Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle dere "Buhu zerg er aldri bra og terran er umulig å slå". Sjekk ut day9 i dag. Han sa at han mener at Zerg kanskje var den beste rasen i mid/late. Nå har jeg ikke spilt så mye zerg, men jeg stoler på day9.

personlig mener jeg at uten patches så vil zerg bli den beste racen om 3år, pga den har de sterkeste sidene, men problemet er at racen krever 3ganger så mye apm, at nivået vil ta ca 3år selv for de aller aller beste å mestre det opp til et sånn punkt at de kan utklassere terrans.

Zerg har VELDIG mye de kan gjøre, og i en "perfekt" play så vil zerg helt klart vinne ville jeg mener, men for alt utenom top spillere er zerg helt elendig sammenlignet med de andre racene (spesielt terran)

Jeg vil også nevne at folk som day9 ikke er mestrene bak sc2, day9 kan ofte være veldig flink til å snakke taktikk etc, men vist du ser noen av topmatchesene han spiller mot andre toppspillere er han en typisk spiller som tar veldig mange tvilsomme valg :p

Lenke til kommentar

Evig whine er vel en trend som aldri går av moten. Patcher kom jevnt og trutt i bw og vil gjøre det i sc2 også. Det er imidlertid null poeng å slenge ut en patch dagen etter release for å balansere. Balansen vil bli tweaket mye. Jeg er enig i poster over at zerg nok er mer krevende å mestre og således er det lettere for mange å skrike opp om at andre raser er op.

Uansett, det kommer en patch, med nerf for feks terran. De som spiller zerg kan jo heller se positivt på slitet de har nå. Ting vil bli lettere etter patchen. Selvsagt inntil neste rase skriker ut om op og ubalanse. For uansett vil det store flertallet av tullinger heller skylde på spillet enn egne ferdigheter.

For de som ikke har fått den med seg enda.

http://eu.battle.net/sc2/en/blog/554901#blog

Endret av kafan
Lenke til kommentar

personlig mener jeg at uten patches så vil zerg bli den beste racen om 3år, pga den har de sterkeste sidene, men problemet er at racen krever 3ganger så mye apm, at nivået vil ta ca 3år selv for de aller aller beste å mestre det opp til et sånn punkt at de kan utklassere terrans.

Zerg har VELDIG mye de kan gjøre, og i en "perfekt" play så vil zerg helt klart vinne ville jeg mener, men for alt utenom top spillere er zerg helt elendig sammenlignet med de andre racene (spesielt terran)

Jeg vil også nevne at folk som day9 ikke er mestrene bak sc2, day9 kan ofte være veldig flink til å snakke taktikk etc, men vist du ser noen av topmatchesene han spiller mot andre toppspillere er han en typisk spiller som tar veldig mange tvilsomme valg :p

Er ingen som sier at day9 er mestren av StarCraft, men du kan ikke benekte at han har veldig god greie på spillet og vet hva han snakker om. Er heller ingen som sier at han er verdens beste og tar alle riktige valg, men en ting som er sikkert er at han nok er bedre enn både deg og meg.

Det kan også settes spørsmålstegn ved om du vet hva et tvilsomt valg er. Er du en ekspert?

Så til slutt vil jeg si meg uenig at det er så vanskelig å mestre Zerg, har ikke spilt så mye zerg selv i SC2, men mitt inntrykk er ikke at det er veldig mye vanskeligere enn andre raser. Klart du må spille zerg på en helt annen måte en terran, men vanskeligere vil jeg ikke si at det er.

Lenke til kommentar

Er ingen som sier at day9 er mestren av StarCraft, men du kan ikke benekte at han har veldig god greie på spillet og vet hva han snakker om. Er heller ingen som sier at han er verdens beste og tar alle riktige valg, men en ting som er sikkert er at han nok er bedre enn både deg og meg.

Det kan også settes spørsmålstegn ved om du vet hva et tvilsomt valg er. Er du en ekspert?

Så til slutt vil jeg si meg uenig at det er så vanskelig å mestre Zerg, har ikke spilt så mye zerg selv i SC2, men mitt inntrykk er ikke at det er veldig mye vanskeligere enn andre raser. Klart du må spille zerg på en helt annen måte en terran, men vanskeligere vil jeg ikke si at det er.

Day[9] vet mer om spillet enn han klarer å gjennomføre mens han spiller. Når han spiller selv har han kanskje ikke full oversikt over hva som skjer - i motsetning til når han kommenterer.

Lenke til kommentar

Noen som har noe som helst peiling på hvordan 3x Protoss kan forsvare seg mot 3x Terran Barracks-rush? (3v3 Random). Vi kunne gått ut og Photon Cannon-rusha, men de kan bare fly bort basene sine, og de produserer marines fortere enn jeg rekker å bygge Cannons i egen base. Kommer de som er på lag med meg og bygger cannons i min base flytter bare Terran alle Barracksa og rusher en av de andre. Her snakker vi sikkert 6/7-rax eller noe slikt.

Er forøvrig i Silver League.

(Høres sikkert utrolig dårlig ut nå, men for all del, det er jeg jo. :wee: )

Lenke til kommentar

Det er minst 3, gjerne 6 Barracks (2 SCvs hver altså) i produksjon innen jeg får ferdig Gatewayen min, jeg er wipet out før Cybernetics Core er oppe så hvor du får den tiden fra undrer jeg litt på.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Mener du at de proxy-rusher deg? (altså bygger barracks i basen / ved basen din)

Ikke helt lett å skjønne. Sånn i hovedsak så vil de hvertfall være veldig svake i basen sin hvis de går proxy.

Dere bør scoute litt. Hvis dere ser at de ikke har barracks i basen sin så bør alarmen gå av.

Lenke til kommentar

Ser ut som han snakker om proxy-rax, der alle tre terrans proxier 2 barracks hver i en base, og pumper marines (6-7rax) "løsningen" vil nok være å skaffe 10gate -> Cyber core asap -> stalkers f.eks, evt. 2gate, men 2gate kan kites av marines afaik (mulig litt over silver-play, men er fortsatt mulig :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...