Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ranken er bare i forhold til de andre 99 i 'din' league. Finnes mange parallelle gold leagues f.eks.

Hvis du har vært i silver lenge og f.eks har 1000 poeng derfra, vil du ta med deg disse til gold, og dermed ende opp foran de med 999 poeng i gold.

Lenke til kommentar

Dessuten kan zerg produsere fler workers om gangen.

Men da null, 0, zero army-production. Noe Terran fullt og helt har mulighet til. Så det argumentet er så utrolig billig.

Med to command-center, kan terran produsere flere workers om gangen, og i tillegg produsere fra 3-4-5-6 bygninger samtidig.

Som folk sier, rasene er forskjellige, med styrker og svakheter, så hvorfor bruke egenskapen til en til å forsvare styrken til en annen?

Lenke til kommentar

Etter forige game er jeg virkelig forvirra over hvordan rank/league systemet funker, var rank 7 i silver, møter av en eller annen grunn en diamond player. Vinner gamen og plutselig rykker jeg rett opp til rank 8 gold.

Noe lignende skjedde meg, dog ikke i like stor grad som med deg.

Var på 80 plass i Bronze league vinner et game med Reaper Rush og plutselig er jeg rank 17 i samme liga.

Lenke til kommentar

Spilte nettopp en kjapp FFA, jeg var usikker på hvordan og hva jeg ville spille så jeg valgte Random rase. Når jeg kommer inn så ragequiter 2 stk fordi jeg og en annen valgte random :ermm:

Er det så drit med random på FFA eller er det bare mange whinere der ute?

Lenke til kommentar

Spilte nettopp en kjapp FFA, jeg var usikker på hvordan og hva jeg ville spille så jeg valgte Random rase. Når jeg kommer inn så ragequiter 2 stk fordi jeg og en annen valgte random :ermm:

Er det så drit med random på FFA eller er det bare mange whinere der ute?

Tror folk flest gir litt f ettersom ffa er unranked i sc2...

Lenke til kommentar

Tror ikke folk fatter poenget, jeg sier ikke at scan er kostnadsvist "imba" i forhold til overlord, jeg mener bare den har en uhyrlig bedre effekt, fordi du har garantert scannet, og du vet du får se d du trenger, og kan tim'e den perfekt, mens er overlord runby (uten speed) går veldig sent, (og vist du først må suicide en for å scoute, vil det ta laaaang tid før du får en ny opp på visse maps) (dette er mest begrunnet at du må ta en omvei, for å unngå mid-map sniping av overlords)

dermed kan en terran, trikse litt på timingen og lett vinne en game, på ene og alene zergens mangel på evne til å scoute, og sønn VAR IKKE SC1 og slik BURDE ikke sc2 være

Lenke til kommentar

Tror ikke folk fatter poenget, jeg sier ikke at scan er kostnadsvist "imba" i forhold til overlord, jeg mener bare den har en uhyrlig bedre effekt, fordi du har garantert scannet, og du vet du får se d du trenger, og kan tim'e den perfekt, mens er overlord runby (uten speed) går veldig sent, (og vist du først må suicide en for å scoute, vil det ta laaaang tid før du får en ny opp på visse maps) (dette er mest begrunnet at du må ta en omvei, for å unngå mid-map sniping av overlords)

dermed kan en terran, trikse litt på timingen og lett vinne en game, på ene og alene zergens mangel på evne til å scoute, og sønn VAR IKKE SC1 og slik BURDE ikke sc2 være

Tullball. Er ikke være en å gjemme techen sin litt så waster man ofte scans.

Lenke til kommentar

Sant nok. Som zerg er kan det være lurt å sende overlords til kanten av "platået" ditt, og spre creep der når du får opp lair. Da kan du få lurt unna techbygninger. Pleier selv å gjøre dette med nydusnetwork og kanskje spire. Det meste annet vil motstanderen uansett finne ut at du har. Ikke sååå hemmelig at du går roaches ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...