Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk over 1 mill i score fjerde gang jeg spillte :p

Først picker du opp 2 drone powerups.

Deretter har du 2 strategier:

1. Gå rett på dobbel plasma og bare samle bomber etterdet (så sant du har dobbel plasma og dobbel drone)

2.

Gå dobbel missile i starten av bretten før man skifter over til dobbel plasma når man møter boss..

Strategi 1. gir maaange bomber, noe som er veldig fint å ha når man sliter da man blir udødelig i noen sekunder :) Denne jeg brukte

Strategi 2. gjør at brettene blir lettere og man slipper å¨bruke så mange bomber. Men man kan slite etterhvert om man bare klarer å få enkel plasma til bossene etc.

Btw Lost Viking er verdens kjedligste spill i lengden :p

Lenke til kommentar

Spam spacebar - ikke hold den nede, da skyter du saktere. (Slev lagde jeg macro på mitt G11 tastatur som spammet spacebar 50 ganger med 0.2 sec delay.

1) Skaff fult oppgradert våpen (velg selv mellom plasma eller missile, jeg liker missile mest)

2) Skaff 2 Defence drones - ALLTID ha 2, mister du en prøv å få en ny en så raskt som mulig.

3) Når du har alt i punkt 1 og 2 venter du alltid til de tingene blir til bomber

Ellers bare prøv å unngå blå/grønne/rød ting som kommer mot deg.

Lenke til kommentar

Spilte akkurat mot en Protoss (Blistering Sands) som kjørte Proxy-raxx i basen min. Jeg tok et motangrep og drepte hans nexus, mens han tok liv av alle soldatene og SCVene mine.

Han hadde da igjen 3 zealots 2 probes 2 pylons og 2 gateways. Jeg hadde 1 orbital og 1 raxx.

Resultat: Jeg vinner etter 58 minutter. ^^ Haha. Har tydeligvis for mye fritid.

Lenke til kommentar

Spilte min første 1v1 placement match nå, slo en utrolig passiv terran spiller (#50 silver). Hadde full map oversikt med observere/watchtower og angrep han i det han expanded og fikk tatt ut expanden hans.

Hadde ca 2000/1000 ressurser ubrukt på slutten og tipper jeg hører hjemme i silver hvis jeg ikke klarer å bruke opp alle ressursene. Når jeg klarer å bruke ressursene mine litt bedre så ender jeg nok opp i gold.

amir90: han ga opp fordi du tok alle styrkene hans og han var en crappy spiller som da trodde du kom til å kjøre over han. En middels spiller vet at en fyr som bygger photocannons i basen og ikke scouter ikke akkurat er av typen som counterattacker med en gang han tar en contain...

amir90: kikket litt på replayet ditt og du gjør endel ting du kan gjøre bedre:

- Du går Gateway -> Forge mot terran og plasserer photocannons ved inngangen til basen din. Hvorfor? Hvis han kommer med banshee's vil ha gå etter probene dine og garantert vinne.

- Du har to probes på gas istedetfor 3 og så bygger du en Assimilator til.

- Du får cybernetics core svært sent og avbryter warp gate research. Ikke så lurt når du produserer fortere fra warp gates enn fra vanlige gateways. I tillegg kan du ikke lage stalkere og har ikke noe anti-air.

Noen råd:

- Jeg hadde gått for Gateway -> Cybernetics Core -> Gateway -> Robo bay og laget 2+ stalkere når jeg fikk muligheten og skaffet meg ihvertfall en observer - helst to. Du vil da kunne se hva han driver på med og kunne ta ut evt usynlig banshee.

- Skaff deg warp gate teknologi så fort som mulig. Rett etter at du har startet din første stalker, start warp gate research.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...