Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller nærmest av prinsipp alltid kablet. WiFi blir for ustabilt i lengden. Selv om det er år og dag siden mitt ble brutt på noen måte.

Ja, alltid gjørt det sjøl også, men ble altså wlan etter forrige flyttesjau. :/

Aldig mere. Må nok få skiftet til no kablet ja.

Edit: Når det er sagt så har det gått fint å spille games som MW2 og BFBC2 på dette wlanet, men starcraft skjærer seg desverre helt. :/

Endret av JR Ewing
Lenke til kommentar

Shield regenereres jo etter en stund , i motsetning til armor. Derfor vil (kanskje?) ekstra armor ha mer for seg. I tillegg er shield sårbart for emp.

Jeg lurte tidlig på hva som ga mest utbytte, og kom frem til (etter en ikke så fryktelig omfattende studie) at armor > shield. Dette uten å ta emp med i beregningene. Heller ikke shieldregen, for øvrig. Shield er jo også litt dyrere enn armor. Grunnen vil jeg tro er at alle units og bygninger har shield.

ja shield koster 200/200 M/G menst armor koster 100/100 M/G. men hva gjør egentlig shield upgrade? 

Jeg tror det er sånn at shield ikke har noe armour sånn i utgangspunktet, mens med en upgrade får det +1 armour, om du skjønner hva jeg mener? (Altså om du har en unit med 1 armour uten upgrades, og en angripene unit gir 6 damage per attack, så vil den uniten gi 6 damage per attack i shieldet, mens 5 damage per attack når shield er nede, etter shield upgrade vil den gi 5 damage både til shield og til selve enheten når shield er nede, med armoer upgrade er det 6 damage til shield og 4 når shield er nede.

AtW

hmm.. vist jeg leser dette rett så er ikke så lurt å gå for armor for protoss vist du kan å micro'e litt? En del Protoss units har no også bare shield og nesten ikke noe HP (liv). Så det er tydelig at de er ment for "hit and run".

Lenke til kommentar

Husky er jo dårligere enn dere.

Hehe, tviler ikke. Har slutta å se på husky og HD for lenge sida. Alt de sier er bare for obvious. Og de repeterer seg mye.

Og HD har lagt på seg en skikkelig slick og cheesy stemme. IKKE interessant.

Husky har jeg ikke sett på lenge, hmm. Burde vel ta en kikk ellernoe. Syntes bare han snakker så mye om seg selv

Lenke til kommentar

Edit2: Romis: Jeg tok å sendte den reply'en av deg og Gyro til Husky, håper det går bra:) Han trengte sårt PvZ reply og likte den kampen veldig godt.

Forklar litt mer. :)

Edit: Likte den kampen VELDIG godt selv. :D

Tviler på at Husky caster games av sånne noobs som oss laugh.gif

1) Any PvZ game

2) Can be of any level (Amateur/Pro)

3) Can be of any style (Commentary, Tutorial, Casual, etc)

4) Submission must be sent to Drop Box whit a link email to [email protected]

5) Anyone can participate!

http://www.youtube.com/user/husky

Ser ikke hvorfor han ikke skulle kunne caste denne gamen. Er no ikke sån at Gyro og Romis er de dårligste gamerne på denne planeten heller da og jeg fant den kampen veldig underholdene.

Edit: og det er no vel på tide at vi får noe Norsk "blod" på en eller anna podcast :)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Husky er jo dårligere enn dere.

Hehe, tviler ikke. Har slutta å se på husky og HD for lenge sida. Alt de sier er bare for obvious. Og de repeterer seg mye.

Husky har jeg ikke sett på lenge, hmm. Burde vel ta en kikk ellernoe. Syntes bare han snakker så mye om seg selv

Jeg synes GLHF.tv er en av de bedre. The Gunrun og Scan har peiling, og The Gunrun har tidenes kommentatorstemme. :)

Lenke til kommentar

hmm.. vist jeg leser dette rett så er ikke så lurt å gå for armor for protoss vist du kan å micro'e litt? En del Protoss units har no også bare shield og nesten ikke noe HP (liv). Så det er tydelig at de er ment for "hit and run".

Dette stemmer ikke. De fleste protoss-unitene har opp mot dobbelt så mye hp som shield.

De to unntakene er Archon og DT, i tillegg har noen få units hp = shield.

