Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Merker også mangelen på god "sportsånd", folk sier generelt sett ikke gg når de taper.

Det synes jeg er irriterende. Var en istad som tok og skrev "ffs dude, the game is over. leave.." etter at jeg fløy hele basen min vekk fra angrepet hans. Arg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker også mangelen på god "sportsånd", folk sier generelt sett ikke gg når de taper.

Det synes jeg er irriterende. Var en istad som tok og skrev "ffs dude, the game is over. leave.." etter at jeg fløy hele basen min vekk fra angrepet hans. Arg..

 

Det kan jo være ganske treffende det? Om du i praksis har tapt og bare flyr unna bygninger for å dra ut tapet lengst mulig i tid, så må jeg innrømme jeg synes det er barnslig i 1vs1.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Merker også mangelen på god "sportsånd", folk sier generelt sett ikke gg når de taper.

Det synes jeg er irriterende. Var en istad som tok og skrev "ffs dude, the game is over. leave.." etter at jeg fløy hele basen min vekk fra angrepet hans. Arg..

 

Det kan jo være ganske treffende det? Om du i praksis har tapt og bare flyr unna bygninger for å dra ut tapet lengst mulig i tid, så må jeg innrømme jeg synes det er barnslig i 1vs1.

 

AtW

Det var ikke sånn overhodet. Jeg hadde blokkert rampen, han brøyt igjennom den. Jeg løftet opp 2 barracks og et command center og fløy til en base som var rett ved siden av (var på Metopolis). Det er stor forskjell på å fly rundt bare for å dra ut tiden, men å prøve seg å bygge opp igjen når man har sjangs er langt ifra barnslig..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke hadde noen styrker igjen etter angrepet og du lettet er det jo gg. Når du lander kan han bare komme inn og knuse bygningene dine, du har ikke tid til å bygge opp nok motstand igjen.

 

Selv spiller jeg etter "Never give up! Never surrender" så jeg slårann en prat med motspilleren til han har knust alle bygningene mine ^_^

Lenke til kommentar

Sånn for å få det avklart, var jeg ironisk i min forrige post.

 

Jeg er faktisk enig med Slimda. Det er litt gøy å bare kjøre over motstanderen mens han prøver å klebre seg fast i gamet. Føler meg litt ond, og det liker man.

 

Har også hendt, at om det er en spiller som har irritert meg noe grenseløst mens kampen har pågått - så knuser jeg alle bygningene hans etter han har leavet. Bare på pur faen. Fordi det er så digg å se han brenne.

 

Jeg er ikke psykopat, dersom noen lurte.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke psykopat, dersom noen lurte.

Det ligger i det faktum at du skal vinne. Hva er gøy med å se "opponent has left the game?" Det er ikke moro! Det er langt mer moro å se "Opponent has been defeated"! Å brenne ned hver en bygning han har, og slakte enhver soldat han har. MMmmmm, deilig.

 

Kjappe spill er bare for profesjonelle som skal få mest mulige games ut av spilletiden sin. Er nyttesløst for de som skal nyte spillet.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke psykopat, dersom noen lurte.

Det ligger i det faktum at du skal vinne. Hva er gøy med å se "opponent has left the game?" Det er ikke moro! Det er langt mer moro å se "Opponent has been defeated"! Å brenne ned hver en bygning han har, og slakte enhver soldat han har. MMmmmm, deilig.

 

Kjappe spill er bare for profesjonelle som skal få mest mulige games ut av spilletiden sin. Er nyttesløst for de som skal nyte spillet.

Føler det blir meningsløst å jakte på bygninger som flyr i hver sin retning (når de bare har 20 mineraler og ingen tropper), om du nyter det får være din sak :p .

Lenke til kommentar

En kan og lære litt av å ikke GG'e når en mister hovedbasen sin, men fortsette å bygge seg opp et annet sted. Selvom motstanderens styrke er overlegen, og så er det artig å se hvor fort en greier å bygge noe før hæren kommer å knuser base nr 2 tilslutt.

 

Under 5 placement kampene var jeg på "hovedbase" nr 3 før jeg greide å snu kampen og ta motstanderen. Riktignok var/er vi begge "noobs". Hadde 5-6000k mineraler, og han scoutet ikke skikkelig. Morro når han oppdager min 3dje base og utbryter: God... missed that spot.

Lenke til kommentar

Sånn for å få det avklart, var jeg ironisk i min forrige post.

 

Vi forsto alle det.

 

At du liker å avslutte spillet på den måten får være opp til deg. For meg er spenning og nerve det som driver meg i competetivt spill, når de to faktorene er borte ser jeg ingen vits å fortsette.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet hvor mange Starcraft spillere det finnes i korea? SC:BW og SC2 kombinert. Gjerne verden over også.

 

Bør helst ha en kilde på dette.

 

Burde vel være ganske lett. Bare stikk på den ranking siden og sjekk ut hvilken plass den personen som ligger på siste har. Hvis han er nummer 10 000 er det ca 10 000 spillere. Du kan riktig nok ikke se for hele verden der, men du kan sjekke hver sone og legge sammen. Tenker meg at det er noen millioner.

Lenke til kommentar

Er det på noe som helst vis mulig å "tie" en game forresten?

 

Hadde nettopp en match med en terran der han tok min nexus samtidig som jeg tok hans command center. Greia var at jeg moste hele hæren hans samtidig men han hadde to banshees i basen min som tok nexus før jeg kom meg tilbake, dum som jeg var brukte jeg nesten alle ressursene mine på å slenge ut endel stalkers i basen for å forsvare nexus, og idet nexus falt hadde jeg ikke mer enn 83 minerals igjen.

 

Enda dummere var det så klart å ikke gjøre ferdig angrepet mitt på terran basen for han tok like godt alle bygnignene sine og fløy dem ned i hjørnet av mappet, og siden jeg ikke hadde noe air kunne jeg ikke nå dem, en stalemate med andre ord. Vi ble sittende i nesten en time til jeg til slutt dro, føltes irriterende, spesielt siden jeg faktisk hadde en hær mot slutten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...