke hatt kontinuærlig produksjon av units og Pylons

- Ikke har scouta (As far as i remember så har vi ikke scouta i en eneste game).

Kan sikkert være andre ting også, men det er det jeg kommer på atm som vi gjør feil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...