Det vil si at armorupgrade er best på de fleste builds. Som du er inne på kan spesielt microavhengige spillestiler ha god nytte av tidlig shieldarmor (feks. stalker blink), men dette kan jo ende negativt hvis en kommer til det stadiet der mest mulig redusert skade er viktig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den offisielle strategiguiden (Limited Edition) forleden dag og er veldig fornøyd med kjøpet. Jeg hadde ikke trodd den skulle være såpass bra, med tanke på at mange slike guider stort sett inneholder overfladiske råd. Mange av rådene i boken har jeg ikke funnet andre steder og informasjonen er veldig godt organisert. Boken får pluss i margen for flott presentasjon, innholdsmengde (over 425 sider!) og forholdsvis lav pris (ca. 270 kr). En online versjon koster ca. halvparten så mye, så dersom en fysisk bok ikke er så viktig (pluss de taktiske kartene som følger med LE), så er denne løsningen mye billigere.

Før jeg kjøpte den offisielle guiden betalte jeg for Shokz's SC 2 guide, men denne skuffet meg litt. Guiden skal etter sigende (1) være en av de beste på nettet, men jeg føler at man blir litt feilaktig informert med tanke på hva man egentlig får for pengene. Dessuten er det mye slurvete skriving og det trekker ned kvalitetsinntrykket. Jeg må si at mange av strategiguidene på YouTube har vært av større nytteverdi.

Akkurat nå spiller jeg i bronseligaen (jeg begynte ikke å spille SC før toeren kom) og begynner å få litt taket på spillet. Jeg sliter fremdeles med å vinne over Protoss (har aldri slått en Protoss-spiller), men jeg regner med at jeg finner en eller flere motstrategier etterhvert (jeg har ikke lest gjennom den offisielle strategiguiden ennå, så det kan godt være at jeg finner noen tips der). Litt av problemet mitt er at Protoss bruker forholdsvis kort tid på å produsere Carriers i hopetall, og da er jeg sjanseløs.

(1) Jeg forsøkte å finne en uavhengig omtale av guiden før jeg betalte for den, men jeg har inntrykk av at samme fyr har gitt seg ut for å være en uavhengig kilde. Naturligvis skryter disse 'uavhengige' kildene hemningsløs av guiden.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg en guide til $3.99 fra iTunes Store, samt Star2Pros.com guiden (de garanterte full refund innen 8 uker, så win-win, kopierte alt som var der og krevde refund). Det som uroliggjør meg er vel kanskje det at mens Star2Pros kostet $27/måneden sto det mye mer på den fra iTunes Store (til iPhone) enn det gjorde på Star2Pros. Vel verdt $3.99.

Lenke til kommentar
Hehe, tviler ikke. Har slutta å se på husky og HD for lenge sida. Alt de sier er bare for obvious.

For deg ja, men jeg har selv hatt mye nytte av disse kanalene :) Som sagt, det er ikke alle som har like mye erfaring med SC eller SC2, og da er ikke alt nødvendigvis like opplagt.

Han har vel alltid hatt en slik stemme? Husky derimot begynner å minne mer om HD synes jeg. Når det er sagt så bryr jeg meg fint lite om stemmen deres, det er innholdet som er interessant.

Akkurat det er jeg litt enig i: Noen ganger prater de i vei om andre ting, mens jeg gjerne heller skulle sett at de kommenterte det som skjedde i spillet. De kan prate i vei om andre ting FØR spillet starter :) (eller etterpå for den saks skyld).

Lenke til kommentar

Skulle gjerne spilt hadde det ikke vært for at det jævla nextgentel modemet faen ikke vil la meg laste ned clienten!

Om det er noen som er like teit som meg, og har NGT. Hvilke porter har dere forwardet for SC2 og SC2-downloader?

Digital kopi som du forsøker å laste ned ?

Eller bare en update som failer ?

Hvordan er det med torrent, og øvrige filer du finner på nettsider som du vil laste ned ?

Lenke til kommentar

Edit2: Romis: Jeg tok å sendte den reply'en av deg og Gyro til Husky, håper det går bra:) Han trengte sårt PvZ reply og likte den kampen veldig godt.

Forklar litt mer. :)

Edit: Likte den kampen VELDIG godt selv. :D

Tviler på at Husky caster games av sånne noobs som oss laugh.gif

1) Any PvZ game

2) Can be of any level (Amateur/Pro)  

3) Can be of any style (Commentary, Tutorial, Casual, etc)

4) Submission must be sent to Drop Box whit a link email to [email protected]

5) Anyone can participate!

http://www.youtube.com/user/husky

Ser ikke hvorfor han ikke skulle kunne caste denne gamen. Er no ikke sån at Gyro og Romis er de dårligste gamerne på denne planeten heller da og jeg fant den kampen veldig underholdene.

Edit: og det er no vel på tide at vi får noe Norsk "blod" på en eller anna podcast :)

Kanskje vi faktisk ser kampen opp, da. Men Gyr0, vi må ta en rematch snart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...