Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Angående guides: Anbefaler at dere sjekker Blizzard sine forum, mange guides lagd av spillere der. Teamliquid kan også være hjelpsomt for å finne builds, strategies og alt annent man kunne trenge.

PDF guide for Zerg som dekker det meste.

Spiller zerg selv så har ikke sett så mye rundt på protoss/terran sine forum, men er sikkert noen der også som har lagd guides og andre hjelpsomme tråder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vil hjelpe meg i kveld med å bli god i multiplayer på kort tid?

Jeg har ikke spillt sc1 eller 2 men har vært innnom en del rts og blitt veldig god i noen av dem (cnc generals/cnc3/ra2). Lærer fort. Jeg kan litt om generell strategi rundt sc1. Send pm eller svar i tråden =)

tenkte å spille nå i kveld =)

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Du blir ikke god i MP på kort tid. SC er lett å lære men vansklig å bli god.

Mine tips er å lese guides, velge en rase du liker og bare starte i practice league (normal speed + rocks ved natural) for å lære grunnleggende og noen builds. Når du føler du kan det så gå viderere til placement, er ikke noe vits å ta alle 50 practice games.

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med å starte i practice league, best å venne seg til faster hastigheten og ikke noe rocks først som sist. Hvis du skal lære deg builds er det best å bruke en build tester. (Custom map hvor du kan starte på nytt ved å trykke f.eks ctrl+x.)

Prøvde meg litt fram igår og det er ikke rart jeg sliter når jeg spiller. Jeg klarer jo å supply blocke meg selv når jeg spiller alene. Så, skal lære meg litt opp til å bare bygge meg opp til 200 supply på kortest mulig tid med minst mulig ressurser til overs mens jeg bygger meg opp. :p

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at jeg har misforstått er stor, siden jeg ikke har så mye greie på alle begrepene osv.

Hva vil det si med supply block ?

At du har f.eks 146/146 supply, slik at du ikke kan bygge flere units før du har laget Pylon/Overlord/Supply Depot.

Lenke til kommentar

Du ligger å droner som er galning før et 4 gate push for å få eco advantage. Du vet timingen, du vet akkurat hvor mange units du trenger. Du ser han gå ut på kartet med alle folka sine.

Du tenker "hah, interessant" velger alle hatcheriene, trykker Z og får beskjeden SPAWN MORE OVERLORDS.

Protoss er nå i basen din og alt du har er droner.

GG

Endret av Gyr0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Så, skal lære meg litt opp til å bare bygge meg opp til 200 supply på kortest mulig tid med minst mulig ressurser til overs mens jeg bygger meg opp. :p

Det er ikke lurt, prøv helder å holde foodcounten din minst 10 over antall units du har konstant. Jeg sliter med det fortsatt, og har spilt litt i underkant av 100 kamper nå tror jeg.

Haha, var forresten i et 2v2 game som vi skjønte at vi hadde overtaket på. De angrep, og vi tok ut hele hæren de sendte (dette var ganske late-game), så jeg sendet en SCV frem til litt uttafor basen til den ene, bygde Command Center, løftet den opp da den var ferdig og landet den inni basen rett ved han sitt Command Center og bygde et Planetary fortress! :new_woot: Tok ut hans Command Center og Startport! Felt good.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Kommer en ny patch i løpet av september, ser ut som de nerfer terran en del.

We have mid- to long-term plans to further evolve the Custom Game experience, and soon, enhance our social features with the addition of chat channels.
:new_woot: Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Jeg hater Siegetanks nerfen. ta MMM mot siege nå f.eks, en marauder tar mer skade enn en marine fra et siegeshot. Ikke at det skal være realistisk, men jeg føler bare at det blir noe feil der. I tillegg må man twoshotte lings, trippelshotte hydra med upgrades. Lats.

Lenke til kommentar

Du ligger å droner som er galning før et 4 gate push for å få eco advantage. Du vet timingen, du vet akkurat hvor mange units du trenger. Du ser han gå ut på kartet med alle folka sine.

Du tenker "hah, interessant" velger alle hatcheriene, trykker Z og får beskjeden SPAWN MORE OVERLORDS.

Protoss er nå i basen din og alt du har er droner.

GG

Det der skal bare ikke skje ;)

Lenke til kommentar

Da var intervjuet mellom meg og Ajaco nettopp ferdig. Så da får jeg vel vist dere intervjuet en gang i kveld for de som vil lese det. :)

( Før dere spør så var det Ajaco som intervjuet meg. )

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi snakket om fraværet til protoss på resultatlisten sist helg under ESL-turneringen. Nå, en uke senere, gjør protoss-spillere rent bord og tar alle tre pall-plassene på MLG-turneringen i USA... :hmm:

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...